Vraag mbt eigen domein hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Beste Tweakers!

Ik zie hier geregeld topics voorbij omtrent eigen domein hosting, nu zit ik ook met dezelfde situatie waar ik van mijn outlook/gmail adressen af wil. Heb nu zo'n 4 verschillende adressen voor o.a. PayPal / Werk / Privé & random. Nu wil ik dit dus allemaal onderbrengen onder mijn eigen domein en daar een aantal adressen onderhangen.

A@domeinA.nl
B@domeinA.nl
C@domeinA.nl

Op die manier kan ik alles nog wel gescheiden houden maar toch netjes en overzichtelijk onderbrengen.

Nu is hier menig topic over begonnen maar eigenlijk lopen die vaak dood zonder goede adviezen.
Nu ben ik dus opzoek naar een domein host + mail server

Dingen die ik belangrijk vind :
- 2FA
- IMAP
- Privacy (voor zover mogelijk)
- Betaalbare kosten (€50-60 pj)
- Eigen domein

Nu kom ik dus onder andere bijvoorbeeld tegen, strato, transip, mijndomein, hostnet maar ze bieden allemaal wel wat. Maar of lopen de kosten vrij hoog op, of het is allemaal wat karig.

Nu heb je ook dingen als protonmail, ziet er allemaal goed uit. Maar ik wil een eigen domein zodat ik ook (relatief) eenvoudig naar een andere partij zou kunnen.

Ik ben dus benieuwd, waar zitten jullie als Tweaker met je domein + email host en wat betaal je daarvoor?
Ik zie nu door de bomen het bos niet meer en sommige topics zijn vrij gedateerd. Wie komt er met een goed advies.

Cheers en alvast de beste wensen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb gewoon een domein bij mijndomein werkt naar behoren. Heb er zelf een catchall mailbox en heb thuis een exchange 2019 draaien met EFS om mail op te halen uit de Catchall. Maar je kan natuurlijk ook een Linux bak inrichten, of op een Synology je mail hosten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 17:15
Voor domeinen gebruik ik nu nog mijndomein.nl maar ga dit overschakelen naar Transip, omdat ik de DNS instellingen bij mijndomein.nl nogal karig vind. Daarnaast heeft Transip een api ondersteuning om bijvoorbeeld Lets Encrypt certificaten (wildcard) automatisch te kunnen vernieuwen.

Voor de kosten van een domeinnaam zou je een prijsvergelijker kunnen gebruiken:
https://www.webhosters.nl/vergelijken/domeinnamen/

Ik heb heel lang mijn email thuis gehost, maar hier ben ik mee opgehouden met alle malaise van tegenwoordig. Je moet actief bijhouden of je niet op een blacklist staat, spam, phishing etc. Ik ben al een tijdje om naar Exchange Online van Microsoft, dit kost je €3,40 per maand en worden een hoop zorgen uit handen genomen.

Je zou eventueel nog gebruik kunnen maken van de hostingdiensten van het hostbedrijf waar je ook je domein onderbrengt. Zij bieden meestal ook webruimte en emaildiensten aan.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had vroeger ook alles inhouse. Koste veelste veel tijd en geld.
Nu alles via office 365. Had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Bedankt voor de snelle reacties!

Zat zelf ook te kijken naar eigen host op mijn synology NAS maar gezien het werk/bijhouden niet echt interessant!

Hoe zit het met 2FA en privacy bij Exchange online van Microsoft. Is dat in te stellen/ op orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Zeer zekers, hoe in te stellen is terug te vinden in docs: https://docs.microsoft.co...ation?view=o365-worldwide

Wat ik bij Exchange Online/ Office365 vergeten ben er bij te zeggen is dat je €3,40 per maand per gebruiker kwijt bent. Als je dus voor elk mailbox een (met aparte login) benaderbare mailbox wilt hebben ben je 3x €3,40 per maand kwijt. Dit heb je bijv. nodig als je van SMTP gebruik wilt maken.

Om dat te ontlopen heb je een paar opties:
  1. Je kan ook bij een account aliassen toevoegen en dan komt het in je normale mailbox terecht, hier kan je het met mail rules weer in apparte mappen zetten.
  2. Je kan een shared mailbox aanmaken per mail adres, je kan deze shared mailbox alleen benaderen als je een geldige licentie hebt (Exchange Online Plan 1 bijv.). Hierdoor komt de mail van je afzonderlijke mail adressen ook daadwerkelijk in afzonderlijke mailboxen.

