Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een voornamelijk Game PC. Na jarenlang op mijn laptop ge-gamed te hebben, ben ik geswitched naar de Xbox One.
Wegens plaatsgebrek, kinderen etc. was dit de beste optie. De laptop begint erg af te haken en wil deze graag vervangen door een desktop. Ik wil nog eens proberen te gamen met Mouse/Keyboard
. Natuurlijk al wat jaartjes ouder, dus mijn reactievermogen zal wel niet meer zou zijn als toen ik jong was haha, maar het kriebelt natuurlijk wel.
Wat is je budget?
Streefbedrag om en nabij €1000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Spelen met docker/VM's
- Visual Code
- Gamen (Apex/CoD/BF/Sim games(city skylines/AoE)/Diablo etc.)
- Mouse/Keyboard heb ik al.
- Momenteel 2 Full HD 24" beeldschermen
Ik heb nog een NAS staan voor de meeste data, dus ik hoef ook geen TB's opslag in de kast, maar eventueel latere uitbreidings mogelijkheden zijn wel gewenst.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb goed proberen af te kijken bij de BBG en andere topics en heb hiermee onderstaande samengesteld.
Welke vragen heb je hier nog over?
Waarschijnlijk zoals de meeste van deze topics is er zoveel keuze en zijn er zoveel (kleine) afwijkingen in de type aanduidingen/snelheden van alle componenten. Schiet er maar eens op, anders ga ik snel bestellen
Ik ben op zoek naar een voornamelijk Game PC. Na jarenlang op mijn laptop ge-gamed te hebben, ben ik geswitched naar de Xbox One.
Wegens plaatsgebrek, kinderen etc. was dit de beste optie. De laptop begint erg af te haken en wil deze graag vervangen door een desktop. Ik wil nog eens proberen te gamen met Mouse/Keyboard
Wat is je budget?
Streefbedrag om en nabij €1000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Spelen met docker/VM's
- Visual Code
- Gamen (Apex/CoD/BF/Sim games(city skylines/AoE)/Diablo etc.)
- Mouse/Keyboard heb ik al.
- Momenteel 2 Full HD 24" beeldschermen
Ik heb nog een NAS staan voor de meeste data, dus ik hoef ook geen TB's opslag in de kast, maar eventueel latere uitbreidings mogelijkheden zijn wel gewenst.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb goed proberen af te kijken bij de BBG en andere topics en heb hiermee onderstaande samengesteld.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 73,11 | € 73,11 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.027,81 | ||
Welke vragen heb je hier nog over?
- Processor zie ik grotendeels overal dit zelfde type terug komen
- MoBO zie ik grotendeels overal dit zelfde type terug komen
- GPU -> Momementeel heb ik 2x 24" FullHD schermen (Iiyama), wellicht is deze kaart daar wel overkill voor, wellicht wil ik deze in de toekomst nog wel een keer vervangen. Op het moment hoef ik
dus niet perse 1440 of 4k te gamen. Indien deze kaart of eentje die wellicht iets duurder is dit mogelijk maak zie ik dit uiteraard ook als een optie. Mijn vraag is of deze voldoende
is of dat jullie wellicht een ander merk/type zouden kiezen. - Behuizing -> kan op of onder bureau maakt me niet zo veel uit. Heb deze gekozen omdat deze een beetje past bij het zwart/witte MoBo en niet al te duur is. Ook zie ik hem regelmatig voorbij komen.
- Memory -> 16-32 GB daar twijfel ik nog over. Wellicht is 16GB genoeg maar wil deze mogelijk later uit kunnen breiden naar 32. Hier heb ik ook voor 3200Mhz gekozen en gekeken wat er niet te duur
is en er acceptabel uitzag. - Voeding 600W moet voldoende zijn, ook heb ik hier gekgeken naar de looks t.o.v. MoBo en de prijs
- SSD -> streef naar 1TB zo snel mogelijke lees/schrijf snelheid, qua filtering kwam ik op deze uit.
Waarschijnlijk zoals de meeste van deze topics is er zoveel keuze en zijn er zoveel (kleine) afwijkingen in de type aanduidingen/snelheden van alle componenten. Schiet er maar eens op, anders ga ik snel bestellen