Mijn huidige PC is nu zo'n 3 jaar oud en functioneert nog naar behoren. Echter gebruik ik de pc steeds meer voor 3d renderen en groeit het aantal opdrachten langzaam maar zeker. Om het renderen en het werken in 3d te versoepelen wil ik mijn pc upgraden met een nieuwe grafische kaart en (nu of over een paar maanden) een extra beeldscherm.
Wat wil je doen met je "nieuwe" systeem?
Ik gebruik de pc niet voor gamen of het kijken van films/netflix maar vooral als werk computer. Het programma waar ik vooral mee werk is 3ds Max met als render engine Fstorm. Het renderen gaat over de GPU dus vandaar dat ik ook een goede upgrade wil van mijn huidge kaart (GTX 1060 6gb)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De upgrade mag in totaal (dus inclusief scherm) zo'n 600 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige PC:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De grafische kaart moet absoluut van Nvidia zijn (RTX) ivm het renderen. Dit kan niet op de grafische kaarten van AMD!!!
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik graag wil weten is of mijn systeem een een nieuwe grafische kaart aan kan? Mijn oog is gevallen op een RTX 2060 super (merk heb ik nog niet bepaald). Zo ver ik kan zien moet dit kunnen werken maar voor de zekerheid vraag ik het hier graag aan de experts.
Daarnaast is mijn vraag of het zou kunnen werken om de nieuwe gpu aan te sluiten met behoud van de huidige kaart. Met andere woorden: is het mogelijk om zowel een rtx 2060 super en een gtx 1060 op dit zelfde systeem aan te sluiten??
De laatste vraag gaat over een geschikte monitor? Mijn budget hiervoor is niet heel erg groot: zo'n 200 euro. Ik zou graag een 27 inch scherm willen met 1440p maar ik weet niet zo goed waar ik precies op moet letten voor mijn gebruik (grafisch werk). Ik weet dat ik voor dit bedrag geen topper ga vinden maar suggesties zijn welkom.
Wat wil je doen met je "nieuwe" systeem?
Ik gebruik de pc niet voor gamen of het kijken van films/netflix maar vooral als werk computer. Het programma waar ik vooral mee werk is 3ds Max met als render engine Fstorm. Het renderen gaat over de GPU dus vandaar dat ik ook een goede upgrade wil van mijn huidge kaart (GTX 1060 6gb)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De upgrade mag in totaal (dus inclusief scherm) zo'n 600 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige PC:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 302,- | € 302,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G | € 513,46 | € 513,46 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 37,87 | € 37,87 |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 0,- | € 0,- |
1 | Netwerkadapters | TP-Link TL-WDN4800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart | € 524,99 | € 524,99 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 133,92 | € 133,92 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
1 | Toetsenborden | Logitech K120 (Qwerty NL) | € 14,95 | € 14,95 |
1 | Muizen | Logitech M90 Mouse | € 6,06 | € 6,06 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K16G4DFD8213 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.616,62 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De grafische kaart moet absoluut van Nvidia zijn (RTX) ivm het renderen. Dit kan niet op de grafische kaarten van AMD!!!
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik graag wil weten is of mijn systeem een een nieuwe grafische kaart aan kan? Mijn oog is gevallen op een RTX 2060 super (merk heb ik nog niet bepaald). Zo ver ik kan zien moet dit kunnen werken maar voor de zekerheid vraag ik het hier graag aan de experts.
Daarnaast is mijn vraag of het zou kunnen werken om de nieuwe gpu aan te sluiten met behoud van de huidige kaart. Met andere woorden: is het mogelijk om zowel een rtx 2060 super en een gtx 1060 op dit zelfde systeem aan te sluiten??
De laatste vraag gaat over een geschikte monitor? Mijn budget hiervoor is niet heel erg groot: zo'n 200 euro. Ik zou graag een 27 inch scherm willen met 1440p maar ik weet niet zo goed waar ik precies op moet letten voor mijn gebruik (grafisch werk). Ik weet dat ik voor dit bedrag geen topper ga vinden maar suggesties zijn welkom.