[ Voor 68% gewijzigd door chickpoint op 31-12-2019 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hmmm,
Dus dan zou ik mijn domein huren bij bijvoorbeeld mijndomein of transip.

Vervolgens bij Exchange online de server opzetten. Ondersteunen ze catchall? Zo wil ik bijvoorbeeld contact@mijnnaam.nl opzetten voor al het standaard mail verkeer en dan een aantal aliassen daaraan gekoppeld voor bijvoorbeeld business@mijnnaam.nl / accounts etc.

Het nadeel van deze manier als alias en niet als box is waarschijnlijk dat het altijd op de hoofdbox binnen komt. Maar je zou het automatisch kunnen forwarden.

Shared mailbox moet ik eens induiken. Klinkt opzicht leuk maar je betaald nog wel wat.

3.40 x 12 = 40.80
Domein voor 15 pj oid

Is te doen natuurlijk maar zijn er waardige alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik neem een domein bij Joker.com af en de e-mail van FastMail.com. Volgens mij leveren die alles wat jij vraagt. Ik gebruik zelf een catch-all maar de constructie die jij wilt is volgens mij ook mogelijk. Een standard account kost $ 60 p/j en een domein heb je voor een paar euro al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Mijn ervaring met tot nu toe 2 hosters: probeer vantevoren goed na te gaan wat en hoe ze reageren als ze op een spam-lijst staan. Wat doet een hoster als jouw mail plotseling allemaal terugkomt omdat de ontvanger het niet accepteert omdat een andere klant van die hoster iets fout gedaan heeft?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vimexx, lekker goedkoop en werkt prima voor mail.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastr0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 09:52
Ik gebruik zelf Neostrada. Prima prijs en erg goede service, reageren altijd erg snel en adequaat als er een keer iets mis is (alhoewel dat ook al jaren niet meer nodig is geweest). Ook ondersteuning voor catchall, IMAP en Lets Encrypt SSL certificaten. Ook vind ik Cpanel erg prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
PerlinNoise schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:19:
Vimexx, lekker goedkoop en werkt prima voor mail.
Bieden zij ook 2FA aan? Ik wil wel gericht op de toekomst zijn en eigenlijk liever niet meer wisselen op korte termijn
kastr0 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:25:
Ik gebruik zelf Neostrada. Prima prijs en erg goede service, reageren altijd erg snel en adequaat als er een keer iets mis is (alhoewel dat ook al jaren niet meer nodig is geweest). Ook ondersteuning voor catchall, IMAP en Lets Encrypt SSL certificaten. Ook vind ik Cpanel erg prettig werken.
Dat klinkt goed! Bieden zij ook een 2FA optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:31:
[...]

Bieden zij ook 2FA aan? Ik wil wel gericht op de toekomst zijn en eigenlijk liever niet meer wisselen op korte termijn

[...]

Bedoel je 2FA op klanten paneel van Vimexx of email?
Op klanten paneel zit wel 2fa.

Als je echt enqrypted mail wilt, kun je het beste een domein kopen en Protonmail/Tutanota nemen.
Maar ja, enqrypted mail heb je in principe niet veel aan als je mailt met mensen die Gmail/hotmail gebruiken, want dan staat jou mailtje alsnog op hun servers.

[ Voor 24% gewijzigd door PerlinNoise op 31-12-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 07:36:
Hmmm,
Dus dan zou ik mijn domein huren bij bijvoorbeeld mijndomein of transip.

Vervolgens bij Exchange online de server opzetten. Ondersteunen ze catchall? Zo wil ik bijvoorbeeld contact@mijnnaam.nl opzetten voor al het standaard mail verkeer en dan een aantal aliassen daaraan gekoppeld voor bijvoorbeeld business@mijnnaam.nl / accounts etc.

Het nadeel van deze manier als alias en niet als box is waarschijnlijk dat het altijd op de hoofdbox binnen komt. Maar je zou het automatisch kunnen forwarden.

Shared mailbox moet ik eens induiken. Klinkt opzicht leuk maar je betaald nog wel wat.

3.40 x 12 = 40.80
Domein voor 15 pj oid

Is te doen natuurlijk maar zijn er waardige alternatieven?
Standaard zit er geen catch all op, maar heb op het internet wel wat artikelen gezien die het toch mogelijk maken dmv mail rules. Bijv. deze https://social.technet.mi...ll-mailbox-office365.aspx

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk graag €3,40 per maand betaal aangezien je best veel instel opties ervoor terug krijgt. Die ik bijv. bij een mailprovider zoals mijndomein niet kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:14
rolandos582 schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:44:

Zat zelf ook te kijken naar eigen host op mijn synology NAS maar gezien het werk/bijhouden niet echt interessant!
Valt best mee met het instellen, is redelijk vlot gedaan.
Enige nadeel is dat je maar (ik dacht) 3 aparte users aan kan maken in de mailserver.
Wil je er meer moet je extra licentie(s) aanschaffen en deze waren dacht ik vrij prijzig...

