Ik ben bezig met offertes voor zonnepanelen en ik heb een offerte ontvangen voor een Goodwe omvormer. Nu wil ik graag zelf (dus buiten de standaard webportal om) de gegevens uitlezen zodat ik iedere 5 seconden de actuele opbrengst van mijn panelen of omvormer kan monitoren op het touch screen van een raspberry pi. Ik had in mijn vorige woning een Stecagrid omvormer die een modbus interface had die ik via het locale ip adres kon uitlezen. Maar die Steca was stiekum een Kostal omvormer (3 fasen omvormer) en ik ga nu naar een 1 fase omvormer.
Na wat research lijkt het alsof Goodwe alleen maar een API biedt via de webportal en dat ik niet zelf de boel kan uitlezen via het interne ip adres.
De partij die we waarschijnlijk gaan kiezen voor de installatie levert ook SMA en Steca. Ik ben vrij zeker dat ik een SMA lokaal kan uitlezen. Maar een Steca Coolcept (ik wil 2 trackers, 1 fase, tot 3500 W), kan die ook zonder portal van de fabrikant direct worden uitgelezen? Via Modbus of een web api / die ik kan scrapen? Iemand ervaring mee?
Na wat research lijkt het alsof Goodwe alleen maar een API biedt via de webportal en dat ik niet zelf de boel kan uitlezen via het interne ip adres.
De partij die we waarschijnlijk gaan kiezen voor de installatie levert ook SMA en Steca. Ik ben vrij zeker dat ik een SMA lokaal kan uitlezen. Maar een Steca Coolcept (ik wil 2 trackers, 1 fase, tot 3500 W), kan die ook zonder portal van de fabrikant direct worden uitgelezen? Via Modbus of een web api / die ik kan scrapen? Iemand ervaring mee?