Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is voor iemand die het voor lichte foto bewerking wil gebruiken en internet browsen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit niet een strikt limiet op het budget, met mijn huidige build die ik bij elkaar heb gezocht zit ik rond de 500-600 euro, daar mag het wel rond blijven, maar het komt niet op een 100 euro aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p IPS monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te kijken naar een systeem zonder grafische kaart omdat dat wat overkill lijkt voor het beoogde gebruik. Daarnaast lijkt een goeie SSD mij belangrijk om grote aantallen fotos te verwerken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet specifiek
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Algemene feedback op de builds. Ik heb 2 builds samengesteld 1 met AMD en 1 met Intel, zou graag willen horen welke van de 2 beter is in dit geval. Verder vroeg ik me af of de PSU voldoende is, en of ik verder nog iets over het hoofd heb gezien.
Wat betreft het moederbord voor de AMD build, is die compatible met de CPU of moet daar eerst nog een BIOS update op geinstalleerd worden?
AMD build:
Intel build:
Het nieuwe systeem is voor iemand die het voor lichte foto bewerking wil gebruiken en internet browsen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit niet een strikt limiet op het budget, met mijn huidige build die ik bij elkaar heb gezocht zit ik rond de 500-600 euro, daar mag het wel rond blijven, maar het komt niet op een 100 euro aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p IPS monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te kijken naar een systeem zonder grafische kaart omdat dat wat overkill lijkt voor het beoogde gebruik. Daarnaast lijkt een goeie SSD mij belangrijk om grote aantallen fotos te verwerken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet specifiek
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Algemene feedback op de builds. Ik heb 2 builds samengesteld 1 met AMD en 1 met Intel, zou graag willen horen welke van de 2 beter is in dit geval. Verder vroeg ik me af of de PSU voldoende is, en of ik verder nog iets over het hoofd heb gezien.
Wat betreft het moederbord voor de AMD build, is die compatible met de CPU of moet daar eerst nog een BIOS update op geinstalleerd worden?
AMD build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 112,90 | € 112,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 538,64 | ||
Intel build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed | € 220,50 | € 220,50 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B360-Plus | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,- | € 100,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 604,20 | ||