Versterker op Home Cinema set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninjo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-09-2022
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuw huis gekocht waar de vorige eigenaar wat spullen heeft laten liggen. Zo hangen er in mijn keuken 2 Samsung speakers met 2 koperdraden. Daarnaast heb ik een Home cinema set gevonden met dezelfde identieke boxen. Naast deze 2 speakers dus nog 5 speakers en een subwoofer. De bron heeft aan de achterkant uiteraard de ingangen voor speakers en subwoofer, maar ook 2 aux ingangen. Hier wil ik de 2 boxen uit de keuken op aansluiten met behulp van een eenvoudige versterker. Uiteraard hang ik de bron straks aan een, nog niet gekochte, smarttv.

Nu heb ik ook nog een Google Home en Chromecast. Bestaat er nu een mogelijkheid om (met bijvoorbeeld mijn Google Home) muziek af te spelen in mijn keuken of alleen in de woonkamer of allebei?

De cinemaset die ik heb gevonden is een Samsung HT-C350.

Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31

FeaR

In GoT we trust

Stijninjo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:23:
...maar ook 2 aux ingangen. Hier wil ik de 2 boxen uit de keuken op aansluiten met behulp van een eenvoudige versterker.
Dat gaat niet werken, het zijn - zoals je zelf zegt - ingangen. De speakers in de keuken aansluiten op een eenvoudige versterker zal werken, maar deze versterker weer aansluiten op de Samsung HT-C350 niet. De Samsung heeft namelijk geen uitgangen. Ik ken eigenlijk maar weinig all-in-one Home Cinema sets die over een extra Zone beschikken zoals een beetje Home Cinema receiver dat wel heeft.[/quote]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
Jammer genoeg is de Chromecast audio niet meer te koop, dat had een oplossing kunnen zijn. Je kunt daarmee een groep aanmaken, waarna je muziek naar alle cast apparaten in die groep kunt streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninjo
Bedankt voor jullie antwoorden. Ja logisch inderdaad dat het met AUX IN niet werkt. Was te enthousiast.

In dat geval kan ik alsnog de versterker met 2 boxen op de tv aansluiten en bedienen via mijn Google Home toch? Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik heb ook gedacht aan een Bluetooth versterker te kopen, maar dan zit ik eigenlijk alweer in een hoge prijsrange, terwijl ik de 2 boxen gwoon voor simpel stereo geluid wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninjo
Ik heb nog eens nagedacht en met iemand overlegd. Wat wellicht een betere oplossing is, is de 5.1 home cinema set aan te sluiten op de tv, die via Google Home aan te sturen is. Daarnaast een versterker te kopen voor de 2 aparte boxen in de keuken die op Bluetooth werkt. Aangezien het gewoon stereo is en wat radio bij wijze van, ben ik eens gaan kijken voor een versterker op Ali Express. Ik stuit dan bijvoorbeeld op hele goedkope jongens, zoals deze:

https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_53

Does this do the trick denken jullie, of zijn er kenners versterkers die gemaakt zijn in China?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!