Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Muur schilderen (behandeld met Brander Diamant)

Pagina: 1
Acties:

• rubbish1973
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-03 21:41
Hoi,

In mijn woning (2010) is een groot deel van de binnenmuren gespoten met een structuurverf / Coating (Brander Diamant.)

Volgens de productspecificaties is dat spul overschilderbaar, maar kom ik er niet wijs uit of dit zo is, en of ik de muur moet voorbehandelden. (En hoe)

Op een e-mail naar de fabrikant, heb ik nooit iets gehoord.

Iemand hier die hier ervaring mee heeft ?

Thanks !

Rub.

• The_Vice
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:45
Uit het kenmerkenblad:
Overschilderbaarheid
Brander Tex Mat en Brander Tex Satin kunnen worden toegepast als
onderhoudslaag over Brander Diamant

Maar me dunkt is het gewoon iets op waterbasis, en zou ik er zelf dan gewoon met welke latex dan ook overheen rollen.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
Sierpleister zou ik altijd voorstrijken om zuigwerking op te heffen en dan met muurverf naar wens behandelen. Qua voorstrijk kies ik altijd voor sigma wallprim.

[Voor 42% gewijzigd door Sethro op 29-12-2019 23:46]

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:54
Met iedere latex gewoon over te soppen, dit spul wordt in praktisch alle nieuwbouwprojecten tegen het plafond gespoten en plafonds krijgen nog weleens een likje latex.

• rubbish1973
Top, dank jullie wel.

RUB

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:33
Sethro schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:33:
Sierpleister zou ik altijd voorstrijken om zuigwerking op te heffen en dan met muurverf naar wens behandelen. Qua voorstrijk kies ik altijd voor sigma wallprim.
dit, heb het hier ook op de muur zitten. eerst voorstrijken anders blijf je bezig.

• rubbish1973
Hoi,

Heb de muur inmiddels overgeschilderd met Flexa creations.
Niet voorgestreken, en het was in één keer dekkend.

Goede hechting en geen problemen.
Kijken of de verf er over een jaar nog op zit, of dat het er af komt bladderen.

RUB
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True