Toon posts:

[Windows 7] download alle updates e.d. - Beste tool?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bitsimman
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:50
Hallo medetweakers,

Waarschijnlijk weet praktisch iedereen het ondertussen wel - op 14 januari stop Microsoft met ondersteuning
voor windows 7. De meesten zijn ondertussen al overgestapt op een nieuwer of ander besturingssysteem, enkelen (waaronder ikzelf) willen windows 7 om één of andere reden toch blijven gebruiken op één van hun computers.

Eerder dit jaar ondervond ik het resultaat van dat er voor windows XP al jaren geen support meer is.
Microsoft heeft voor dat besturingssysteem geen downloads meer op hun site staan. Begrijpelijk, maar het werkt wel dubieuze site's in de hand die mogelijk geïnfecteerde bestanden aanbieden. In mijn geval ging het om een update om exFAT op een oude windows XP laptop werkend te krijgen. Gelukkig bleek de download pagina daarvan op de internet archive aanwezig te zijn.

Dit voorbeeld geeft wel aan dat het soms toch wel handig is om beschikking te hebben over de update bestanden. Om dergelijke problemen voor te zijn bij windows 7 zou ik graag alle updates, (hot)fixes e.d. willen downloaden voor windows 7.

Ik heb bij Microsoft support gekeken (daar geen vragen gesteld) maar daar willen ze iedereen simpelweg richting windows 10 sturen. Een zoektocht bij google leverde een advies op om windowsupdatedownloader te gebruiken. Als ik die bekijk lijkt hun 'Update List (ULs)' van 2015. niet echt recent dus.

Nu vraag ik mij dus af hoe ik alle updates kan downloaden en wat voor tool op dit moment het beste hiervoor is.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar is er ook een manier om van al die bestanden ook de beschrijving/support-pagina te downloaden?

Beste antwoord (via bitsimman op 17-01-2020 14:53)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:31

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bitsimman schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:24:
Om dergelijke problemen voor te zijn bij windows 7 zou ik graag alle updates, (hot)fixes e.d. willen downloaden voor windows 7.
Er is een soort van custom SP2 die zowel op een al draaiende W7 als op de installatieschijf gebruikt kan worden om de installatiefiles bij te werken, zie https://forums.mydigitall...-win7-distribution.45005/ , 't pack is recent nog bijgewerkt :)

*vereist wel account op het forum bedenk ik mij net.

[Voor 4% gewijzigd door Raven op 31-12-2019 19:26]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk bedoeld de TS de security-updates welke ná 14 Januari 2020 nog uit gaan komen voor het inmiddels 11 jaar oude Windows 7 (uit 2009)? Die ga je (als het goed is) ook niet meer aantreffen in tooling zoals WSUS-Offline doordat die updates alléén nog maar aangeboden gaan worden aan bedrijven / instellingen welke extended support aangeschaft hebben...

Het publiekelijk delen van dat soort updates is niet iets wat Microsoft kan waarderen en zoiets kan dus wel eens duur uit gaan pakken voor de 'her-ver-deler' :P

@bitsimman De béste tool: Zélf de Windows 10 upgrade accepteren 8)

[Voor 9% gewijzigd door Will_M op 31-12-2019 19:46]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• bitsimman
En nu dan eindelijk een reactie. Sorry, ben zo druk.

Dank voor de verscheidenheid aan antwoorden. Alle drie vanuit een verschillend perspectief.
Sorry wimmel_1, dat was niet echt mijn bedoeling om te doen, misgegokt naar mijn bedoeling ;) . Ik was misschien niet duidelijk genoeg in mijn bericht. Je bericht is trouwens wel een goede aanvulling.

Afijn, mijn bedoeling was en is om eigenlijk alle (of zoveel mogelijk) bestanden te downloaden die Microsoft mogelijk gaat verwijderen. Dus niet alleen de essentiele updates maar ook de optionele updates en andere bestanden die voor windows 7 zijn bedoeld (misschien ook alle beschikbare drivers?).

Die WSUS tool ziet er wel interessant uit.
Bij de WSUS tool zie ik op hun forum dat er naar een bestand wsusscn2.cab wordt gekeken die "critische en security relevantte updates bevat maar mogelijk niet alle belangerijke en optionele updates heeft". Dus niet perfect als je alles wilt hebben. Iemand hiervoor nog een goede tip?

Die simplex pack lijkt ook interessant. Dat is een lange thread, ik vrees dat ik alleen wel veel moet lezen als ik me daarin moet verdiepen. Mijn tijd tikt al weg... Ziet er op zicht wel veelbelovend uit. Enkele pointers ;) ?

En weet iemand nog een manier om ook de notities / relevante informatie behorende bij de bestanden te downloaden? (zoals mogelijke issues of dependencies e.d.)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bitsimman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:18:
Die simplex pack lijkt ook interessant. Dat is een lange thread, ik vrees dat ik alleen wel veel moet lezen als ik me daarin moet verdiepen. Mijn tijd tikt al weg... Ziet er op zicht wel veelbelovend uit. Enkele pointers ;) ?
Er zijn 2 commando's om te onthouden, voor een al draaiende W7 SP1
code:
1
UpdatePack7R2.exe /ie11 /silent /reboot

Voor het integreren in de installatiefiles:
code:
1
UpdatePack7R2.exe /WimFile=C:\win7\install.wim /Index=* /IE11
Met dit commando (uiteraard pad aanpassen naar jouw situatie) worden alle edities op de install schijf bijgewerkt (dat duurt wel even), wil je een specifieke editie bijwerken (bijv. alleen Ultimate), dan heb je eerst
code:
1
dism /Get-WimInfo /WimFile:C:\w7\sources\install.wim
nodig om te achterhalen welk indexnummer bij welke editie hoort, dan dat nummer op de plaats van de * achter /index= zetten.

En misschien handig om bij "Switches for integration:" te kijken welke (voor jou nuttige) opties er nog meer zijn. Alle info staat in het 1e bericht in dat topic, de rest van het topic is niet nodig om te lezen.

[Voor 9% gewijzigd door Raven op 07-01-2020 19:30]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• bitsimman
Om tot een conclusie tot komen: Eigenlijk alle reacties waren waardevol. Hoewel ik wel wat voelde voor het gebruik van de simplex tool, ben ik uiteindelijk toch gegaan voor de WSUS tool. Ik heb daarvoor gekozen omdat je de extra optionele updates via een lijst kunt toevoegen aan het geen dat de tool voor je download. vandaar dat ik dat ook als beste antwoord heb geselecteerd. Daarmee wil ik niet zeggen dat de simplex pack minderwaardig zou zijn. Voor mij werkte de WSUS tool gewoon iets makkelijker.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee