Trust GXT 840 toetsenbord & MSI B350 tomahawk moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhh1901
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-01 11:50
hi allemaal,

ik heb onderstaande GXT840 gaming toetsenbord.
de RGB lichten willen echter maar niet aan gaan obv Trust instructies.
toetsenbord werkt verder wel naar behoren maar kom er maar niet uit. heeft dit te maken met mijn moederbord b350 dat dit niet ondersteunt of dergelijk?

hoop dat jullie uitkomst kunnen bieden

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenMSI B350 Tomahawk€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenTrust GXT 840 Myra (Qwerty US)€ 27,92€ 27,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 27,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:46

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dit zal weinig met je moederbord te maken hebben, dat ziet gewoon een USB apparaat en laat de aansturing daarvan over aan het OS en de apparaat drivers.

Gaat de verlichting überhaupt wel aan of krijg je alleen het RGB gebeuren niet werkend? Ik gok zelf op slechte software en/of drivers.....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhh1901
dank voor je reactie, het toetsenbord gaat inderdaad via USB. toetsenbord werkt verder prima en het lichtje van num lock gaat keurig aan/uit.

de rgb verlichting werkt in zijn geheel niet. de instructie volgens trust.com is simpel en geen software vereist. kan ook weinig software vinden.
via de FN toets en pgn down /up kan je de verlcithing aanzetten. echter als je dit doet gebeurt er niks

de FN toets doet het wel bij de F1>F12 alternatieve functies zoals het geluid besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
En als je op de toets met het lampje drukt (evt in combinatie met Fn) gebeurt er ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:46

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Nielson schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:34:
En als je op de toets met het lampje drukt (evt in combinatie met Fn) gebeurt er ook niks?
Dat geeft de TS al aan:
via de FN toets en pgn down /up kan je de verlcithing aanzetten. echter als je dit doet gebeurt er niks
Pgn up is de knop met het lampje. Bij mijn Logitech krijg ik de kerstboom verlichting tijdens het opstarten, tot de driver geladen is en ik mijn eigen instelling krijg.

Ik denk dat de verlichting gewoon defect is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

jhh1901 schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:18:
dank voor je reactie, het toetsenbord gaat inderdaad via USB. toetsenbord werkt verder prima en het lichtje van num lock gaat keurig aan/uit.

de rgb verlichting werkt in zijn geheel niet. de instructie volgens trust.com is simpel en geen software vereist. kan ook weinig software vinden.

de FN toets doet het wel bij de F1>F12 alternatieve functies zoals het geluid besturen.
Als er verder geen drivers of software bij hoort zit het probleem in je toetsenbord, niet in je pc.

Check de handleiding er even goed op na welke toetsencombinatie wat doet, ik heb een ander verlicht toetsenbord dat de lichtjes weigert te bedienen als de windows-toets vergrendeld is, wellicht is er in jouw geval een andere combo die het een of ander lockt en de rgb vervolgens niet bedient.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
bvk schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:55:
[...]

Dat geeft de TS al aan:

[...]

Pgn up is de knop met het lampje.
Naast de Fn toets zit ook nog een losse knop met een lampje voor de mode-wissel, misschien dat die ook nog wat anders doet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhh1901
Dankje voor de reacties, lijkt stuk dus zal hem retourneren
Pagina: 1