Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Ik ben zelf beroepsmatig webontwikkelaar met een solide achtergrond in Linux. Ik werk bij een bedrijf als enige ontwikkelaar.

M'n werkgever wil meer met Microsoft's ecosysteem gaan doen, met name Azure en hun tools.
Nu hebben we nog geen concrete strategie wat we precies gaan doen met Microsoft ecosysteem. Maar ik mag voor januari wel van m'n werkgever een Microsoft cursus en certificering gaan uitkiezen om te gaan volgen.

Nu vroeg ik mij af wat wijsheid is in dezen. Ik wil in ieder geval m'n kennis qua development en cloud gaan verdiepen, maar mij nog niet teveel gaan binden aan Microsoft's stack :) .

Even rondgevraagd in m'n bedrijf, en men wist het niet wat verstandig was (ik ben zo'n beetje enige developer in het bedrijf) zeg maar.

Wat zou in m'n geval een bruikbaar certificaat zijn om te volgen, qua loopbaanperspectief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Via de Microsoft site kan jezelf aangeven welke role je wilt hebben binnen Azure en dan worden de certificeringen aangegeven.

https://docs.microsoft.com/en-us/learn/certifications/

Daarnaast hebben ze ook gratis Labs:
https://docs.microsoft.com/en-us/learn/azure/

[ Voor 21% gewijzigd door Droid86 op 29-12-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Dat begrijp ik, daar heb ik overigens ook al naar gekeken.
Echter, ik kan slechts een beperkt aantal certificaten nemen. Om die reden heb ik dit topic geopend, welke certificaat voor m'n geval het handigst zouden zijn. Let wel: ik ben niet zozeer gebonden aan Azure :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hatsieflatsie schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:50:
Echter, ik kan slechts een beperkt aantal certificaten nemen. Om die reden heb ik dit topic geopend, welke certificaat voor m'n geval het handigst zouden zijn. Let wel: ik ben niet zozeer gebonden aan Azure :).
Welke heb je zelf in gedachten waar je vragen of twijfels over hebt ?
Lijkt me uit je OP dat je sowieso bij Azure moet zijn :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:50:
Dan is het wel zo logisch om gelijk even aan te geven tussen welke je twijfelt en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Hatsieflatsie schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:45:
...

M'n werkgever wil meer met Microsoft's ecosysteem gaan doen, met name Azure en hun tools.
...
Wat gaat het doel zijn? Afhankelijk daarvan kan je je gaan richten.
MS / Azure / AWS / ... zijn middelen, geen doel op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Bedankt voor jullie reacties. Het lastige is dat het systeem van certificaten enige tijd geleden op schop gegaan zijn, waardoor het niet duidelijker op werd.

Nu is het mij duidelijker.

De AZ-900 (Azure Fundamentals) en AZ-203 (Azure developing tools associate certificaat) zorgt voor MCSA. De AZ-400 (Azure DevOps expert certificaat) zorgt voor MCSE.

Het enige wat mij nog onduidelijk is, is hoe ik voor de examens kan leren :?. Wat is het beste manier om te beginnen met leren voor de examens van AZ-900/203/400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

Hatsieflatsie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:21:
Bedankt voor jullie reacties. Het lastige is dat het systeem van certificaten enige tijd geleden op schop gegaan zijn, waardoor het niet duidelijker op werd.

Nu is het mij duidelijker.

De AZ-900 (Azure Fundamentals) en AZ-203 (Azure developing tools associate certificaat) zorgt voor MCSA. De AZ-400 (Azure DevOps expert certificaat) zorgt voor MCSE.

Het enige wat mij nog onduidelijk is, is hoe ik voor de examens kan leren :?. Wat is het beste manier om te beginnen met leren voor de examens van AZ-900/203/400?
Heel lullig gezegd, maar dat verschilt per persoon.
De een zweert bij klassikale cursussen, de ander vind een Udemy-cursus voldoende.

Sowieso heb je ervaring nodig met de tools, dus zorg voor een zakelijk of prive account waarmee je kan experimenteren. (let wel op de kosten en ruim alles ook weer netjes op)

Persoonlijk kan ik prima leren met Udemy en zelf wat rondklikken.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Geen antwoord op je vraag, maar wellicht wel interessant voor je als je werkgever meer met Microsoft wil gaan werken: https://www.microsoft.com/nl-nl/ignite-the-tour/amsterdam

Ik ben zelf erg te spreken over de tech videos van MS Ignite om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen (ik werk m.n. met Power BI / Flow / SQL Server).
Pagina: 1