Rollercoaster ritjes die steeds langer duren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
geek: Nederlandse Rollercoaster-speler bouwt achtbaan die 135 jaar duurt
Beste @TijsZonderH,

Ik ben het met @Botmeister, @iceblink en @tweaker2010 eens dat het na drie keer een beetje flauw wordt. Straks komt een tweaker, misschien zelfs dezelfde, met een ritje dat 200 jaar duurt: niet echt spannend meer naar mijn mening. We kennen het trucje nu, op naar een nieuw onderwerp.
Uiteraard is dat mijn mening, uit de reacties lijkt het dat iedereen het super cool vind dus wellicht sta ik (staan wij) er alleen voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Dit is iemand die (al dan niet met mods) een game manipuleert om tot een uiterste situatie te komen. Wat altijd heel cool is om te zien, dat mensen zo creatief en .geeky zijn. En deze rollercoaster was geen uitzondering, maar na het 2e nieuwsartikel was het slechts een getalletje dat verbeterd was. En nou weer een opgehoogd getalletje met een "hij zet pieletje X nu zo, dan krijg je Y".

Er is genoeg afwisselend nieuws te vinden over creatieve gamers. Voorbeeldje, ik ben zelf een simracer. Als je ziet dat Niels Heusinkveld een reken sheet in elkaar heeft gezet voor telemetry voor Automobilista. Dat is echt zo amazing...en jaren aan werk. Met deze verbetering van interpretatie van telemetry, heeft hij de simulatie software gemodificeerd tot op het niveau dat hij door Reiza Studio's nog steeds wordt gevraagd voor dev advies (AMS 2 staat op de stoep voor release). Duizenden mensen hebben baat bij zijn ontwikkelingen. Deze softe aanpassingen hebben direct betrekking op de met USB aangesloten harde waren, welke vele duizenden euro's kosten maar ook goedkope consumenten varianten kent.

NL doet het onwijs goed in dit wereldje en het groeit als een razende. Zo zullen er meer voorbeelden zijn die interessanter zijn dan dit RTC bericht, bijv. speedrunners en hun records. Vind ik ook leuk om over te lezen. Maar Klaasje die zijn record heeft verbroken is een beetje mweeh. Tweakers lid of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:07

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik snap dat niet iedereen het even interessant is maar ik vind het nog steeds wel boeiend genoeg, en aan de reacties te zijn delen veel lezers die mening. Plus, het is een .geek. Dat is sowieso altijd wel luchtiger.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Altijd lastig vanuit jullie perspectief, Tijs. Ik begrijp dat je niet iedereen tevreden kunt houden. Er speelt zoveel op de wereld, je komt niet overal achter en niet iedereen vindt dezelfde dingen interessant. Het zijn in dit geval dan ook enkelen die er over klagen. Kan me voorstellen dat dat te weinig is voor de Redactie om er wat mee te doen. Desalniettemin, mocht record nummer 4 een nieuwsartikel krijgen dan ben ik benieuwd naar de reacties. Dank voor het luisteren, groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Ik snap heel goed dat dit niet voor iedereen hetzelfde is, maar wilde gezien de felle tegenstand toch een plek maken om dit te kunnen bespreken. Neem dit dus gerust met een korrel zout.

Zelf heb ik weinig met games, dus bij een artikel over games lees ik wel eens mee, maar ben ik niet de persoon om te zeggen of het relevant is. Maar dit gaat over een record. Een record dat al drie keer gevestigd is bij dezelfde persoon. Als dezelfde schaatser 3x achter elkaar het WK wint dan denk ik dat de schaatser heel goed is. Er zijn namelijk een heleboel ander schaatsers die het tegen hem op hebben genomen. Maar als iemand drie keer achter elkaar een of ander obscure record verbreekt, dan denk ik nier persé dat die persoon veel beter dan anderen is in wat hij doet. Dan denk ik dat het de enige is die het iets kan schelen. Een overzicht van de competitie in dit klassement zou dus wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Ik moest door geek: Hobbyist draait Pac-Man met ESP32 op wandvullend scherm van 123x48 leds toch weer denken aan:
Plus, het is een .geek. Dat is sowieso altijd wel luchtiger.
Nu maar hopen dat Yves het niet binnenkort uitbreid naar 124x50 pixels. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

84hannes schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:32:
Ik moest door geek: Hobbyist draait Pac-Man met ESP32 op wandvullend scherm van 123x48 leds toch weer denken aan:

[...]

Nu maar hopen dat Yves het niet binnenkort uitbreid naar 124x50 pixels. 8)7
Dat is een flauwe opmerking. Het nieuwtje van dat pac-man artikel is het ongebruikelijke - in dit geval die wandvullende led-constructie - scherm. Niet hoeveel leds daar precies voor nodig waren.

Wat mijns inziens wel een nieuwe .geek zou kunnen opleveren is als iemand net zoiets doet op een veel grotere of kleinere schaal of met een hele ander ongebruikelijk scherm. Bijvoorbeeld door de verlichting in een kantoorgebouw zo te sturen dat je pac-man op de "buitenmuur" kan spelen of door met iets met bijvoorbeeld bacteriën te doen waardoor je je pac-man "scherm" alleen met een hele goede microscoop kunt bekijken :P

Bij Rollercoaster is juist de extreem lange speelduur het nieuwtje, dus dan is het niet gek dat dat bij een significante stijging opnieuw als nieuws gezien kan worden.
Pagina: 1