Toon posts:

Upgraden van processor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb een vraag.

Zou ik upgraden van een I5 6600K naar een I7 7700K? Of is dit niet de moeite waard?

PC SPECS:
I5 6600K 3.50Ghz
Zotac geforce GTX 1080 8GB GDDR5X
Z170 pro gaming moederbord
16GB RAM Viper (2×4GB) (1×8GB)

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd als je die goedkoop op de kop kunt tikken... vaak zijn ze veel te duur 2e hands
sowieso 4 gelijke ram modules ipv 2x4 en 1x8

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus Wat is dan het verschil tussen mijn ram opstelling en de opstelling die jij voorstelt ben hier nog niet helemaal in mee?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Ligt er aan waar je het voor doet, voor bijvoorbeeld games zal je weinig merken tussen een 4 core i5 en i7.
Mijn broertje heeft laatst een zelfde soort upgrade gedaan, maar er was weinig tot geen winst. (i7 3820 > i7 3960, wat ook nog eens 2 extra cores gaf)
Half jaar later toch maar een Ryzen 3600 in zijn systeem en daar zat echt een merkbaar verschil in.
Uiteindelijk toch zonde van de al dan niet kleine investering.

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 29-12-2019 16:51 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:45:
@Hackus Wat is dan het verschil tussen mijn ram opstelling en de opstelling die jij voorstelt ben hier nog niet helemaal in mee?
het beste is altijd 2 of 4 gelijke, en op dezelfde snelheid. 2x4 + 1x8GB draait niet lekker. 2x4GB zal alleen in dual channel draaien. nu staat alles waarschijnlijk op single. ook is het aan te raden om zelfde Cas Latency te gebruiken, ander zal alles op het hoogste draaien. Maar de vraag blijft de 7700k, en waarom je dit wilt.
als het niet te duur is kan het wel. anders zal ik aan upgrade gaan denken naar Ryzen36(3700)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
unfor schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:48:
Ligt er aan waar je het voor doet, voor bijvoorbeeld games zal je weinig merken tussen een 4 core i5 en i7.
En vergeet dan ook niet te vermelden waarom je een upgrade wil. Wat mis je op dit moment en wat zou je willen bereiken? Dan kunnen we inschatten of dat mogelijk is.

Verder schopje naar CAA, want dit is natuurlijk gewoon aankoopadvies.
Pagina: 1