Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar kan ik terecht voor het laten bouwen van een PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 03:33
Knipperdeknip weg met het template.

Excuses voor het misschien plaatsen in het verkeerde subforum, maar ik heb anders geen idee waar ik deze vraag kan plaatsen. Ik heb maar één simpele vraag. Weet iemand een bedrijf/winkel in de de buurt van Sliedrecht/Gorinchem die een PC kan bouwen met geleverde onderdelen? Ik heb een goed idee van wat ik in een game PC wil, maar ik heb geen kaas gegeten van het bouwen en aangezien het budget redelijk is, wil ik niet zelf gaan knutselen met het risico dat ik iets kapotmaak. Ook heb ik al gekeken naar bepaalde configurators zoals Alternate, maar dat lijkt me toch niets.

Dus, weet iemand iets? Als iemand in de buurt langs wilen komen voor een leuke prijs, vind ik dat ook goed. Liefst wel met een aantal goede reviews :p

Edit:
Ik zou het liefts een fysieke winkel in de buurt hebben, maar als azerty het kan met een wensenlijstje... Ook heb ik bij andere configurators gekeken, maar die hebben vaak niet de specifieke onderdelen die ik wil hebben. Ook heb ik al rondgekeken bij mij in de buurt, maar de PC winkels die hier zitten zijn bijna allemaal voor bedrijven, servers handelen enzo. En degenen met een sectie 'Particulier' op hun website bouwen geen PC's. Vandaar dat ik een topic open. :)

[ Voor 23% gewijzigd door TheRie op 30-12-2019 14:27 ]

Alle reacties

Verwijderd

probeer eens
sch computers of relies computers of de pc makelaar in sliedrecht
123pc of q24u of connect en go in Gorinchem

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat en daarbij mis ik eigen inzet en input. Google maps laat behoorlijk wat hits zien met betrekking tot computerwinkels e.d. Neus daar eerst eens rond.

En waarom zou er iets mis zijn met een configurator? De keus is soms beperkt, maar als ergens een lijstje inlevert, kan je dat vast in elkaar laten zetten.

Dicht bij gebrek aan eigen inzet. En weer open.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb jij al concrete onderdelen op het oog, of weet je alleen wat de PC moet kunnen? Ik zou niet zo snel een computerwinkel een computer laten adviseren. Ten eerste heb je het probleem dat een winkel wil verkopen. Daarbij komt dat het meer dan eens gebeurt dat een computerwinkel geen verstand van zaken heeft en de klant maar meuk verkoopt tegen veel te hoge prijzen. Vooral voedingen zijn een probleem. Het gebeurt ook nog eens dat er moederborden verkocht worden die helemaal niet geschikt zijn voor de CPU. Dit wordt volgens mij wel minder en gold vooral enkele jaren geleden met de AMD FX serie CPU's.

Als je al concrete onderdelen op het oog hebt, zal ik ze ook even posten. Misschien dat men hier op het forum nog tips kan geven. En ten slotte, mocht de PC-winkel onderdelen niet beschikbaar hebben, ga niet blindelings akkoord met alternatieven. Je loopt dan het risico dat je alsnog rotzooi tegen een veel te hoge prijs koopt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
@hoi1234, dat topic is er al, Puur gaming PC voor +/- 1000 eypo.

Het meest flexibele is imo het lijstje te bestellen bij een winkel die assemblage aanbiedt (o.a. azerty). Voor 50 euro ben je dan klaar.

[ Voor 43% gewijzigd door br00ky op 29-12-2019 21:18 ]

• hoi1234
br00ky schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:17:
@hoi1234, dat topic is er al, Puur gaming PC voor +/- 1000 eypo.

