Beste tweakers,
Mijn huidige systeem heb ik in 2013 samengesteld, en begint wat gedateerd te raken. Het energiegebruik vind ik vrij hoog (30-40 watt in idle en zomaar >100 watt tijdens gebruik) en ik wil graag een stillere en kleinere PC.
Op dit moment heb ik het volgende systeem:
Het geheugen in dit systeem is: Corsair Vengeance Black LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit (kon ik via de pricewatch niet meer vinden).
En ik heb er nog 2 HDD's in zitten van elk 1TB (3,5"), die ik ongeveer voor 50% gevuld heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC vooral voor office werk, films kijken (oa Netflix en webtv), muziek luisteren (spotify en afspelen van FLAC bestanden), routes maken voor mijn Garmin GPS (via Basecamp) en licht CAD werk (ik ontwerp digitale LEGO modellen).
Mijn systeem draait op W10.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik nu heb uitgezocht zit rond de €500,-. Dat is prima. het kan goedkoper, maar de keuze voor een klein systeem maakt dat ik iets meer kwijt ben voor de componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor en speakers wil ik houden.
Op termijn wil ik naar een 34"curved monitor met een resolutie van 3440X1440
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al besloten dat ik deze keer een klein systeem wil bouwen. Daarvoor heb ik een mini-itx kastje aangeschaft https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.ad394c4dRXBW1q
Dit kastje wil ik gebruiken om het volgende te bouwen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persé, zoals jullie zien heb ik een systeempje uitgezocht op basis van een Ryzen 3 3200G.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een klein, zuinig en stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Binnenkort wil ik de onderdelen gaan bestellen. Graag de check op deze componenten. Zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat ik de bios moet laten upgraden voor de 3200G.
Alvast dank voor de feedback.
Gr,
Robert
Mijn huidige systeem heb ik in 2013 samengesteld, en begint wat gedateerd te raken. Het energiegebruik vind ik vrij hoog (30-40 watt in idle en zomaar >100 watt tijdens gebruik) en ik wil graag een stillere en kleinere PC.
Op dit moment heb ik het volgende systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD A8-5600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock FM2A75M-DGS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 158,56 | € 158,56 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 7 400W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 193,51 | ||
Het geheugen in dit systeem is: Corsair Vengeance Black LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit (kon ik via de pricewatch niet meer vinden).
En ik heb er nog 2 HDD's in zitten van elk 1TB (3,5"), die ik ongeveer voor 50% gevuld heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC vooral voor office werk, films kijken (oa Netflix en webtv), muziek luisteren (spotify en afspelen van FLAC bestanden), routes maken voor mijn Garmin GPS (via Basecamp) en licht CAD werk (ik ontwerp digitale LEGO modellen).
Mijn systeem draait op W10.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik nu heb uitgezocht zit rond de €500,-. Dat is prima. het kan goedkoper, maar de keuze voor een klein systeem maakt dat ik iets meer kwijt ben voor de componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor en speakers wil ik houden.
| 1 | Monitoren | Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | PC speakersets | Edifier R1280T Bruin | € 84,50 | € 84,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 84,50 | ||
Op termijn wil ik naar een 34"curved monitor met een resolutie van 3440X1440
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al besloten dat ik deze keer een klein systeem wil bouwen. Daarvoor heb ik een mini-itx kastje aangeschaft https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.ad394c4dRXBW1q
Dit kastje wil ik gebruiken om het volgende te bouwen:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 95,05 | € 95,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 120,05 | € 120,05 |
| 1 | Computer accessoires | Leicke ULL Power Supply 120 W | € 57,16 | € 57,16 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | Mini-box picoPSU-150-XT | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 1TB | € 96,- | € 96,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 546,57 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persé, zoals jullie zien heb ik een systeempje uitgezocht op basis van een Ryzen 3 3200G.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een klein, zuinig en stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Binnenkort wil ik de onderdelen gaan bestellen. Graag de check op deze componenten. Zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat ik de bios moet laten upgraden voor de 3200G.
Alvast dank voor de feedback.
Gr,
Robert