Wel kun je gewoon meerdere aliassen aan dezelfde gebruiker koppelen.

edit; Het zijn er 5 i.p.v. 3.
Licentiepack levert er 5 of 20 extra.
5 kost +/- €300,- (Azerty)
20 kost +/- €1100,- (bol.com)

[ Voor 22% gewijzigd door Rensjuh op 31-12-2019 10:49 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
[...]

[...]

2fa is inmiddels gehackt, echt toekomstbestendig ben je er dus niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens mij kun je Protomail gebruiken i.c.m. een eigen domein. Dan kun je dus zelf kiezen waar te hosten, en Proton voor de afhandeling van email.

[ Voor 3% gewijzigd door arnovos op 31-12-2019 15:06 ]

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:40:
[...]

Standaard zit er geen catch all op, maar heb op het internet wel wat artikelen gezien die het toch mogelijk maken dmv mail rules. Bijv. deze https://social.technet.mi...ll-mailbox-office365.aspx

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk graag €3,40 per maand betaal aangezien je best veel instel opties ervoor terug krijgt. Die ik bijv. bij een mailprovider zoals mijndomein niet kreeg.
3,40 per maand is inderdaad het probleem niet, zolang je maar genoeg opties krijgt en het een hoop voordelen bied. Het klinkt in ieder geval positief dus ik ga het zeker meenemen en onderzoeken!
arnovos schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:02:
Volgens mij kun je Protomail gebruiken i.c.m. een eigen domein. Dan kun je dus zelf kiezen waar te hosten, en Proton voor de afhandeling van email.
Waar zou je dat kunnen vinden? Opzicht ben ik met Protomail gelukkig want ze bieden een hoop goede dingen maar voorwaarde is wel dat ik een eigen domein zou moeten kunnen gebruiken.
Centurius schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:41:
[...]
Alles valt te hacken natuurlijk maar het gaat om zoveel mogelijk doen om het de hacker zo lastig mogelijk te maken. Wat is er eventueel nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:35:
[...]

Waar zou je dat kunnen vinden? Opzicht ben ik met Protomail gelukkig want ze bieden een hoop goede dingen maar voorwaarde is wel dat ik een eigen domein zou moeten kunnen gebruiken.
Een eigen domein bij protonmail is een premium feature. Bij Protonmail Plus mag je 1 custom domain instellen. Dat kost je rond de €4,- per maand
https://protonmail.com/su...se/custom-domain-support/

[ Voor 3% gewijzigd door chickpoint op 31-12-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Centurius schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:41:
[...]

Gelieve met bronnen komen als je zulke statements maakt.

Dit is overigens simpelweg onjuist, er zijn zo veel manieren van 2fa en ze zijn zeker niet allemaal gehackt. Ik denk dat jij doelt op 2fa door middel van SMS, dat is niet te hacken, wel kun je de SMS'en afvangen door middel van een IMSI catcher.

TOTP werkt uitstekend.

Ik gebruik zelf ook Exchange Online van Microsoft, werkt heerlijk. Voor aliassen moet je ze handmatig aanmaken, catchall bestaat (nog) niet. Dit kan online (website), of via de app, daarna werkt het direct. Je kunt (nog) niet mailen vanaf je aliassen (zie nieuwsbericht op FP van aantal dagen geleden, dat komt binnenkort).
Op de Office 360 grappen na (MS heeft wat downtime gehad afgelopen twee jaar) werkt het eigenlijk altijd vlekkeloos.

[ Voor 29% gewijzigd door True op 31-12-2019 15:53 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Diamundo

Quack.

Ik host mijn e-mail bij Zoho.com, een soort wanna-be Office365 / GSuite pakket met eigen interface.
Kost mij €12 per jaar voor 5GB aan account-opslag (inclusief bestanden à la Dropbox/Drive/etc, maar daar heb ik eerdergenoemde services al voor, en er komt een NAS aan). Destijds de keuze gemaakt voor Zoho.com vanwege de lage kosten per jaar. Ik gebruik overigens alleen Mail, geen agenda, opslag (behalve dan de bijlages van de mails), takenlijsten en dergelijke.
(hoe het zit met data opslag, welke landen, wie kijkt mee: geen flauw idee. Ik berust me op het idee dat al mijn mail niet zo interessant is om door te bladeren...)

Overigens heb ik meerdere domeinen aan Zoho gekoppeld en kan ik per domein catch-all instellen. Ook kan ik naar hartelust aliases, mappen (in mappen, in ...) en regels aanmaken. Ik heb bijv. per domein een hoofdmap, en per alias een map in de map van het domein. Per alias ook een regel die alles uit de inbox haalt en in de map zet. Via het (ingebouwde) "ongelezen"-filter kan ik dan alle ongelezen mails in één oogopslag bekijken.

Verder heb ik inderdaad de kosten van het domein: een .FRL voor €35. Eerste jaar gehuurd bij MijnDomein voor €1, maar wegens slechte support heb ik deze (nu het eerste jaar om was) deze maand verhuisd naar Vimexx. Bij Vimexx heb ik alle andere domeinen ook wegens lage domeinkosten én wegens lage hostingkosten (€0,45 p/m). Voor die ene gebruiker die jaarlijks op mijn websitejes komt, past dat wel.

tl;dr:
- Domeinen: Vimexx.nl
- Nameservers: bij Vimexx (START-hosting pakket, ~€6,50 p/j > https://www.vimexx.nl/webhosting, klik op het pijltje naar links)
- Mail: Zoho.com (Lite pakket, €12 p/j > https://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html, betaling via automatische PayPal incasso)

[ Voor 13% gewijzigd door Diamundo op 31-12-2019 16:02 ]

Ik denk na over de woorden van het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Ik zie nog niet helemaal wat je nou precies wilt:

- wil je helemaal van Gmail/Outlook/etc af voor je privacy?

- of wil je enkel een (aantal) fancy mailadres(sen) maar vind je het prima om die bij bovengenoemde gegevensverzamelaars te hosten?

In dat laatste geval kun je gewoon een zo goedkoop mogelijk email hosting pakket nemen (vimexx of zo), en de mail uitlezen met (of doorsturen naar) Gmail.

Als je echt van de data hoarders af wilt, zou ik protonmail adviseren. Ben hier van de week een beetje mee aan het testen geslagen en het bevalt me tot nu toe erg goed.

Andere (goedkope) hosting providers hebben vaak problemen dat je mail in spamfilters terecht komt, al hebben de meer gerenommeerde partijen (transip bijv) dit wel goed voor elkaar. Daarnaast leveren ze meestal roundcube als webmail interface. Daar is op zich niets mis mee maar heel fijn werken vind ik het niet. Als je een desktop-emailprogramma gebruikt is dit natuurlijk geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mcDavid schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:00:
Ik zie nog niet helemaal wat je nou precies wilt:

- wil je helemaal van Gmail/Outlook/etc af voor je privacy?

- of wil je enkel een (aantal) fancy mailadres(sen) maar vind je het prima om die bij bovengenoemde gegevensverzamelaars te hosten?

In dat laatste geval kun je gewoon een zo goedkoop mogelijk email hosting pakket nemen (vimexx of zo), en de mail uitlezen met (of doorsturen naar) Gmail.

Als je echt van de data hoarders af wilt, zou ik protonmail adviseren. Ben hier van de week een beetje mee aan het testen geslagen en het bevalt me tot nu toe erg goed.

Andere (goedkope) hosting providers hebben vaak problemen dat je mail in spamfilters terecht komt, al hebben de meer gerenommeerde partijen (transip bijv) dit wel goed voor elkaar. Daarnaast leveren ze meestal roundcube als webmail interface. Daar is op zich niets mis mee maar heel fijn werken vind ik het niet. Als je een desktop-emailprogramma gebruikt is dit natuurlijk geen argument.
Ik wil inderdaad voor zo ver mogelijk weg bij Outlook/Gmail etc en mijn eigen domein gaan gebruiken dus ben ik aan het kijken welke mogelijkheden er zijn en wat dat voor kosten met zich mee brengt. Exchange Online is zeker een optie die professioneel is maar dan zit je nog steeds bij Microsoft etc. Ergens een domein hosten en email gebruiken via protonmail lijkt me zeker een goede optie die ik overweeg. Nadeel is wel de kosten en nog niet alle mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastr0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 09:52

[...]

Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Mijn domein gaat naar een mailcow installatie binnen een VM op mijn eigen NAS. Daarnaast heb ik een backup mailserver bij mijn hoster (lagere mx prioriteit) mocht mijn NAS uitvallen. SMTP gaat via de relay van dezelfde hoster.

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 31-12-2019 19:14 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
True schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:48:
[...]

Gelieve met bronnen komen als je zulke statements maakt.

Dit is overigens simpelweg onjuist, er zijn zo veel manieren van 2fa en ze zijn zeker niet allemaal gehackt. Ik denk dat jij doelt op 2fa door middel van SMS, dat is niet te hacken, wel kun je de SMS'en afvangen door middel van een IMSI catcher.

TOTP werkt uitstekend.

Ik gebruik zelf ook Exchange Online van Microsoft, werkt heerlijk. Voor aliassen moet je ze handmatig aanmaken, catchall bestaat (nog) niet. Dit kan online (website), of via de app, daarna werkt het direct. Je kunt (nog) niet mailen vanaf je aliassen (zie nieuwsbericht op FP van aantal dagen geleden, dat komt binnenkort).
Op de Office 360 grappen na (MS heeft wat downtime gehad afgelopen twee jaar) werkt het eigenlijk altijd vlekkeloos.
Gezien het feit dat praktisch iedere fatsoenlijke tech publicatie er over bericht heeft ging ik ervan uit dat een beetje tweaker het al wel zou weten, maar hier. 1 minuut Google werk https://www.zdnet.com/art...oup-caught-bypassing-2fa/. Tokens zijn niet meer veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Betaal je bij TransIP
€4,83 per jaar voor je domein of is dat een maandelijks bedrag? Staat erg onduidelijk.

Ik twijfel wel om een domein aan te schaffen bij een domein boer en dan protonmail te gebruiken. Maar als ik een catch all wil bij proton dan zit je al op €75 pj. Evt zonder op €48 pj.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:35:
[...]

Nadeel is wel de kosten en nog niet alle mogelijkheden
Sja. Hosting is niet gratis, hoe je het wendt of keert. Je kunt hooguit een keuze maken of je betaalt met je privacy of met euro's. Dan kun je nog wat vergelijken op prijs en kwaliteit, maar uiteindelijk heb je het over 50 tot 100 euro per jaar... Je kunt je afvragen of je daar echt wakker van moet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 12:48
Heb zelf AWS WorkMail voor $4/mailbox/maand. Per mailbox kun je er dan een bultje aliassen aan hangen (geen catch-all helaas). Domein ooit gekocht en geregeld bij TransIP, ga misschien nog eens nadenken deze naar Route 53 te verhuizen om alles op 1 plek te hebben.

Maar goed, ik ben dan op werk ernstig veel met AWS bezig dus heb daarom vrij snel de oplossing in die hoek gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mcDavid schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:40:
[...]

Sja. Hosting is niet gratis, hoe je het wendt of keert. Je kunt hooguit een keuze maken of je betaalt met je privacy of met euro's. Dan kun je nog wat vergelijken op prijs en kwaliteit, maar uiteindelijk heb je het over 50 tot 100 euro per jaar... Je kunt je afvragen of je daar echt wakker van moet liggen
Dat snap ik, maar is ook afhankelijk van de doeleinden waar het voor word gebruikt natuurlijk. En hoeverre je privacy echt worden geschonden/gewaardeerd.

Wat is jullie ervaringen met een catch all eigenlijk? Krijgen jullie nog veel spam/onbedoelde berichten binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 21:03:
[...]

Wat is jullie ervaringen met een catch all eigenlijk? Krijgen jullie nog veel spam/onbedoelde berichten binnen?
Helemaal geen spam via catch all. Wel wat op mijn meest gebruikte emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik heb mijn mail bij Fastmail, die biedt alles wat je in je eisenlijstje hebt staan, alleen de domeinregistratie kan niet via hun.
Als je het domein ergens anders hebt geregistreerd kunnen ze wel de DNS voor je hosten, je moet dan de nameservers van Fastmail instellen bij je registratie. Je kan ook de DNS elders doen en de MX-records van Fastmail toevoegen in je DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
ik draai alles bij one.com, goedkoop en doet wat ik (en zo te lezen jij) nodig heb en meer

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dit is op het moment van schrijven wel mijn top 3 die ik overweeg.

Fastmail.com - $60 pj (€54) – 30GB opslag – 2FA – TLS & SSL – Catchall
Protonmail - €48 – 5GB opslag – 2FA – Catchall voor duurdere optie
Exchange online - €50 – 50GB opslag – 2FA -

Moet zeggen dat fastmail.com inderdaad er enorm goed uitziet, ze bieden alles wat ik wil. Ze geven aan : No tracking, Full transparency around our data practices wat natuurlijk heel mooi klinkt. Moet alleen even kijken hoeveel boxen/aliassen etc. je kan aanmaken.
downtime schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 07:51:
Ik neem een domein bij Joker.com af en de e-mail van FastMail.com. Volgens mij leveren die alles wat jij vraagt. Ik gebruik zelf een catch-all maar de constructie die jij wilt is volgens mij ook mogelijk. Een standard account kost $ 60 p/j en een domein heb je voor een paar euro al.
Gaf inderdaad ook al een positieve recensie aan fastmail. Ze leveren inderdaad wel alles wat ik zou willen voor $50 per jaar. Hoe moeilijk is het in te stellen?

Misschien iets heel anders, maar welk desktop mail programma gebruiken jullie? Ik gebruik outlook op het moment, maar deze zou ik evt ook vervangen. Bijvoorbeeld door eM client/thunderbird.

Sorry voor alle vragen, ik wil alles in 1 keer goed aanpakken. En over het algemeen doen mensen hier goede research en hebben goede ervaringen!

Moet wel zeggen dat ik deze reviews interessant vind :
Protonmail : https://restoreprivacy.com/protonmail/
Tutanota : https://restoreprivacy.com/tutanota/
Fastmail : https://restoreprivacy.com/fastmail/

Protonmail komt er nog het beste uit, ook al hij hun onderwerpen schijnbaar niet encrypted en hebben ze funding uit USA.

[ Voor 55% gewijzigd door rolandos582 op 31-12-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33
Beste wensen! Heb even gemist waarom je zo aan die catch-all hangt? Mensen die je willen mailen kennen je mailadres, alles wat er op catch-all binnenkomt kan sowieso niet belangrijk zijn. Ik negeer het al jaren, in het begin een tijdje gebruikt om makkelijk verschillende adressen aan te maken voor verschillende diensten, maar dat lost eigenlijk niks op.

Ik gebruik al jaren Thunderbird. Fijne mail cliënt met uitstekende zoek mogelijkheden en beschikbaar op de meeste platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

leto001 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 01:28:
Beste wensen! Heb even gemist waarom je zo aan die catch-all hangt? Mensen die je willen mailen kennen je mailadres, alles wat er op catch-all binnenkomt kan sowieso niet belangrijk zijn. Ik negeer het al jaren, in het begin een tijdje gebruikt om makkelijk verschillende adressen aan te maken voor verschillende diensten, maar dat lost eigenlijk niks op.
Ik heb al een paar bedrijven betrapt op al dan niet financiëel geïnspireerd lekken van e-mailadressen door dat beschreven gebruik van catch-all.
Ik gebruik al jaren Thunderbird. Fijne mail cliënt met uitstekende zoek mogelijkheden en beschikbaar op de meeste platformen.
AMEN! Jammer dat de Virtual Identity add-on het niet meer doet.

EDIT:
Terugkomend op de oorspronkelijke vraag, ik gebruik Vimexx, bevalt gewoon goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Freee!! op 01-01-2020 01:51 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 23:32:

Gaf inderdaad ook al een positieve recensie aan fastmail. Ze leveren inderdaad wel alles wat ik zou willen voor $50 per jaar. Hoe moeilijk is het in te stellen?
Lastig te zeggen aangezien ik de hele handel minstens 10 jaar geleden ingesteld heb en er sindsdien weinig meer naar omkijk. Het werkt gewoon. Maar alles wat ik ooit nodig heb gehad was netjes gedocumenteerd en ik heb bijvoorbeeld nog nooit de support van FastMail nodig gehad.
Misschien iets heel anders, maar welk desktop mail programma gebruiken jullie? Ik gebruik outlook op het moment, maar deze zou ik evt ook vervangen. Bijvoorbeeld door eM client/thunderbird.
Ik gebruik Thunderbird op de desktop en de app van FastMail op Android, iPhone en iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 18:41

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

CurlyMo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:52:
Mijn domein gaat naar een mailcow installatie binnen een VM op mijn eigen NAS. Daarnaast heb ik een backup mailserver bij mijn hoster (lagere mx prioriteit) mocht mijn NAS uitvallen. SMTP gaat via de relay van dezelfde hoster.
Wie is jouw hoster waar je die backup mailserver hebt?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:50
kijk hier ook eens naar

https://www.alfahost.nl/email-hosting/

dat is spotgoedkoop
en ondersteunt zowat alles

en dat is super stabiel

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 01-01-2020 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
IndoBoy schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 04:40:
[...]

