Goedemorgen,
Ik ben bezig met Grafana en dat lukt prima, alleen zit ik met een uitdaging:
Ik meet het waterverbruik op de hoofdmeter en gebruik een Sonoff POW R2 voor het energieverbruik van de wasmachine. Dat geeft dit al resultaat: https://snapshot.raintank...WXqIt9Q1F94iaoDf4y43p9eVu
Alleen wil ik mijn waterverbruik alléén zien als de wasmachine aanstaat en dus niet daar buiten. Ik heb van alles geprobeerd maar het lijkt wel alsof deze optie niet mogelijk is in Grafana.
Zoiets zou moeten lukken:
Iemand die mij de juiste kan op kan helpen?
Edit: Volgens mij leg ik het niet helemaal goed uit. Het ophalen van de informatie vanuit de database werkt prima, de grafieken zijn naar het zin dus
.
De gebruikte query's zijn:
Echter wil ik dus geen data van "Waterverbruik" als de data van "Energie verbruik" null is. De vraag is dus hoe ik de data van één query ook als resultaat van de tweede kan gebruiken
Ik ben bezig met Grafana en dat lukt prima, alleen zit ik met een uitdaging:
Ik meet het waterverbruik op de hoofdmeter en gebruik een Sonoff POW R2 voor het energieverbruik van de wasmachine. Dat geeft dit al resultaat: https://snapshot.raintank...WXqIt9Q1F94iaoDf4y43p9eVu
Alleen wil ik mijn waterverbruik alléén zien als de wasmachine aanstaat en dus niet daar buiten. Ik heb van alles geprobeerd maar het lijkt wel alsof deze optie niet mogelijk is in Grafana.
Zoiets zou moeten lukken:
code:
1
| if($EnergieVerbruik > null){ //Geef waterverbruik weer } |
Iemand die mij de juiste kan op kan helpen?
Edit: Volgens mij leg ik het niet helemaal goed uit. Het ophalen van de informatie vanuit de database werkt prima, de grafieken zijn naar het zin dus
De gebruikte query's zijn:
code:
1
2
| SELECT mean("value") FROM "Instant" WHERE ("idx" = '334') AND $timeFilter GROUP BY time($__interval) fill(null) //Energie verbruik SELECT mean("value") FROM "Percentage" WHERE ("idx" = '23') AND $timeFilter GROUP BY time($__interval) fill(0) //Waterverbruik |
Echter wil ik dus geen data van "Waterverbruik" als de data van "Energie verbruik" null is. De vraag is dus hoe ik de data van één query ook als resultaat van de tweede kan gebruiken
[ Voor 33% gewijzigd door Toppe op 30-12-2019 10:13 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!