Zie topic, ik heb de asus a7v133 gehaalt en de fsb enzo iets te hoog gezet en krijg dus geen beeld meer, ik weet je bepaalde toetsen moet indrukken en dan reset die de bios waar naar default, maar ik weet niet meer welke knoppen dat zijn. Weet iemand dat?
Verwijderd
als je 'm aanzet met home ingedrukt? meestal gaat ie dan terug op 'n lage cpu clocksnelheid...
en bij die huidige asusboardjes moet je met 'n schroevendraaier verbinding maken tussen 2 stukkies soldeer
en bij die huidige asusboardjes moet je met 'n schroevendraaier verbinding maken tussen 2 stukkies soldeer
hoe bedoel je dat laatsteOp donderdag 02 augustus 2001 13:47 schreef tepelkaas het volgende:
als je 'm aanzet met home ingedrukt? meestal gaat ie dan terug op 'n lage cpu clocksnelheid...
Verwijderd
het is geloof ik 'n jumper zonder pootjes
ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het staat als het goed is in je moederbord boekje...?
Verwijderd
clear cmos, ff w8e dan zoek ik voor je op waar ie zit op dat mobo
staat trouwens gewoon in de manuel, is meestal een jumper naast de BIOS deze verzet dan start je de computer op (die doed nix) laat je 10 sec aan staan (of minder) en zet je hem weer uit, ze je de jumper terug en dan is de BIOS leeg
je mobo kan ook kapot zijn trouwens
het is trouwens ook geloof k het BIOS
zo moet je dat dus doen:
staat trouwens gewoon in de manuel, is meestal een jumper naast de BIOS deze verzet dan start je de computer op (die doed nix) laat je 10 sec aan staan (of minder) en zet je hem weer uit, ze je de jumper terug en dan is de BIOS leeg
je mobo kan ook kapot zijn trouwens
het is trouwens ook geloof k het BIOS
zo moet je dat dus doen:
Ik heb hem proberen te resetten maar ik krijg nog steeds geen beeld, voor de rest doet ie wel alles, hij telt het geheugen, stuurt de HD en de cdroms, floppy aan, maar ik krijg gewoon geen beeld meer. Weet iemand waar dit aan kan liggen??Op donderdag 02 augustus 2001 13:54 schreef tepelkaas het volgende:
het is geloof ik 'n jumper zonder pootjesik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het staat als het goed is in je moederbord boekje...?
Verwijderd
als de pc speaker geluid geeft een paar keer dan zit je grafische er niet goed in/ is hij kapotOp donderdag 02 augustus 2001 14:16 schreef schumache het volgende:
[..]
Ik heb hem proberen te resetten maar ik krijg nog steeds geen beeld, voor de rest doet ie wel alles, hij telt het geheugen, stuurt de HD en de cdroms, floppy aan, maar ik krijg gewoon geen beeld meer. Weet iemand waar dit aan kan liggen??
nee het mobo geeft geen rare piepjes met opstarten ofzo en de videokaart zit er goed in.Op donderdag 02 augustus 2001 14:19 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
als de pc speaker geluid geeft een paar keer dan zit je grafische er niet goed in/ is hij kapot
1: vidcard erin/eruit halen
2: dipswitches zetten voor de snelheid van je bus & proc..
2: dipswitches zetten voor de snelheid van je bus & proc..
Verwijderd
* probeer er eens eenvoudige PCI (of ISA) videokaart in te zetten of ie het wel doet?
* heb je niet? Trek dan alle kaarten behalve je video eruit. Misschien een conflict. Dan weer 1 voor 1 terug plaatsen. Als er een conflcit komt de laatste kaart in een ander slot proberen.
* heb je niet? Trek dan alle kaarten behalve je video eruit. Misschien een conflict. Dan weer 1 voor 1 terug plaatsen. Als er een conflcit komt de laatste kaart in een ander slot proberen.
Wat ook vaak helpt is je proc eruit rukken en de PC aan zetten, vervolgens weer uitzetten en de proc terugzetten (helpt bijna altijd, maar ik zou het iemand die niet eens weet hoe die z'n bios moet resetten niet aanraden, het CPU terug zetten kan namelijk een gebarsten core opleveren)Op donderdag 02 augustus 2001 23:13 schreef andre_at_home het volgende:
* probeer er eens eenvoudige PCI (of ISA) videokaart in te zetten of ie het wel doet?
hoe kun je weten of het geheugen geteld wordt als je geen beeld hebt ???
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ditzelfde geldt voor geheugen. Ik heb ook een A7V133 en wanneer deze geen beeld meer geeft na een vage BIOS instelling druk ik direct een paar keer (met korte pauze) op reset. Meestal geeft ie dan weer beeld.Op donderdag 02 augustus 2001 23:28 schreef Gabriel-LG het volgende:
[..]
Wat ook vaak helpt is je proc eruit rukken en de PC aan zetten, vervolgens weer uitzetten en de proc terugzetten (helpt bijna altijd, maar ik zou het iemand die niet eens weet hoe die z'n bios moet resetten niet aanraden, het CPU terug zetten kan namelijk een gebarsten core opleveren)
Concrete Loop Watercooling
Heb ik ook een keer gehad. CMOS batterijtje eruit en er weer in. Alles werkte weer prima.Op donderdag 02 augustus 2001 13:45 schreef schumache het volgende:
Zie topic, ik heb de asus a7v133 gehaalt en de fsb enzo iets te hoog gezet en krijg dus geen beeld meer, ik weet je bepaalde toetsen moet indrukken en dan reset die de bios waar naar default, maar ik weet niet meer welke knoppen dat zijn. Weet iemand dat?
Verwijderd
het is niet home ,maar de INS-knop.Op donderdag 02 augustus 2001 13:47 schreef tepelkaas het volgende:
Was dat niet Abit ?Op donderdag 02 augustus 2001 23:48 schreef pentium het volgende:
[..]
het is niet home ,maar de INS-knop.
Concrete Loop Watercooling
Pagina: 1