Toon posts:

[Online] Switch gebruiken voor IPTV Canal Digital

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anoniem: 316442
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Hey,

Lang verhaal kort, afgelopen week van internet provider geswitcht, NLE (kpn) naar Online en kan nu mijn decoder niet meer achter de Switch hangen.

Set up bij NLE als volgt:
Modem - > Switch (Tp-link TL SG108) - > Digitale decoder.

Nu kon ik dus tv kijken.

Set up bij Online dus hetzelfde alleen nu werkt het niet. Ik kan wel de interactieve functies gebruiken en de decoder heeft dus internet verbinding maar ik kan geen live zenders kijken. Als ik de decoder rechtstreeks in het modem klik werkt het allemaal wel.

Het ligt dus aan de tussen komst van de switch.
Als ik de decoder rechtstreeks verbind met het modem zie ik wel dat de decoder een ip krijgt in de range 192.168.2.xxx, en mijn overige apperatuur op de switch en wifi krijgt 192.168.1.xxx. In de instellingen van de modem is ook een aparte Vlan voor Iptv. Dan heeft de decoder denk ik een vast ip adres in de 192.168.2.xxx??

Nu heb kan ik nog wel een extra UTP kabel trekken voor een rechtstreekse verbinding van modem naar decoder maar volgens mij moet het ook kunnen door wat instellingen te veranderen in het modem, en daar kom ik zelf niet zo uit.

Heb al geprobeerd om de default vlan ook naar de 192.168.2.xxx te zetten maar dat geeft een conflict. Heb ook igmp snooping uitgezet, maakt ook niets uit.

Modem welke er nu tussen zit is overigens de ZTE Zyxel VMG8324-B10A

Het probleem zit hem volgens mij in de twee verschillende Vlans maar hoe dit op te lossen zodat ik via de switch tv kan kijken en de overige bekabelde apperatuur van internet kan voorzien.

Bedankt alvast.

Rick.,

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 316442 wat ik van een andere post in het ervaringen topic begrijp:
BartV schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:24:
Online doet iets raars met multicast voor live tv waardoor dat niet lekker samenwerkt met switches die aan IGMP snooping doen. Ik ben er nog niet diep genoeg ingedoken om uit te zoeken wat precies.
Is Online / Canal Digitaal nogal moeilijk met switches en heeft het weinig te maken met VLANS. Welke Switch heb je precies? De Managed Tp-link TL SG108E versie of de unmanaged Tp-link TL SG108 versie?

Overigens zou ik gewoon gaan voor de volgende optie:
Anoniem: 316442 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:18:
Nu heb kan ik nog wel een extra UTP kabel trekken voor een rechtstreekse verbinding van modem naar decoder
Ik heb verder nog even je titel aangepast.

• Niet online
Is Online / Canal Digitaal nogal moeilijk met switches en heeft het weinig te maken met VLANS. Welke Switch heb je precies? De Managed Tp-link TL SG108E versie of de unmanaged Tp-link TL SG108 versie?
Ik heb de unmanaged versie, wel met ondersteuning voor IGMP snooping. En zoals ik lees zou het met een switch, unmanaged en zonder snooping wel moeten lukken.

Extra kabel kan maar heeft niet de voorkeur, ik wil deze namelijk nog benutten om deze door te trekken naar de schuur, want het ingebouwde wifi van de modem is net iets zwakker waardoor de wifi verbinding jn de schuur niet stabiel is.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:57
Ik ben overgestapt van kpn naar Telfort 2 jaar geleden. Toen werkte dezelfde opstelling bij mij ook niet meer.

Als het goed is heb je een managed switch in gebruik.
En hierin heb je Vlan 4 bij de poort van je decoder geflagd staan.
Deze vlan was bij Telfort anders, mogelijk bij online ook.

Op www.netwerkje.com staat de info voor een kpn installatie.

Vlan4 iptv
Vlan6 Internet

Edit

Lees dat je al met de vlans bezig bent geweest.

Heb je de unmanaged switch aan de poort van de experiabox hangen voor iptv om zo meerdere decoders op een poort te kunnen doen?
Er gaat geen internet en telefonie over die switch?

[Voor 28% gewijzigd door FRANQ op 01-01-2020 11:01]

• Niet online
Hey @FrankBlom

Heb inderdaad een unmannaged switch. Deze hangt aan de modem, geen experiabox overigens maar een zyxel. De modem stuurt het iptv vlan 4 weg over alle beschikbare lan poorten op het modem.

Ik heb de switch niet hangen om meerdere decoders aan te sluiten.

De switch hangt er voor mijn smart tv, ps, printer en soundbar en dan ook de decoder. En gaat dus ook internet over de switch.

Maar dit werkt dus niet in deze set up.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 316442 op 01-01-2020 12:07]

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee