Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

• BMWHeaven
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:23
Hi allen,

mijn zus wil een nieuwe macbook pro kopen. Dat wil ze dit jaar (2019) nog doen.
Aangezien ze niet superveel verstand heeft van specs van laptops (en ik inmiddels ook niet meer), wil ik jullie vragen naar ervaringen.

Ze wil haar nieuwe macbook gaan gebruiken voor o.a. surfen en office, maar doet daarnaast ook +/- 1x per maand aan videobewerking met Final Cut Pro (FullHD video), hobbymatig fotobewerking met Photoshop.

Ze gaat ervan uit dat ze daarvoor een Macbook pro nodig heeft, en twijfelt nog tussen:
- 8gb of 16gb werkgeheugen
- 256gb of 512gb ssd
(- 13" of 16" variant, waarschijnlijk de 13")

Kunnen jullie haar wat tips geven / ervaringen delen? Welke zou je zelf kopen en waarom?
Ze leest zelf mee, dus niet te technisch graag.

Dank!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier hebben we een mooi subforum voor, nl Laptop Aankoopadvies, dus een move die kant op :)

MS > LAA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De goedkoopste :+

Macbooks zijn al schreeuwend duur, ga eens bij jezelf na of je het de moeite vind om voor die paar keer per maand/jaar dat je er even hobbymatig een videotje of toso mee bewerkt honderden euros extra neer te leggen..

Persoonlijk zou ik in elk geval 16GB ram nemen, puur omdat je daar wat langer mee vooruit kan dan met 8.
8 is voor nu voldoende, maarja dat was 4GB een paar jaar terug ook...

Lekker op tijd trouwens, gezien 'dit jaar nog' nog amper een dag duurt :p

[ Voor 8% gewijzigd door Wintervacht op 30-12-2019 21:39 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.