Het meest flexibele is imo het lijstje te bestellen bij een winkel die assemblage aanbiedt (o.a. azerty). Voor 50 euro ben je dan klaar.
Zou ik persoonlijk ook doen. Maar ik snap het ook wel dat je een aanspreekpunt dicht in de buurt wilt hebben. Je kunt er een hele wetenschap van maken, maar je zal er toch nooit helemaal achter komen. Ik denk dat het merendeel van de reviews van fysieke winkels afkomstig is van leken. Die moeten ook maar afgaan op hun gevoel.

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 03:33
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:16:
probeer eens
sch computers of relies computers of de pc makelaar in sliedrecht
123pc of q24u of connect en go in Gorinchem
Relies heb ik wisselende ervaringen mee. En 123pc heb ik bekeken, maar het heeft heel rare Google reviews. De één zegt fantastische service, de ander zegt dat de eigenaar in de bovenkamer niet in orde is...Ik zal kijken naar je andere winkels, bedankt.
hoi1234 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:11:
Heb jij al concrete onderdelen op het oog, of weet je alleen wat de PC moet kunnen? Ik zou niet zo snel een computerwinkel een computer laten adviseren. Ten eerste heb je het probleem dat een winkel wil verkopen. Daarbij komt dat het meer dan eens gebeurt dat een computerwinkel geen verstand van zaken heeft en de klant maar meuk verkoopt tegen veel te hoge prijzen. Vooral voedingen zijn een probleem. Het gebeurt ook nog eens dat er moederborden verkocht worden die helemaal niet geschikt zijn voor de CPU. Dit wordt volgens mij wel minder en gold vooral enkele jaren geleden met de AMD FX serie CPU's.

Als je al concrete onderdelen op het oog hebt, zal ik ze ook even posten. Misschien dat men hier op het forum nog tips kan geven. En ten slotte, mocht de PC-winkel onderdelen niet beschikbaar hebben, ga niet blindelings akkoord met alternatieven. Je loopt dan het risico dat je alsnog rotzooi tegen een veel te hoge prijs koopt.
Jazeker heb ik een idee, een tijdje terug heb ik een topic geopend voor een nieuwe PC, rond de 1000 euro. Bedankt voor de tips.
hoi1234 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:34:
[...]

Zou ik persoonlijk ook doen. Maar ik snap het ook wel dat je een aanspreekpunt dicht in de buurt wilt hebben. Je kunt er een hele wetenschap van maken, maar je zal er toch nooit helemaal achter komen. Ik denk dat het merendeel van de reviews van fysieke winkels afkomstig is van leken. Die moeten ook maar afgaan op hun gevoel.
Ik had het liefst inderdaad een winkel in de buurt, maar ik wist niet dat Azerty dat deed.

PS Wat extra info toegevoegd in de OP :)

• hoi1234
TheRie schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:24:
[...]

Relies heb ik wisselende ervaringen mee. En 123pc heb ik bekeken, maar het heeft heel rare Google reviews. De één zegt fantastische service, de ander zegt dat de eigenaar in de bovenkamer niet in orde is...Ik zal kijken naar je andere winkels, bedankt.
Ik denk dat dat zeker verstandig is. Ondanks dat veel slechte reviews onterecht zullen zijn, knaagt het wel aan mij hoe de eigenaar reageert op deze reviews. Reviews als nep markeren, is gewoon niet handig. Het geeft mij het gevoel dat je iets te verbergen hebt.

Blijkbaar zit Alternate op een half uur rijden van Gorinchem evenals CD-ROM-LAND BREDA en SiComputers.
https://tweakers.net/shop...nate-punt-nl/shopreviews/
https://tweakers.net/shop.../sicomputers/shopreviews/
https://tweakers.net/shop...m-land-breda/shopreviews/

Je kunt trouwens de componenten in een wenslijst stoppen. Als je dan klikt op "bestelkosten berekenen" kun je aangeven dat je alles bij één winkel wilt kopen. Dan is het nog een kwestie van googlen en kijken of de desbetreffende winkel in de buurt zit en assemblage kan leveren. Als ze onderdelen niet hebben, vraag je gewoon op het forum welke je wel moet hebben,
Pagina: 1