Soundbar ter vervanging van 3.1 set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:27
Ik zoek een?
Dolby Atmos soundbar die een redelijk grote sound bubble neer kan zetten zonder achter speakers met minimaal 2 HDMI aansluitingen (4K HDR)

Wat is je budget?
maximaal 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
veel series, films en concerten mee te kijken/luisteren en ook mijn Flac collectie mee te beluisteren.
Ik heb nu een 3.1 set, 3 Gallo acoustics a'Diva speakers, BK XLS200 subwoofer, Denon AVR-X1500H, maar met films en series wordt natuurlijk alles meer dan 3.1 teruggebracht tot 3.1 en klinkt soms beetje rommelig daardoor.

Moet eenvoudig bedient kunnen worden met mijn Logitech Harmony Elite

Ik gebruik een Apple tv 4K en soms een Nvidia Shield tv en de Ziggo Next decoder

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony HTS5000 en Samsung q80r

Welke vragen heb je hier nog over?
- Is Samsung een goede geluidsspeler in de markt, aangezien ik best een zeikerd ben?
- Welke van de 2 zou de beste keus zijn?-
- Zijn er andere soundbars om te overwegen?
- Kan ik met 1 van bovenstaande soundbars ook deftig muziek luisteren?

[ Voor 18% gewijzigd door ralphkeb op 31-12-2019 12:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 12:32
Wat heb je vanuit reviews gevonden en wat vind je het belangrijkste? De Samsung heeft als sterk punt films en series, de muziekweergave is minder (afhankelijk van wat je luistert natuurlijk, als je van veel bas houdt dan klinkt de Samsung in verhouding beter). Waarom overweeg je geen achterspeakers?

Ik vind de center weergave van de Samsung aanzienlijk minder dan ik hiervoor had met de Jamo S606. Nadeel van de Samsung is dat je het geluid niet kan calibreren voor de plek waar je zit.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je snapt dat het met een soundbar altijd min of meer gekunsteld geluid blijft, en dat nooit zal kunnen tippen aan een beetje 5.1 setup?
Is er een reden waarom je geen rears kunt of wilt plaatsen?
Jij wilt een soundbubble, dan zou ik juist voor een setje rears gaan, en niet voor een soundbar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Ik snap dat het niet helemaal een volledige atmos set kan evenaren en dat neem ik ook op de koop toe.
Wij kijken zeg maar 70% series en films en 30% muziek, waaronder veel Eric Clapton, Phil Collins, Sting, goede oude blues en jazz, maar ook gewoon top 40 nummers, eigenlijk heel breed dus.

De muziek moet gewoon goed klinken, geen overdreven bas, dat hoort niet, gewoon bas waar het hoort ;)

Vorig jaar hebben we onze 5.1 set weggedaan, bank staat tegen de achtermuur en speakers kunnen alleen aan die muur, dus dan zit het geluid ook meer in het midden.

Na onze verbouwing willen we ook echt minimaal en zijn dus ook de buizen voor de kabels uit de muur en kabels in zicht is voor mij niet done.

Als ik kijk naar de reviews komen zowel de Samsung als Sony goed uit de bus, waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De esthetische voordelen van een soundbar staan natuurlijk buiten kijf.
ralphkeb schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:14:
Wij kijken zeg maar 70% series en films
Dit gaat met een soundbar best wel goed komen.
30% muziek, waaronder veel Eric Clapton, Phil Collins, Sting, goede oude blues en jazz, maar ook gewoon top 40 nummers, eigenlijk heel breed dus.

De muziek moet gewoon goed klinken, geen overdreven bas, dat hoort niet, gewoon bas waar het hoort ;)
Hier wordt het lastig. Met een soundbar en goed klinkende muziek heb je een catch-22 te pakken. Dat gaat niet goed komen maar zal hét compromis zijn dat je moet maken voor het minimalisme dat je beoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
S1NN3D schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:42:
De esthetische voordelen van een soundbar staan natuurlijk buiten kijf.

[...]

Dit gaat met een soundbar best wel goed komen.

[...]

Hier wordt het lastig. Met een soundbar en goed klinkende muziek heb je een catch-22 te pakken. Dat gaat niet goed komen maar zal hét compromis zijn dat je moet maken voor het minimalisme dat je beoogt.
Ik denk ook dat muziek inderdaad een beetje de bottleneck gaat worden, maar wat ik lees komt de Sony hier redelijk goed vanaf.

Zit een beetje in dubio, want de Gallo Acoustics a'Diva spelen voor een balletje van 11 cm heel erg volwassen.
Pagina: 1