Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille dual boot PC voor development en gamen (~1250 euro)

Pagina: 1
Acties:

• awvdh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-05 22:00
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen om m'n huidige zwaar verouderde PC te vervangen (inmiddels meer dan 8 jaar oud).

Belangrijkste eis is dat 't systeem stil is en niet al te veel energie slurpt. Ga het systeem gebruiken voor hobby development (C/C++) en af en toe een spel. Ik ben niet echt een gamer, maar GTA5 wil ik nog steeds een keer spelen. Het bespaart me de aankoop van een PS4 :P Het is mooi als het systeem voorbereid is op bijv. Diablo IV in de toekomst. Wil er een dual boot Windows 10/Linux van gaan maken.

Ik heb het meest getwijfeld over het moederbord. De ASRock B450M Pro4 wordt veel aangeraden maar die is niet out-of-the-box compatible met de Ryzen 3600 in alle gevallen. MSI schijnt BIOS problemen te hebben i.c.m. 3rd gen Ryzen hoewel dat vooral topics betreft van een aantal maanden geleden. Het lijkt erop dat de meeste ellende achter de rug is wat dat betreft?

Voor wat betreft de GPU wordt de Radeon 5700 veel aangeraden. Mijn afweging om die niet te kiezen zijn geluidsniveau en energieverbruik, waarbij ik geprobeerd heb een zo stil mogelijke 1660 Ti te vinden. Ik verwacht dat ik met deze videokaart voorlopig wel vooruit kan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 90,-€ 90,-
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce GTX 1660 Ti OC Edition€ 365,05€ 365,05
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 114,95€ 114,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C17D-16GTZ€ 115,62€ 115,62
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 86,82€ 86,82
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 125,05€ 125,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.142,49

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Development en gamen (1080p). Denk aan GTAV, ik loop een beetje achter :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is dat het systeem stil is, en niet al te veel energie slurpt. Geen RGB toestanden. De prijs is niet van al te groot belang zolang er maar geen honderden euro's bijkomen.

Ga je overklokken?
Nee.

Heb je nog bestaande componenten die je gaat hergebruiken?
Nog een USB Wifi adapter, en een Windows 7 Professional licentie die ik ga gebruiken om te upgraden naar Windows 10.

Wat verwacht je van ons?
Passen de componenten bij elkaar, zijn er duidelijk betere keuzes mogelijk voor bepaalde componenten?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1660S ipv Ti, of RX5700

pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X
https://www.techpowerup.c...60-super-gaming-x/29.html

[ Voor 83% gewijzigd door Hackus op 31-12-2019 15:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De Formula Gold 450w is weer 2 tientjes goedkoper ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• awvdh
Wat betreft de PSU, ik vind de modulariteit een mooie feature, zodat je geen overbodige kabels hebt rondslingeren in de kast. Die GPU van MSI ziet er zeer interessant uit, thanks! Ga me daar eens verder in verdiepen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:59
Met een FD Define R5 is er van slingeren sowieso geen spraken. Er is zoveel ruimte in die kast dat je alle kabels netjes achter de moederbord tray met een tiewrap kan vastzetten

Is gezien je totale gebrek aan HDD's een Define C geen beter plan?

Die Mugen CPU koeler maakt toch niet veel geluid en tijdens t programmeren staan de fans van je gpu stil. Volumeverschil zal tussen de twee kasten vrijwel nihil zijn

[ Voor 40% gewijzigd door youridv1 op 01-01-2020 14:52 ]

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:23
Ik zou voor de MSI B450M mortar max gaan ivm. de USB aansluitingen (zie ook deze vergelijking/review), en de fractal design define C die ruim zat is en 4 kg lichter.

[ Voor 44% gewijzigd door Ahrnuld op 02-01-2020 00:45 ]

Niets...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
awvdh schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:59:
Wat betreft de PSU, ik vind de modulariteit een mooie feature, zodat je geen overbodige kabels hebt rondslingeren in de kast. Die GPU van MSI ziet er zeer interessant uit, thanks! Ga me daar eens verder in verdiepen.
Dat is niet het voordeel van een volledig modulaire voeding. Het voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld de voeding uit de PC kunt halen om de stof eruit te blazen, terwijl alle kabels gewoon kunnen blijven zitten.

Als het gaat om geen rondslingerde kabels gaat het met name om de behuizing en je eigen bouw skills. Modulaire voeding is meestal geen factor. Aangezien je een prima behuizing hebt gekozen zal het puur en alleen liggen aan je eigen skills. ;)

Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 02-01-2020 08:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• awvdh
Voor wat betreft de behuizing, dat is inderdaad een betere optie...helaas was ik ongeduldig en heb ik 't systeem al besteld :P Alles zoals weergeven behalve de ASUS vervangen door de MSI GPU.
Pagina: 1