Toon posts:

Wat zijn nou pcies Via 4 in 1 drivers?(nie lachen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik weet niet veel van mobo's af maar ik zag gister een grootte chip met daarop een VIA logo.

Kan ik nu zonder risiso de via 4 in 1 drivers installeren om met mijn CardX GTS 64mb ddr beter resultaten te halen in 3dmark2001????

Verder heb ik geen info over mobo sorry.....

En ja ik heb de search gebruikt! :-)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

uuhm als je mobo via chipset heeft dan heeft nieuwere versie natuurlijk zin.

die drivers zijn voor je chipset op je moederbord en zorgt ervoor dat je agp poort beter werkt met je kaart (ofzoiets was het)

je kan hier: http://www.tweakers.net/meuktracker/709 de nieuwste via drivers downloaden. installeer dit op turbo mode. als je nog nooit via drivers hebt geinstalleerd zal je pc een stuk sneller worden :)

gl and hf

en zoals in de faq werd gezegd: er bestaan geen domme vragen. domme antwoorden wel

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het handigste proggie om te checken of mijn mobo de via drivers gaat ondersteunen??

enne.....als het fout zou gaan, wat kan er dan allemaal gebeuren. Mijn pa 'sloopt' me namelijk als ie nie goed meer loopt.....

(grr was t maar oktober had ik me eigen pc..... :)

Verwijderd

zou je moeten zien bij t opstarten.

Een van de regels moet dan toch melden "Via 4in1 vx.xx etc."

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is t nou pcies....heb zo'n h***en compaq omdat mijn pa nie van bouwen houdt. (grrrrr if only he knew.....)Heb dus zo'n lomp flashscreen met compaq logo.....)

Verwijderd

mmmmmmals het zo.n kant en klaar fabrieks geval is ,denk ik niet dat je die patch nodig heb.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

Op donderdag 02 augustus 2001 14:06 schreef caedes het volgende:
Ja dat is t nou pcies....heb zo'n h***en compaq omdat mijn pa nie van bouwen houdt. (grrrrr if only he knew.....)Heb dus zo'n lomp flashscreen met compaq logo.....)
dan zet je dat toch ff uit in de bios? Verder, wees blij met zo'n stabiele compaq!

Ik frut, dus ik epibreer

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
Op donderdag 02 augustus 2001 14:00 schreef caedes het volgende:
Wat is het handigste proggie om te checken of mijn mobo de via drivers gaat ondersteunen??

enne.....als het fout zou gaan, wat kan er dan allemaal gebeuren. Mijn pa 'sloopt' me namelijk als ie nie goed meer loopt.....

(grr was t maar oktober had ik me eigen pc..... :)
het ergste wat er kan gebeuren is dat je geheime informatie van het pentagon op je pc krijgt. voor de rest zal een heuse onweersbui in je kast niet uit te sluiten zijn (lees kortsluiting), en als je mzzl heb kan je vanavond gefrituurde cpu + ram reepjes eten :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 14:25 schreef Mister_X het volgende:

[..]

het ergste wat er kan gebeuren is dat je geheime informatie van het pentagon op je pc krijgt. voor de rest zal een heuse onweersbui in je kast niet uit te sluiten zijn (lees kortsluiting), en als je mzzl heb kan je vanavond gefrituurde cpu + ram reepjes eten :P
TALK DUTCH!!!

Verwijderd

Via 4 in 1= 1) Bus Master PCI IDE Driver
2) AGP VxD driver 3) VIA Chipset functions registry 4)IRQ Routing miniport driver

Verwijderd

Topicstarter
En wat is nou het effect in 3dmark meestal???

• Mister_X
Op donderdag 02 augustus 2001 14:28 schreef caedes het volgende:

[..]

TALK DUTCH!!!
beetje last van dislectie ofzo? het is toch "dutch".

• Mister_X
Op donderdag 02 augustus 2001 14:33 schreef caedes het volgende:
En wat is nou het effect in 3dmark meestal???
sjonge jonge, wat_denk_jezelf?
je ziet dan allemaal gekleurde ballontjes door het scherm gaan, voor de rest krijg je 2 gratis mc donalds bonnen uit je printer.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 14:33 schreef Mister_X het volgende:

[..]

beetje last van dislectie ofzo? het is toch "dutch".
Joh ik bedoel alleen dat ik er niets aan heb, is het een grapje of probeer je em voor gek te zetten, dat bedoel ik.

***TROUWENS***

Ik heb met die nieuwe videokaart nu opeens kleine letterkes en de weergave in de taakbalk neemt ook maar 3/4 in beslag (je weet wel als je iets minimaliseert ofzo, dat balkje erin.) (damn wat kan ik slecht uitleggen :r )

• Mister_X
waarschijnlijk is de resolutie verhoogt,

ik ben sysbeheerder, dus vragen zoals me "computer doet het niet meer" , of "het was ineens weg" kom ik vaak tegen,

klik op je rechtermuisknop op een leeg stukje op je scherm, daarna eigenschappen (onderaan) of properties (engels of nederlands, ligt eraan)

daarna instellingen. en dan effe kijken wat er staat, 16bit, 32bit, etc, bij scherm staat je resolutie, inperciepe kan je hem wel laten staan zo hoor.

als je nou ook nog eens geavanceerd doet kan je bij tabblad algemeen, onder tekengroote kiezen of je grotere lettertype wilt.

• Roellie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02-2021

Roellie

How' you doin'?

heb je problemen met je huidige drivers?
zo niet, lekker tot oktober uitzingen.

BTW...ik denk dat je alles op www.compaq.nl kunt vinden en zit er bij die dingen tegenwoordig geen autoupdate proggie? gewoon dat lekker gebruiken

I may be Nuts, but most people call me Mars

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20
Op donderdag 02 augustus 2001 13:41 schreef caedes het volgende:
Jongens ik weet niet veel van mobo's af maar ik zag gister een grootte chip met daarop een VIA logo.

Kan ik nu zonder risiso de via 4 in 1 drivers installeren om met mijn CardX GTS 64mb ddr beter resultaten te halen in 3dmark2001????

Verder heb ik geen info over mobo sorry.....

En ja ik heb de search gebruikt! :-)
Viadrivers ondersteunen de functies van je mobo, oftewel, zónder die drivers loopt je computer maar op 1 half been.

Installeren dus, je hebt toch een via chipset?

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Kwist niet dat compaq VIA chipsets gebruikte voor hun systemen ...
Zeker een vage uitvoering van een Pressario ofzow.
En als het een compaq is kun je toch altijd het beste eerst even bij compaq zelf kijken naar drivers...

http://www.compaq.com/support/files/

Jive's Box
Jive @ DNET

• Stefke
Op donderdag 02 augustus 2001 19:14 schreef JiveDAF het volgende:
Kwist niet dat compaq VIA chipsets gebruikte voor hun systemen ...
Zeker een vage uitvoering van een Pressario ofzow.
En als het een compaq is kun je toch altijd het beste eerst even bij compaq zelf kijken naar drivers...

http://www.compaq.com/support/files/
Ik heb een HP pavilion PIII850, daar zit ie ook in :{

• Stefke
Op donderdag 02 augustus 2001 14:36 schreef caedes het volgende:

[..]

***TROUWENS***

Ik heb met die nieuwe videokaart nu opeens kleine letterkes en de weergave in de taakbalk neemt ook maar 3/4 in beslag (je weet wel als je iets minimaliseert ofzo, dat balkje erin.) (damn wat kan ik slecht uitleggen :r )
Nogal ja, hehe ;)
Pagina: 1