Ik zoek een?
Met de kerst heb ik van mijn vriendin CoD: Modern Warfare gekregen. Nu heb ik echter constant game freezes en fps drops, waarbij mijn processor (i5 6400) constant op 100% draait. Niet ongewoon hierbij is dat mijn cursor bijzonder traag beweegt op het moment dat dit voorkomt. (Duidt dit daadwerkelijk op dat de CPU het probleem is?). Nu ben ik aan het overwegen om dan maar de CPU te upgraden, echter blijkt de 1151 socket die mijn mobo gebruikt niet gen 8 en 9 te ondersteunen. Mijn vraag is nu: is het het waard om zowel een nieuwe mobo als processor te kopen, zodat ik voor de 9th gen kan gaan, of is een 7th gen i7 ook voldoende? AMD doe ik liever niet, daar ik regelmatig problemen heb met mijn GPU (MSI R9 390) en spijt heb dat ik niet een nvidia gekocht heb.
Wat is je budget?
Aangezien dit probleem vrij onverwacht is opgedoken, het liefst geen rib, maar circa 200-300?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, zie boven. Verder qua i7, i5, etc. sta ik voor alles open!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige build is:
MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
MSI B150A GAMING PRO
Intel Core i5-6400 Boxed
4x Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C
Cooler Master GM G550M
2x Samsung 850 EVO 250GB
1x WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB
be quiet! Silent Base 800
Dank jullie wel voor het meedenken!
EDIT: ik gebruik Windows 7 64bit
Met de kerst heb ik van mijn vriendin CoD: Modern Warfare gekregen. Nu heb ik echter constant game freezes en fps drops, waarbij mijn processor (i5 6400) constant op 100% draait. Niet ongewoon hierbij is dat mijn cursor bijzonder traag beweegt op het moment dat dit voorkomt. (Duidt dit daadwerkelijk op dat de CPU het probleem is?). Nu ben ik aan het overwegen om dan maar de CPU te upgraden, echter blijkt de 1151 socket die mijn mobo gebruikt niet gen 8 en 9 te ondersteunen. Mijn vraag is nu: is het het waard om zowel een nieuwe mobo als processor te kopen, zodat ik voor de 9th gen kan gaan, of is een 7th gen i7 ook voldoende? AMD doe ik liever niet, daar ik regelmatig problemen heb met mijn GPU (MSI R9 390) en spijt heb dat ik niet een nvidia gekocht heb.
Wat is je budget?
Aangezien dit probleem vrij onverwacht is opgedoken, het liefst geen rib, maar circa 200-300?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, zie boven. Verder qua i7, i5, etc. sta ik voor alles open!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige build is:
MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
MSI B150A GAMING PRO
Intel Core i5-6400 Boxed
4x Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C
Cooler Master GM G550M
2x Samsung 850 EVO 250GB
1x WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB
be quiet! Silent Base 800
Dank jullie wel voor het meedenken!
EDIT: ik gebruik Windows 7 64bit