asus 7100 hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb dus een Asus 7100. Ik was erachter gekomen waarom ie eerst de hele tijd Direct3D niet meer deed. In het advanced settings scherm, bij Direct3D stond namelijk iets op PCI, wat ik op strict AGP moest zetten. Nou, windows bewaard die setting niet, dus de hele tijd nadat windows is gestart, moet ik weer hardnekkig de instelling terugzetten op strict AGP.

maar nu loopt OpenGL steeds vast!

Weet iemand een optie? En weet iemand wanneer er een nieuwe bios/driver uitkomt speciaal voor de ASUS 7100.

Als ik de Nvidia Detonatror 3 drivers installeer, doet OpenGL het trouwens geweldig, maar doet Direct3D het helemaal niet meer. Ik kan bij de drivers van Nvidia ook nergens een optie vinden dat ie 'm op "Strict AGP" moet zetten..

heeft iemand een oplossing?

AMDk62 450@480
32 MB ram
Windows 98 eerste editie (niets geinstalleerd, behalve WinRAR en de Asus drivers) (--> Direct3D werkt als ik 't terugzet)
Windows 98 eerste editie (alles geinstalleerd (--> OpenGL werkt alleen, direct3d loopt steeds vast).

Verwijderd

Hmz die optie van AGP of PCI ben ik nog nooit tegen gekomen
heb je soms nog een video kaart,pci?
KIjk anders ff in je bios voor" primary Display" iets en zet dat uiteraard op agp

• laurensl
  • Niet online
ja, bij advanced, direct3d, en dan staat er onderaan command buffer location.

Ik heb verder alleen maar een PCI modem en een ISA geluidskaart.

verder staat alles in me bios goed (op AGP, 32 MB size)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Mijn ASUS V7100/T liep ook de hele tijd vast als ik Quake3 draaide, maar dat is opgelost met een tip die ik hier kreeg :
http://216.247.220.192/Forum/topic.asp?topic_id=5196&forum_id=4&Topic_Title=Geforce2+MX%2FT+and+BIOS%2Dsettings&forum_title=BIOS&M=1&S =

In het kort komt het er op neer dat de kaart 2*AGP niet lust.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Kaart draait hier op 2x AGP (P2B BX bord) en loopt soms vast. Ik denk bij mij eerder aan instabiele detonator 3 drivers dan aan AGP 2x

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb, naast de meegeleverde ASUS-driver, de totale reference reeks van 5.xx en 6.xx uitgeprobeerd... geen succes.
Alle overbodige kaarten verwijderen, een schone installatie van Windows en het wijzigen van settings (bios en configuratiescherm) hielp niet.
Enfin, na een aantal dagen wilde ik de kaart het raam uitgooien, maar kreeg nog net op tijd de gouden tip.

Het kan nooit kwaad om het in geval van een soortgelijk probleem te proberen. Niet geschoten, is altijd mis...

NB : Het kan uiteraard een specifiek probleem van de Abit BP6 (BX) zijn. Meerdere BP6-ers hadden er last van.

• laurensl
  • Niet online
Het werkt bij mij nog steeds niet! Iemand nog andere ideeen?
Pagina: 1