Windows private store - on premise

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Hey Allemaal,

Ik wil graag een private store implementeren in onze omgeving in W10.
Momenteel blokkeren we de Windows store, omdat we niet willen dat gebruikers allemaal apps installeren.

Situatie:
We hebben een on-premise domain, dus niet in Azure ( Ik heb volledig beheer )
We zitten met de mail in Office365 , via ons moederbedrijf ( heb heb geen volledig beheer - alleen gebruikersbeheer )

Gebruikers zitten dus met 2 verschillende login's ( 1 domain, 1 mail )
We gebruiken daarnaast SCCM voor het uitrollen van onze images ( W10 )

Overal zie ik dat Azure wel verplicht is, om een private store te maken

Mijn vraag is:
1. Is het mogelijk om een private store te maken, Zonder Azure?
2. Is het mogelijk om de Windows store disabled te laten, maar bijv. wel Windows store apps ( bijv. PowerBI ) te pushen via SCCM?

Alvast bedankt!

groet

Beste antwoord (via Androo op 30-12-2019 13:54)

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Afhankelijk van je SCCM versie, kan je Windows Store Apps eenvoudig uitrollen. Let hier wel op de afhankelijkheden die een AppX package nodig heeft en neem ze mee.

Private store is alleen mogelijk als je gebruikers in Azure zit. Zo hebben we het hier ook geregeld. Werkplekken hoeven niet in Azure AD te zitten. Dan kan je bepalen welke Apps wel beschikbaar mogen komen in de Private Store.

Zie voorbeeld:
MSDN: Deploy an Application from Windows Store for Business via System Center...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Afhankelijk van je SCCM versie, kan je Windows Store Apps eenvoudig uitrollen. Let hier wel op de afhankelijkheden die een AppX package nodig heeft en neem ze mee.

Private store is alleen mogelijk als je gebruikers in Azure zit. Zo hebben we het hier ook geregeld. Werkplekken hoeven niet in Azure AD te zitten. Dan kan je bepalen welke Apps wel beschikbaar mogen komen in de Private Store.

Zie voorbeeld:
MSDN: Deploy an Application from Windows Store for Business via System Center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Lelletje schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:59:

Zie voorbeeld:
Zojuist geprobeerd met de powerbi app!
werkt super!

dankjewel :)