Versterker geeft ruis door links kanaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2024
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06 14:18
Ik heb een oude versterker gekregen: Scott 410a. Ik heb er een aantal luidsprekers op aangesloten maar ik krijg altijd een ruis in de luidspreker die op het linkse kanaal is aangesloten. Heb al op het internet gezocht naar oplossingen zoals kijken of er nergens gesoldeerde onderdelen waren losgekomen, maar ik zag nergens losse onderdelen, alles ziet er ok uit in de versterker. Ik kan nergens de oorzaak vinden van de ruis. Weet er iemand hoe dit komt?

mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat kan van alles zijn. Je kan beginnen met het uitsluiten van de voor versterker. Maar dat moet je wel weten waar je moet beginnen.

Service manual kan je hier downloaden na registratie.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2024
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Moet ik de voorversterker uitschakelen met behulp van de Service manual? (Ik ben niet zo verdiept in de werking van versterkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Is er iets te zeggen over de aard van de ruis? Toonhoogte?
Koppel het ingangssignaal los en zet het volume hoog, hoor je ruis (toenemen) vooral aan L?
Verwissel L en R van de ingang. Blijft de ruis in L uitgang?
Sluit alle betrokken toestellen eens aan op hetzelfde stopcontact. Blijft de 'ruis'?

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2024
De ruis heeft eerder een sissend geluid.
Bij het verwisselen van L en R van ingang blijft de ruis in de L uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Testte je dit, of kun je dit zo testen, met de luidsprekers vlakbij de versterker / minimale kabelafstand?

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2024
Ik heb de kabels korter gemaakt en de speakers dichterbij gezet maar de ruis blijft.
Pagina: 1