Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Degelijke lichte 15,6 inch laptop €500-700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dabrown
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vriendin. Aangezien ze de vorige twee laptops iets meer dan 5 jaar heeft gehouden zal dat deze ook moeten gebeuren. De laptop moet dus enige tijd mee gaan, waardoor het design niet bij voorbaat al ouderwets moet zijn, de bouw degelijk moet zijn en de specificaties goed genoeg om ook over 5+ jaar nog de beschreven taken soepel aan te kunnen.

Wat ga je met je laptop doen?
MS office, surfen, video kijken, wellicht SPSS statistics

Wat is je budget?
€500-700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
niet dagelijks, maar wel regelmatig. Wens is lichter dan 1,8kg, accuduur van 6u+ en ook na 5 jaar nog een paar uurtjes over. Afmetingen ook graag compact voor een 15,6 inch scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Enigszins elegant, alhoewel dat natuurlijk subjectief is. Asus, HP, Lenovo zijn kandidaten. Dell, Acer en Toshiba niet.

Daarom kwam ik uit op de volgende minimale specificaties:
Intel i5
8gb intern
256gb SSD
IPS full HD scherm
Min 7 u accu (+-45ah?)
Max 1.8 kg
Min 1 USB c
Degelijke behuizing

Gevonden opties:

Lenovo ideapad S340-15IWL (81N800LDMH)
+ Accu 52.5w
+ stevige behuizing /Degelijkheid lenovo

Medion Akoya P6645 (30026189)
+ Snel opladen
+ Dedicated video kaart MX150
+ Goedkoper (+-80€)
- onbekender merk

HP 15s fq1614nd
+ Nieuwe processor (beetje zuiniger+sneller)
+ Groter harde schijf (512 ipv 256GB)

Asus vivobook
- lijken allen een te kleine accu te hebben

Vergelijking:
https://tweakers.net/pric...;1338416;1372852;1475982/

Vragen:
1) komen de wensen/gebruiksdoeleinden en specificaties met elkaar overeen?
2) welke van deze opties zou de beste zijn?
3) zijn er andere opties die beter zijn?
4) wat zijn de verschillen tussen de verschillende type aanduidingen binnen een model, zoals de HP 15s vs HP 15-cs en de IdeaPad s340 en s540?

Beste antwoord (via dabrown op 23-01-2020 23:00)

• Pman123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-10 14:38
Met 256 GB is die nu €579 bij bol. Met 8th gen €551. Deze versie heeft echter geen 250MX. Ik zou nog even wachten met welke aanbiedingen de Media Markt (en CoolBlue) gaan komen

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Alle reacties

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11 12:28
Ik denk dat je al gauw bij een Lenovo Yoga uitkomt. Zelf zoek ik ook een laptop met deze eisen en deze prijsklasse. Hij moet zeker een aantal jaar mee kunnen dus een SSD van 256 GB en een uitbreidbaar werkgeheugen naar 12 of 16 GB zou ook fijn zijn.

Ik kreeg tips om eens te kijken naar refurbished laptops, omdat je veel meer laptop voor je geld krijgt.

Heb je daar al eens aan gedacht?

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 20:20
Ik heb net (ook voor mijn vriendin zelfde budget) de lenovo s340-15 gehaald. Ik heb de i5-8265U/12GB/256SSD/1TB HDD(Ik haal deze er uit en stop de HD van haar oude laptop hier in en deze gebruikt ze als externe) en MX250. De prijs was in euro 580€ zonder windows. Ik merk dat steeds meer laptops zonder windows worden geleverd dat vind ik echt top scheelt geld en je stopt lekker je oude HD van je vorige laptop er in. Heb je ook geen preinstalled bloatware etc..

Helaas was een IPS paneel niet leverbaar waar wij wonen dus hebben we toch voor het TN paneel een 100% SRGB scherm zat toch niet in haar budget en goedkope IPS panelen zijn net zo slecht alleen hebben betere kijkhoek. Ze doet wel wat lichte video/photo bewerking maar dan mag ze mijn Dell U2417H wel lenen.

Het oogt een prima laptop zelfs het TN scherm oogt degelijk. Verbazingwekkende bouw kwaliteit en dunne bezels in dit budget. We hadden eerst een zelfs nog goedkopere S330 besteld met een i7 en 1050GTX maar die viel zowat uit elkaar.

• dabrown
Bedankt voor de reacties!

@GrazendeKoe Mijn vorige laptop van werk was een Yoga. Op zich beviel die goed en hebben vaak goede prijs kwaliteit. Echter is het spiegelende captieve scherm niet iets wat we gaan gebruiken en wat wel de mogelijkheid om buiten te werken sterk verminderd. Vaak zijn ze ook iets zwaarder.

