Bluetooth voor Pioneer VSX-1021-K

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
Hallo allemaal.

Ik heb een aantal jaren een Pioneer VSX-1021-K receiver. Ik zou graag muziek via Bluetooth willen streamen vanaf bijv een mobiele telefoon. Ik had nog een oude bluetooth receiver met audio uitgangen liggen, maar de geluidskwaliteit was slecht. Ik zag dat er voor Pioneer receivers een bluetooth interface te koop was , de "AS-BT200", maar die is nergens meer te koop. Er is voldoenden aanbod van bluetooth receivers, vanaf een paar euro tot meer dat 100. Ik weet niet waar ik op moet letten voor goede audiokwaliteit. Ik zocht eigenlijk een interface met een HDMI uitgang zodat alles digitaal blijft, maar die heb ik niet kunnen vinden (Op Ebay, Aliexpress en via google). Elke tip is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom BT? Koop voor een paar tientjes een chromecast, hang dat ding op de hdmi en je hebt alles wat je wilt. Doet spotify, casten vanaf YT en dlna en veel meer heb je echt niet nodig.

Wat wilde je specifiek via BT naar je receiver gooien? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
De Pioneer ondersteund Apple AirPlay. Je kunt die dus via een kabel aan het netwerk hangen en via een Apple apparaat ernaartoe streamen. Je dient dan wel een Apple iPad of iPhone in huis te hebben.

Anders zou ik inderdaad iets van een chromecast in huis halen, dat werkt veel beter dan via Bluetooth.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dit is misschien ook nog een idee, tijdje geleden op op amazon.de gekocht voor 35 yuanguo+bluetooth+adapter+audio+bluetooth+empfanger.
Kan via bluetooth zenden naar bv. koptelefoon en muziek ontvangen van je mobiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
The Eagle schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:46:
Waarom BT? Koop voor een paar tientjes een chromecast, hang dat ding op de hdmi en je hebt alles wat je wilt. Doet spotify, casten vanaf YT en dlna en veel meer heb je echt niet nodig.

Wat wilde je specifiek via BT naar je receiver gooien? :)
Met name muziek van een smartphone. Ik dacht ook aan chromecast, maar dat is toch voor video dacht ik. Heb overigens geen ervaring met chromecast. Ik zal me verder inlezen.
DutchKel schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:01:
De Pioneer ondersteund Apple AirPlay. Je kunt die dus via een kabel aan het netwerk hangen en via een Apple apparaat ernaartoe streamen. Je dient dan wel een Apple iPad of iPhone in huis te hebben.

Anders zou ik inderdaad iets van een chromecast in huis halen, dat werkt veel beter dan via Bluetooth.
De receiver hangt aan mijn lokale netwerk. Wist niet dan mijn pioneer Apple Airplay ondersteunde. Heb sinds pas een Iphone van het werk en mijn kinderen hebben Ipads. Ik zal dit pad ook onderzoeken. klint goed. Ik ben nogal oldschool.

Allemaal bedankt voor de inspiraties en ga ermee aan de slag

Gr Pandit

[ Voor 40% gewijzigd door pandit op 30-12-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Standaard chromecast doet ook gewoon Spotify, en er zijn verder tig apps voor zodat je vanaf je telefoon naar dat ding kunt streamen. VLC player kan er ook mee omgaan, dus als je die voor je muziek gebruikt pak je in principe alles.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
Met airplay aan de slag gegaan en dat werkt goed. Grappig dat ik daar na jaren achterkomen. . Vooralsnog ben ik geholpen en ben weer wijzer geworden
Pagina: 1