Medion H110H4-EM moederbord USB poorten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaSmokey
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-05 22:46
Ik heb sinds kort een computer hier staan, hiermee is het volgende aan de hand:

In Windows werkt de muis en toetsenbord niet, de aanslagen worden niet geregistreerd en er brand ook geen licht op het toetsenbord. Dit is al zo vanaf het moment dat de computer aangezet wordt.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- CMOS batterij vervangen
- 2 andere voedingen aangesloten(Moederbord uit de kast gehaald zodat er geen andere componenten zijn aangesloten die in de kast zitten)
- Gecontroleerd of er gebogen pinnen zijn op de socket van het moederbord
- Meerdere toetsenborden geprobeerd(USB)

Momenteel ben ik ten einde raad waarom de computer wel normaal opstart en beeld laat zien, de LAN verbinding werkt. Maar de USB poorten een muis of toetsenbord niet herkent.Tevens heb ik net geprobeerd om in de BIOS te kijken of de optie: "Enable USB support" aanstond, ook hier registreert de computer te toetsaanslagen niet.. Wel geven alle USB voldoende stroom af om mijn telefoon via de USB kabel op te laten zowel in de BIOS als op het inlog scherm van Windows.

Het moederbord bevat de volgende IO(input, output):

- 1x HDMI
- 1x VGA
- 2x USB 3.0
- 1x LAN
- 2x USB 2.0
- Audio

Zijn der hier mensen die eventueel een idee hebben wat ik nog meer kan testen / wat probleem kan zijn ?

Alvast bedankt

- ThaSmokey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Is bios ook echt gereset/gecleared met reset pins/jumper?
Kan je nu wel in de bios settings komen mbv toetsenbord of gaat dat via UEFI/Windows?
USB chip kan natuurlijk ook stuk zijn, maar USB 2 en 3 poorten... mmm :?
Bios update?, ik zie wel een bios download bij Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaSmokey
BIOS heb ik nog niet gecleard via de reset pins/jumper(s). Dit zal ik in het nieuwe jaar proberen.

Ik kom in de BIOS omdat UEFI geen boot device ian vinden. Via het toetsenbord lukt niet.

In het nieuwe jaar zal ik ook proberen of het mogelijk is om een BIOS update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:01
PS2 toetsenbord gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@ThaSmokey, hoe kom je aan deze Medion computer en hoe is er Windows (welke versie?) op terecht gekomen als muis/toetsenbord niet werkt? Heeft het eerder wel gewerkt?

Sommige versies van Windows hebben standaard geen ondersteuning voor sommige USB versies.

Is er wel een (aangesloten) harde als er geen boot device wordt gevonden?

Heb je alle USB2 en USB3 poorten aan de voorzijde en achterzijde van de kast geprobeerd? Er moet een kabel lopen van de kast naar het moederbord om front USB te laten werken.

Maak eens wat goed belichte, scherpe foto's waarop alle kabels en aansluitingen goed te zien zijn, dat kan de zaak verhelderen.

Je moederbord is van fabrikant ECS.

Jouw versie van dit moederbord heeft geen PS/2 neem ik aan? Ik zie versies die dat wel hebben en versies waarbij 2 PS/2 poorten ontbreken. Beide met hetzelfde typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
is dit niet de bekende bug KB4074588

https://support.microsoft...-the-february-13-2018-upd

maar dan zou het zich in de bios normaliter niet moeten voordoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaSmokey
@Uszka Er is helaas geen PS2 poort beschikbaar op het moederbord.

@mrmrmr Dit is een computer van een kennis, de Windows is vanuit de Medion leverancier op de computer terecht gekomen. Na wat ik berepen heb heeft het eerder wel gewerkt.

Ik heb momenteel het moederbord uit de kast gehaald om te zorgen dat er geen rand apparatuur is aangesloten. Om het moederbord er uit te halen was het ook makkelijker om meerdere voedingen aan te sluiten en te testen. Ik ga nu de reactie van @The_Doman & @boyette bekijken of dit enige impact heeft op de werking van de USB poorten.

Edit: De oplossing van @The_Doman geprobeerd, helaas geen succes.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaSmokey op 03-01-2020 19:36 ]

Pagina: 1