Wie is jouw hoster waar je die backup mailserver hebt?
Dat kan bij elke willekeurige webhoster waarbij je ook je dns kan aanpassen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 10:24

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Ben toevallig bezig met een soortgelijke zoektocht naar email hosting. Domein heb ik al bij Transip.
Mijn opties so far zijn:
  1. https://soverin.net
  2. https://mailbox.org
Waarbij ik veiligheid/privacy waardeer en mail, calender en contacts wil syncen. En voor weinig uiteraard. Enjoy ;)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
leto001 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 01:28:

Beste wensen!

Het idee wat ik heb, met een catchall kun je oneindig aliassen aanmaken in principe. Ik kan overal bijvoorbeeld contact@mijndomein aanmaken of bestellingen@mijndomein en het komt wel centraal binnen. Enorm handig lijkt me zo anders moet je meerdere mailadressen of aliassen aanmaken.
Me_dusa schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:13:
Ben toevallig bezig met een soortgelijke zoektocht naar email hosting. Domein heb ik al bij Transip.
Mijn opties so far zijn:
  1. https://soverin.net
  2. https://mailbox.org
Waarbij ik veiligheid/privacy waardeer en mail, calender en contacts wil syncen. En voor weinig uiteraard. Enjoy ;)
Ah op die manier, ik heb mijn domein nu ook bij TransIP gehost. Veel mensen hosten daar en ziet er goed uit. Thunderbird als mailprogramma gepakt, nu moet ik alleen nog een mail host. Er zijn best veel goede opties met minimale verschillen. Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ik vind het zelf juist handig om zelf handmatig de aliassen aan te moeten maken en zodoende dus te registreren. Dit helpt voor mij om het overzicht te bewaren.

Wat @Me_dusa aangeeft is inderdaad ook een goede om in het achterhoofd te houden. Wat wil je inderdaad met agenda's en contactpersonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:45:
Ik vind het zelf juist handig om zelf handmatig de aliassen aan te moeten maken en zodoende dus te registreren. Dit helpt voor mij om het overzicht te bewaren.

Wat @Me_dusa aangeeft is inderdaad ook een goede om in het achterhoofd te houden. Wat wil je inderdaad met agenda's en contactpersonen?
Ergens snap ik dit wel ja, het liefst zou ik meerdere emails onder mijn domein houden om het te spreiden. Maar evt met een alias + regels om het automatisch te verplaatsen kom je ook al een heel eind.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb nagedacht over agenda + contactpersoon omdat ik die functie nu niet heel actief gebruik. Maar de meeste email hosts bieden die optie wel voor zover ik heb gezien.

Moet voor mezelf wel afwegen hoeveel toegevoegd waarde protonmail etc. bieden. Ik ga vooralsnog toch niet mailen met voor afgesproken ww's. Simpelweg omdat het te veel werk is atm. Dus echt E2E encrypted is het dan ook niet. Wat is dan de toegevoegd waarde over bijvoorbeeld exchange online bedenk ik me dan nu.

[ Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 01-01-2020 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
protonmail zou ik niet doen
het is goed voor veiligheid

maar die hebben hun eigen client
en je kan dus niet koppelen met thunderbird of outlook bijv.

dat wil je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
boyette schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:54:
protonmail zou ik niet doen
het is goed voor veiligheid

maar die hebben hun eigen client
en je kan dus niet koppelen met thunderbird of outlook bijv.

dat wil je niet
Dat is goed om te weten, ik wil wel thunderbird gebruiken. Ik zat nu eens te kijken naar mailbox.org aangezien ze ook eigen domeinen ondersteunen. Niet duur maar wel veel mogelijkheden en vgm ook door redelijk wat tweakers. En anders toch gewoon Exchange online ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
rolandos582 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:48:
[...]

Dat is goed om te weten, ik wil wel thunderbird gebruiken. Ik zat nu eens te kijken naar mailbox.org aangezien ze ook eigen domeinen ondersteunen. Niet duur maar wel veel mogelijkheden en vgm ook door redelijk wat tweakers. En anders toch gewoon Exchange online ofzo
heb je hier al naar gekeken?
https://www.alfahost.nl/email-hosting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Zag dat je hem eerder had gepost inderdaad. Kort naar gekeken, nederlands bedrijf. Ze bieden wel veel opties voor weinig geld inderdaad. Maar idk, het oogt een beetje goedkoop en is niet heel duidelijk hoe ze omgaan met privacy etc. Ook IMAP kan ik niet echt vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
rolandos582 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:23:
[...]

