Meerdere mailservers gebruiken op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Ik wil graag dat de computers in mijn netwerk 3 verschillende mailservers kunnen bereiken. Namelijk, pop.mail.yahoo.com, mail.planet.nl en pop3.wish.net. 1 SMTP server (smtp.planet.nl) is genoeg. Ik draai op de server Winproxy en volgens mij kan ik daar maar 1 mailserver mee gebruiken. Dat werkt ook.

Weet iemand hoe je dit moet oplossen?

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 13:53 schreef gcb het volgende:
Ik wil graag dat de computers in mijn netwerk 3 verschillende mailservers kunnen bereiken. Namelijk, pop.mail.yahoo.com, mail.planet.nl en pop3.wish.net. 1 SMTP server (smtp.planet.nl) is genoeg. Ik draai op de server Winproxy en volgens mij kan ik daar maar 1 mailserver mee gebruiken. Dat werkt ook.

Weet iemand hoe je dit moet oplossen?
Ik ken mail.planet.nl en pop3.wish.net persoonlijk niet, maar kan je daar niet zorgen via webbased mail dat je mail door kan sturen (weet dat het met zonnet wel kan). Dan stuur je die twee adressen door naar pop.mail.yahoo.com, of je maakt een andere combinatie, en daarna laat je alleen alles van pop.mail.yahoo.com ophalen.

Als dit niet kan zou ik het eigenlijk niet anders weten dan een ander programma gebruiken (eg Winroute) of al je mail op de webbased mail-pagina's op te halen...