Mijn vraag
We hebben hier sinds een half jaar 2 ASUN-650 433MHz rolluikschakelaars in gebruik, wat tot deze week prima functioneerde. Sinds deze week denken ze echter elke minuut (58 seconden ofzo, allebei tegelijk) een UIT-signaal te ontvangen. Ook na reset van de units (7 seconden inleer-knop drukken, nog een keer een seconde inleer-knop indrukken).
Zelfs de nieuwe schakelaar die ik in de derde kamer wilde installeren vertoont out-of-the-box hetzelfde euvel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
KlikAanKlikUit ASUN-650 zonwering-schakelaar
AYCT-102 afstandsbediening
ICS-2000 controlestation
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
• Reset (alle aangeleerde ontvangers wissen)
• Standalone, direct op de afstandbediening in plaats van met het ICS-2000 ertussen
• ICS-2000 van de stroom gehaald
• Batterij uit los rondslingerende deur/raamsensor getrokken
• Batterijen uit alle afstandsbedieningen gehaald
• KaKu op Twitter aangeschreven
Mijn theorie: een van de buren heeft een set rookmelders geinstalleerd of laten installeren, die zich elke minuut bij het basisstation moeten melden met een 'geen rook'-melding zodat alarm geslagen kan worden als er eentje uitvalt.
Kan dat het zijn? Is er een manier zonder al teveel investering uit te vogelen welk signaal dit is? Indien het aan een nieuwe installatie van een van de buren ligt, wat dan? 3 ontvangers (a 40 euro) vervangen door nieuwe van Brel (40 euro) of Somfy (150 euro per stuk
) stond eigenlijk niet in de planning, en andere oplossingen ondersteunt het ICS-2000 niet, dus dan mag ik direct compleet over op Domoticz ofzo - het ICS-2000 is beperkt, maar voor onze toepassing voldoende en werkte tot nu toe zonder enige storing.
Ik ga in ieder geval morgen een rondje langs de deuren om te vragen of iemand iets nieuws heeft geinstalleerd.
We hebben hier sinds een half jaar 2 ASUN-650 433MHz rolluikschakelaars in gebruik, wat tot deze week prima functioneerde. Sinds deze week denken ze echter elke minuut (58 seconden ofzo, allebei tegelijk) een UIT-signaal te ontvangen. Ook na reset van de units (7 seconden inleer-knop drukken, nog een keer een seconde inleer-knop indrukken).
Zelfs de nieuwe schakelaar die ik in de derde kamer wilde installeren vertoont out-of-the-box hetzelfde euvel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
KlikAanKlikUit ASUN-650 zonwering-schakelaar
AYCT-102 afstandsbediening
ICS-2000 controlestation
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
• Reset (alle aangeleerde ontvangers wissen)
• Standalone, direct op de afstandbediening in plaats van met het ICS-2000 ertussen
• ICS-2000 van de stroom gehaald
• Batterij uit los rondslingerende deur/raamsensor getrokken
• Batterijen uit alle afstandsbedieningen gehaald
• KaKu op Twitter aangeschreven
Mijn theorie: een van de buren heeft een set rookmelders geinstalleerd of laten installeren, die zich elke minuut bij het basisstation moeten melden met een 'geen rook'-melding zodat alarm geslagen kan worden als er eentje uitvalt.
Kan dat het zijn? Is er een manier zonder al teveel investering uit te vogelen welk signaal dit is? Indien het aan een nieuwe installatie van een van de buren ligt, wat dan? 3 ontvangers (a 40 euro) vervangen door nieuwe van Brel (40 euro) of Somfy (150 euro per stuk
Ik ga in ieder geval morgen een rondje langs de deuren om te vragen of iemand iets nieuws heeft geinstalleerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 29-12-2019 22:05 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN