Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje want ik zit met een stalker. Hij weet alles van mij en laat me dit maar al te graag weten. Ben reeds naar de politie geweest en ze vermoeden dat hij op 1 of andere manier via locatie of dergelijke continu weet waar hij zit. Ik heb een samsung galaxy j6. Net via mijn facebookaccount ontdekt dat er 2 keer is ingelogd vanuit stadjes in België waar ik nog nooit ben geweest. Nu is de vraag: ik zet de locatie in mijn google account af, heb mijn paswoorden gewijzigd,... Wat kan ik nog meer doen? Gsm terugzetten naar fabrieksinstellingen of haalt dit niets uit? Alvast bedankt.

Alle reacties

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
GSM terug naar de fabrieksinstellingen zal waarschijnlijk weinig effect hebben tenzij je een virus op je telefoon hebt. En zelfs dan heb je niet altijd de garantie dat het virus eraf is, maar stel er zit een virus op je GSM kan hij je inderdaad wellicht volgen via je locatie. Het is goed dat je al je wachtwoorden hebt veranderd, maar probeer er ook voor te zorgen dat alle ingelogde apparaten uitgelogd worden (https://www.facebook.com/help/211990645501187). Dan weet je sowieso zeker dat de stalker niet in je Facebook account kan. Voor de rest is aangifte doen altijd goed.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Verwijderd

Gsm naar fabrieksinstellingen.

AL je wachtwoorden aanpassen. (Aanpassen op een andere pc dan normaal gewoon voor het geval dat daar een probleem mee zou zijn)

Controleer eerst even of je pc niet een 2de probleem is.

2fa aanzetten bij alles wat kan.

Alle sessies overal uitloggen. Fb google. Whattsappweb etc

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2019 21:28 ]

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Wat @Emielvanputten schrijft maar ik zou ook aanraden om je computer opnieuw installeren met een verse OS. Om er zeker van te zijn dat daar geen spyware of iets dergelijks er op staat.

Check ook in je gmail of er geen secundaire emailadress (wat je niet herkent) staat genoteerd.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:20:
Ik had een vraagje want ik zit met een stalker. Hij weet alles van mij en laat me dit maar al te graag weten. Ben reeds naar de politie geweest en ze vermoeden dat hij op 1 of andere manier via locatie of dergelijke continu weet waar hij zit. Ik heb een samsung galaxy j6. Net via mijn facebookaccount ontdekt dat er 2 keer is ingelogd vanuit stadjes in België waar ik nog nooit ben geweest. Nu is de vraag: ik zet de locatie in mijn google account af, heb mijn paswoorden gewijzigd,... Wat kan ik nog meer doen? Gsm terugzetten naar fabrieksinstellingen of haalt dit niets uit? Alvast bedankt.
Kun je ook achterhalen waar hij de informatie vandaan heeft? ( dus facebook, je locaties, whatsapp gesprekken, etc)

Je telefoon terugzetten naar fabrieksinstelklingen kan helpen, maar het is belangrijk om te weten waar de info vandaan komt en je geen onnodig werk aan het doen bent.

Ik zou je sowieso willen adviseren om een wachtwoordmanager te gaan gebruiken als je dat nog niet deed ( ik gebruik bijvoorbeeld de app Lastpass op m'n telefoon en als extensie in Chrome) en verander al je wachtwoorden in unieke wachtwoorden ( ook van je primaire mailadres uiteraard).

Zomaar alles opnieuw installeren ( je PC en telefoon ) zal waarschijnlijk ook werken, maar dat is vergelijkbaar met een nieuwe motor in je auto zetten als je een geluidje onder de motorkap denkt te horen. Ik zou beginnen met zoeken naar de bron van zijn informatie. Ben benieuwd :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

En mocht je wat vinden, printscreen maken.
Eventueel eerst even bij de politie langs of ze het interessant vinden om toe tevoegen tot het dossier
Pagina: 1