Aankoopadvies monitor voor PS4 (pro).

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-10 13:03
Ik ben op zoek naar een monitor voor mijn ps4 pro. Ik speel nu op een 65 inch televisie, maar wil graag op een monitor gaan spelen zodat ik mijn even kan terugtrekken op een kamer (vriendin, je snapt het wel).

Ik zoek een?
Monitor minimaal 27inch.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om op mijn ps4 te spelen. De monitor moet een goede input lag hebben (zo laag mogelijk) en goede kleurweergave. Kijkhoeken zijn niet zo van belang, want ik zit toch voor de monitor.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al wat gekeken en kwam op de AOC 27G2U uit.
Maar ik wil toch nog advies van medetweakers.
Deze monitor is full hd, maar ik lees dat qhd ook wel goed is (misschien meer voor pc). Ik denk dat mijn voorkeur wel naar IPS uitgaat, vanwege de kleuren. Mochten jullie goeie ervaringen hebben met andere type scherm hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:38

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren, ik verhuis het topic die kant op: CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:35
AOC 27G2U Klein beetje over de top voor je PS4 pro.

Het scherm heeft een refresh rate van 144, terwijl PS4 Pro maar op 60 blijft werken.
2 HDMI poorten + 1 display port. (Nuttig op een vaste plek met meerdere apparatuur, alleen voor je PS4 is onnodig)

Mocht je later de volledige refresh rate gaan benutten (PC Gamen en/of nieuwe consoles met hogere rate) dan is het scherm wel waard.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvb23
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-08 00:08
Hi,

Ik zou voor je PS4 Pro een 4k scherm nemen. 60hz is genoeg, want hoger ondersteund je ps4 pro toch niet.

Heb er hier 1 gevonden 27" 4K IPS https://www.coolblue.nl/p...78/philips-276e8vjsb.html

Bij een gemiddelde monitor heb je sowieso geen last van input lag.. Dit is meer bij tv's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkoman
Bedankt voor jullie reacties @chriistiix en @Richardvb23 .
Die AOC heeft 144hz inderdaad, maar of een monitor dat heeft of niet maakt mij niet uit. Ik dacht met alle extra functies zijn mooi meegenomen. Zeker voor toekomstige dingen die kunnen komen.

Om een 4k monitor te nemen, daar twijfelde ik ook over. Voor mijn ps4 vind ik het niet echt nodig, maar misschien voor de PS5 wel. De ps4 4k voegt voor mij niet zoveel toe, het is meestal toch niet echt 4k (checkerboard etc) en kies ik voor een betere framerate in-game dan voor hogere resolutie.
Maar de monitor die jij voorstelde ziet er wel netjes uit.
Ik ga is even kijken of er nog andere vergelijkbare zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
en kies ik voor een betere framerate in-game dan voor hogere resolutie.
Maar PS4 zit toch max op 60. Dus je gaat daar niet op vooruit. Is alleen mooi mee genomen voor de toekomst, mocht je het gaan gebruiken op een PC.
Ik verwacht dat PS5 ook niet hoger dan 60 zal ondersteunen.

4K is inderdaad nog niet bijzonder op PS4. Zowel 144 & 4K is eigenlijk onnodig voor je PS4.|
Tenzij je veel youtube en of netflixt, alhoewel veel content nog niet in 4K is.

Toekomst om PC te gamen => 144 scherm nuttig, meerdere inputs handig(Vaste plek)
Alleen voor PS gebruik => Zou ik persoonlijk gaan voor hoger kwalitei en wellicht kan je wat besparen om minder inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
chriistiix schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:50:
[...]

Maar PS4 zit toch max op 60. Dus je gaat daar niet op vooruit. Is alleen mooi mee genomen voor de toekomst, mocht je het gaan gebruiken op een PC.
Ik verwacht dat PS5 ook niet hoger dan 60 zal ondersteunen.
Ik denk dat ze met de ps5 wel iets gaan doen met freesync (2). Maar goed, dat weten we volgend jaar pas. Voor nu heb je gelijk.

Wat ik lastig vind is de keuze tussen fullhd vs 4k. Omdat de prijs best omhoog schiet voor een goede gaming monitor bij 4k. Bij fullhd zijn de prijzen nog wel redelijk bij mijn budget.
Twijfel twijfel.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
nieuws: Sony PlayStation 5 deelt savegames met PS4 en ondersteunt 4k en 120Hz
120hz gaat dus wel komen inderdaad, maar verwacht eigenlijk dat veel games gelocked zullen worden op 60.

Je huidige TV, is die FullHD of 4K?

Ik persoonlijk zou gaan voor een 60hz full HD. Puur om goedkoper uit te zijn en af te wachten wat de nieuwe releases gaan doen.
(Ik hecht zelf weinig waarde aan 60+ & 4K, game al jaren op fullhd&30/60 en vermaak mij prima)
Dus dat zou voor mij een logische keuze zijn.

Met 4K ga je niet direct beter en leuker van gamen.

Wil je direct voorbereid zijn voor PS5 & Pc gamen, zou ik voor de 144 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
chriistiix schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:28:

Je huidige TV, is die FullHD of 4K?

Ik persoonlijk zou gaan voor een 60hz full HD. Puur om goedkoper uit te zijn en af te wachten wat de nieuwe releases gaan doen.
(Ik hecht zelf weinig waarde aan 60+ & 4K, game al jaren op fullhd&30/60 en vermaak mij prima)
Dus dat zou voor mij een logische keuze zijn.

Met 4K ga je niet direct beter en leuker van gamen.

Wil je direct voorbereid zijn voor PS5 & Pc gamen, zou ik voor de 144 gaan.
Ik hoef niet al voorbereid te zijn voor ps5, dan koop ik wel weer een nieuwe monitor.
Voor mij is nu fullhd ook goed genoeg, vandaar dat ik die AOC 27G2U had gekozen. Misschien beetje overkill met die refresh rate.
Dus voor nu fullhd monitor is prima. Met lage input lag en goeie kleur weergave, dat is voor mij het belangrijkste. HDR is ook mooi meegenomen, maar hier belangrijk.
Heb jij nog aanraders? Ik had dan bijvoorbeeld wel 27inch, maar mag ook wel tot 32inch bijvoorbeeld. Alleen denk ik dat misschien teveel is voor 1080p.
Pagina: 1