Gemiddeld 40ms Meer Ping Na PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeskmn
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-01-2020
Mijn vraag

Ik speel vooral csgo en heb ongeveer 1/2 maanden geleden uit het niks gemiddeld 40 ms ping meer dan normaal, dus waar vrienden die bij mij in de buurt wonen 20 ping hebben heb ik 60ms. Rond deze tijd heb ik mijn moederbord, processor en ram geupgrade. 1+1=2 dus ik denk dat het daar aan ligt aangezien niks anders is veranderd. ook de downloadsnelheid is langzamer, van 7mbs naar 3,5mbs ongeveer. ik heb al tientallen forums doorgespit maar kan niemand met het zelfde probleem vinden. ons internet is sowieso niet het beste en ik heb nog niet naar de provider gebeld wat ik al lang had moeten doen natuurlijk maar ik hoop dat iemand hier suggesties heeft. het probleem is trouwens niet alleen in cs maar ook in andere games. wat wel heel raar is is dat ik op online internet tests gewoon 8 ping heb dus ik denk dat het een software probleem is die alleen bepaalde toepassingen hindert maar ik kan er compleet naast zitten.

Relevante software en hardware die ik gebruik

van een i5 4460 naar een ryzen 5 3600x geupgrade en van 8 gb ddr3 naar 16 gb ddr4
mobo's weet ik niet uit mijn hoofd maar is dus wel van een intel socket naar AMD veranderd.
Voor internet aansluiting heb ik tp-link powerline adapters, dus geen kabel direct van de router omdat dat helaas niet mogelijk is.
dit is alle relevante info waar ik zo snel op kan komen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

spel opnieuw downloaden
dns server veranderd
router opnieuw opstarten ;)
cs go console commands
cs go launch options
nieuw IP adres
( dit hele lijstje behalve stap 7 omdat ik het al wel weer zie gebeuren dat ik alles naar de mallemoeren help:
https://www.drivereasy.co...ng-issues-2019-tips/#fix7 )

Hopelijk ben ik niks belangrijks vergeten. ik heb overal gezocht en ook een post op de Counter strike forums geplaatst zonder succes. niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben. ik sta open voor alle suggesties want ik weet niet wat ik moet.

bij voorbaat dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Welk moederbord had je? En welke gebruik je nu? Er zal waarschijnlijk verschil zitten in de NIC's

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopje van FPS naar SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeskmn
kendo schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:08:
Welk moederbord had je? En welke gebruik je nu? Er zal waarschijnlijk verschil zitten in de NIC's
ik heb nu een Gigabyte X470 AORUS ULTRA GAMING
ik had een GA-Z97M-D3H / GA-H97M-D3H

Sorry voor de late reactie ik dacht dat ik email notificaties aan had gezet maar dat had ik niet dus ik dacht dat niemand had gereageerd. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 22:03
Heb je geen andere router of device met DHCP enabled in je netwerk naast de modem/router van je ISP?
Dat zou namelijk ook een reden kunnen zijn dat je je na de upgrade hier last van hebt omdat je dan via via intern het internet op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeskmn
FQYPW schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:29:
Heb je geen andere router of device met DHCP enabled in je netwerk naast de modem/router van je ISP?
Dat zou namelijk ook een reden kunnen zijn dat je je na de upgrade hier last van hebt omdat je dan via via intern het internet op gaat.
Geen flauw idee maar het lijkt erop dat het probleem zichzelf heeft opgelost, mocht het weer terug komen zal ik hier eens naar kijken. bedankt voor je reactie
Pagina: 1