Zag dat je hem eerder had gepost inderdaad. Kort naar gekeken, nederlands bedrijf. Ze bieden wel veel opties voor weinig geld inderdaad. Maar idk, het oogt een beetje goedkoop en is niet heel duidelijk hoe ze omgaan met privacy etc. Ook IMAP kan ik niet echt vinden
Er is gewoon imap
ik gebruik het al jaren voor verschillende emailadressen en op verschillende domeinen

alles is ondersteund

het enige wat ontbreekt is cpanel
ze hebben hun eigen cms
dat is ff zoeken als je gewend bent met cpanel te werken

maar alle features zijn er gewoon

en gezien het adres is dit onderdeel van yourhosting
wat toch geen onbekende speler is op de markt

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 01-01-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:48:
[...]

Protonmail heeft wel enqrypted imap/smtp: https://protonmail.com/bridge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dat werkt dan wel weer met Thunderbird en niet met hun client. Ik wil sowieso mijn domein gebruiken en gebruik maken van Thunderbird. Moet je via deze bridge nog steeds gebruik maken van codes om de email te unlocken etc? Of is dit puur server sided?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
rolandos582 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Dat werkt dan wel weer met Thunderbird en niet met hun client. Ik wil sowieso mijn domein gebruiken en gebruik maken van Thunderbird. Moet je via deze bridge nog steeds gebruik maken van codes om de email te unlocken etc? Of is dit puur server sided?
https://protonmail.com/bridge/thunderbird#4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:19
Freedom.nl (uit de XS4ALL hoek), privacy first
Gratis domein, mail via soverin, 3 of 4 mailadressen
En straks misschien internet(/tv/tel)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37
Wiley99 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:20:
Freedom.nl (uit de XS4ALL hoek), privacy first
Gratis domein, mail via soverin, 3 of 4 mailadressen
En straks misschien internet(/tv/tel)
Maar kun je ook alléén webhosting afnemen of is dit altijd in combinatie met een internetabonnement?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:19
Spiff schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Maar kun je ook alléén webhosting afnemen of is dit altijd in combinatie met een internetabonnement?
Ze zijn aan het opstarten als internetprovider, dus in die hoek. Ze hebben nu geen hosting, je krijgt alleen een eigen domeinnaam. Ik noemde het alleen als optie om aan een domeinnaam en vrije e-mail te komen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
Freedom maakt gebruik van de services van: https://soverin.net/
Daar kun je voor paar euro per maand je onder je eigen domein e-mail afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 10:24

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

rolandos582 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Beste wensen!

[...]

Ah op die manier, ik heb mijn domein nu ook bij TransIP gehost. Veel mensen hosten daar en ziet er goed uit. Thunderbird als mailprogramma gepakt, nu moet ik alleen nog een mail host. Er zijn best veel goede opties met minimale verschillen. Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen!
FYI:
Heb uiteindelijk gekozen voor Soverin.Vooral privacy, prijs en features rondom mailadressen (iets+iets@iets.nl, catchall, anoniem random mailadres per mailbox etc.)hebben mij overtuigd. Prijs voor het eerste hoofdaccount is relatief goedkoop met z'n 29 euro per jaar(eigen domein al in bezit). Submailboxen zijn 6 euro per jaar dus dat is ook prima.

Punt van kritiek is de niet zo snelle en proactieve support. Doable maar je moet geen haast hebben.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:02
Ik heb zelf nog een klein pakket draaien bij MXRoute.com. Support is goed (wel Engels) en heb nog nooit problemen gehad met deze dienst. Ze houden ook een goede changelog bij wat ik altijd wel interessant vind om te lezen: https://headwayapp.co/mxroute-changelog.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
rolandos582 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:35:
[...]

Ik wil inderdaad voor zo ver mogelijk weg bij Outlook/Gmail etc en mijn eigen domein gaan gebruiken dus ben ik aan het kijken welke mogelijkheden er zijn en wat dat voor kosten met zich mee brengt. Exchange Online is zeker een optie die professioneel is maar dan zit je nog steeds bij Microsoft etc. Ergens een domein hosten en email gebruiken via protonmail lijkt me zeker een goede optie die ik overweeg. Nadeel is wel de kosten en nog niet alle mogelijkheden
Wat is je (eigen) motivatie om daar weg te willen?
Het zijn volgens mij de grootste email providers die er momenteel zijn met ook de meeste functionaliteit (naar mijn mening uiteraard).

Maar als ik je motivatie weet kan er wat makkelijker meegedacht worden in wat bij je wens aansluit.

(Want ik zou Google Apps aanraden, scheiden kan ook al met een + in het email adres en als je van automatiseren houd is Google Apps Script leuk).
Pagina: 1