@jhvanweerd interessante optie, maar ik denk dat een geheel nieuwe HDD wel wenselijk is.

Ik vond net deze Lenovo s340-15
Heeft een i5 gen en 512GB voor 649,-. Verder lijkt die hetzelfde als eerder genoemde Lenovo, maar het is lastig vergelijken aangezien ik hem niet in de price watch kan terug vinden. Denk dat die het gaat worden, alhoewel ik eerst nog even de BTW vrije dagen van de mediamarkt (en concurrenten?) afwacht.

Acties:
  • Beste antwoord

• Pman123
Met 256 GB is die nu €579 bij bol. Met 8th gen €551. Deze versie heeft echter geen 250MX. Ik zou nog even wachten met welke aanbiedingen de Media Markt (en CoolBlue) gaan komen

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

• dabrown
De MM aanbiedingen boden niet een significant beter product in mijn ogen, dus ben voor deze gegaan. De optie van @Pman123 , maar dan voor net geen 30 euro meer de i5 gen 10 ipv 8. Ben benieuwd hoe die bevalt.

PS. voor andere geïnteresseerde zag ik dat via de lenovo website een korting van 10% verkregen kan worden bij het inschrijven van de nieuwsbrief. Daarmee zou via de lenovo site de Ideapad met i5 gen 8 en 256GB net onder de 500 euro moeten uitkomen...

• Pman123
Ik heb gisteren precies dezelfde gekocht. Vandaag ontvangen, helaas een paar dode pixels dus ik denk dat die weer retour gaat.

Ik hen eerst de S540 geprobeerd, maar vond die erg veel lawaai maken. Deze maakt alleen (aardig wat) lawaai bij de wat zwaardere taken. Maar is in tegenstelling tot de S540 vrijwel stil bij simpele taken als webbrowsen.

• GrazendeKoe
@dabrown @Pman123 Is the 10th gen de nieuwste generatie i5? Is er een groot verschil tussen de 8th en 10th gen? En hoe zie ik in de productnaam met welke generatie ik te maken heb?

Ik ben bang dat ik mijn bonus iets te laat krijg van mijn werk om de BTW dagen mee te pakken. Misschien toch maar even snel mijn spaarrekening aanspreken want 21% korting is wel heel lekker meegenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door GrazendeKoe op 25-01-2020 14:03 ]

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-11 12:04
Net ook de Lenovo Ideapad S340-15IIL 81VW00A6MH besteld bij Bol, ziet er als een mooie deal uit, ben benieuwd!!

• Pman123
GrazendeKoe schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:20:
@dabrown @Pman123 Is the 10th gen de nieuwste generatie i5? Is er een groot verschil tussen de 8th en 10th gen? En hoe zie ik in de productnaam met welke generatie ik te maken heb?

Ik ben bang dat ik mijn bonus iets te laat krijg van mijn werk om de BTW dagen mee te pakken. Misschien toch maar even snel mijn spaarrekening aanspreken want 21% korting is wel heel lekker meegenomen.
https://cpu.userbenchmark...5-1035G1/m566107vsm895407

Of je dit in de praktijk echt merkt hangt denk ik van het gebruik af. Ik vind het de paar tientjes extra wel waard aangezien ik ook wat programma's gebruik die de extra rekencapaciteit goedkunnen gebruiken.

Mocht het nog op tijd zijn(cancellen en opnieuw bestellen kan vaak ook nog), als je via shopbuddies besteld krijg je nog 3% terug. Ik zou het erg op prijs stellen als je mij aanmeldlink gebruikt https://www.shopbuddies.nl/u/1565990 :)

• GrazendeKoe
Pman123 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:01:
[...]

https://cpu.userbenchmark...5-1035G1/m566107vsm895407

Of je dit in de praktijk echt merkt hangt denk ik van het gebruik af. Ik vind het de paar tientjes extra wel waard aangezien ik ook wat programma's gebruik die de extra rekencapaciteit goedkunnen gebruiken.

Mocht het nog op tijd zijn(cancellen en opnieuw bestellen kan vaak ook nog), als je via shopbuddies besteld krijg je nog 3% terug. Ik zou het erg op prijs stellen als je mij aanmeldlink gebruikt https://www.shopbuddies.nl/u/1565990 :)
Voor mij maakt het dan niet zoveel uit want veel verder dan wat tekstverwerken, internetten en film kijken ga ik toch niet op een laptop.

Als ik 'm bestel, zal ik aan je denken. De laptop die ik wil is nu niet in de aanbieding dus wacht ik tot mijn bonus uitgekeerd wordt :)
Pagina: 1