IDeal betaalmuur voor E-learning (Wordpress website)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02
Beste tweakers,

Mijn vriendin heeft een E-learning ontwikkeld op juridisch gebied. Ze heeft zelf al een website maar zou nu de E-learning willen aanbieden via haar website. Hier zou dus een betaalmuur (IDeal) voor gebouwd moeten worden en het zou erg mooi zijn als het mogelijk is dat na betaling er automatisch een email gestuurd word met login gegevens die bijv. 2wk geldig zijn.

Haar website is gehost bij Strato:
https://www.strato.nl/hos...g/wordpress-ideal-plugin/

Daar al wat info gevonden maar gaat dan vooral om Webshops. Over E-learning kan ik nog weinig info vinden.

E-learning is ontwikkeld met de tool: Articulate Storyline
Middels een E-learining plugin is het gelukt om de cursus te publiceren op de website. Echter is dit nog zonder betaalmuur (zit nu wel een ww achter).

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee privé of zakelijk? Tips zijn welkom!

Thanks alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb er heel veel ervaring mee. Wat is je budget?

Dit klinkt als een vraag & aanbod, dat is niet mijn bedoeling maar is wel de enige vraag die je kan stellen als je geld wil verdienen. Want om iets te kunnen verdienen moet je investeren in tijd/kennis en die laatste lijkt te ontbreken.
Zeker aangezien er op internet al best interessante e-learning platformen zijn te vinden waar je geld mee kan verdienen.

[ Voor 89% gewijzigd door DJMaze op 29-12-2019 15:35 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 21:58
Ik denk dat je met een dergelijke plugin best ver moet kunnen komen: https://woocommerce.com/products/woocommerce-memberships/

Welke WP plugin gebruik je? Zit hier niet al een optie ingebouwd om dit aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
DJMaze schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:31:
Ik heb er heel veel ervaring mee. Wat is je budget?

Dit klinkt als een vraag & aanbod, dat is niet mijn bedoeling maar is wel de enige vraag die je kan stellen als je geld wil verdienen. Want om iets te kunnen verdienen moet je investeren in tijd/kennis en die laatste lijkt te ontbreken.
Zeker aangezien er op internet al best interessante e-learning platformen zijn te vinden waar je geld mee kan verdienen.
Budget is ongeveer 1 miljoen :)

Nee zonder gekheid, ze wilt er heus wel wat aan uitgeven (heeft ook al 2 offertes opgevraagd) maar ik had eerst zoiets van laat ik zelf wat onderzoek/navraag doen. Wellicht is het redelijk simpel zelf te doen via een bepaalde plugin/module en dat in combinatie met Mollie\Ayden bijv. Als het echt maatwerk wordt en dus programmeren dan moet dat gewoon uitbesteed worden....

Vraag is dus vooral: is deze wens mogelijk met standaard modules/plugins/inrichting zonder programmeerwerk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
BlackMonkey schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:42:
Ik denk dat je met een dergelijke plugin best ver moet kunnen komen: https://woocommerce.com/products/woocommerce-memberships/

Welke WP plugin gebruik je? Zit hier niet al een optie ingebouwd om dit aan te bieden?
Thanks we gaan eens uitgebreid kijken op die site! Dit ziet er al interessant uit:
"You can restrict your content to members, but you can also “drip” that content over time to schedule when members have access. Sell access to memberships, include memberships with product purchases, manually assign memberships, and completely integrate member perks within your store."

Plugin heet E-learning plugin volgens m'n vriendin (moet ik nog even checken op d'r laptop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08 21:41

krvabo

MATERIALISE!

Als je iets met ideal wilt doen via Mollie dan heb je wel een btw-nummer nodig volgens mij. Als particulier kun je geen idealbetalingen ontvangen.

Programmeertechnisch (als je het zou laten maken/zelf doen) zou het allemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Je hebt eigenlijk niet meer nodig dan de betaalmodule/plugin, een user-tabel met een geldigheid, en een stukje code dat een email stuurt (of gegevens laat zien als je betaald hebt). Ik verwacht niet dat iemand met kennis van zaken meer dan 2 dagen bezig is om dit "minimal viable product" op te leveren.

Stel dat we een ruwe gok doen van 500-700 euro programmeerkosten dan zul je dat er uit moeten halen met je memberships. Je zult je natuurlijk af moeten vragen wie er zal gaan betalen voor een membership en vooral waarom. Hoe weten mensen of de content het geld waard is? Geef je een sneak peak en stop je de rest achter een pay wall? Hoeveel marketing zit er achter? Betrouwbaarheid? Etc.
Dan is dus de vraag of je die 500 euro er weer uit gaat halen met je membership, en dan heb je het nog niet gehad in de tijd die gaat zitten in de elearning kennisartikelen die je vriendin er in stopt. Die zal natuurlijk ook geld voor haar tijd willen zien.

Dus ik zou zeer sterk aanraden om te starten met standaard pakketten die misschien niet helemaal voldoen aan de wens, maar 'goed genoeg' zijn, voordat je iemand zou betalen om dit te implementeren. Uiteraard kun je het ook zelf doen, maar als je nog geen kennis van zaken hebt kan dat wel een uitdaging zijn (en jouw tijd zal ook geld waard zijn)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@krvabo Ze staat ingeschreven bij KvK :).

Net even ingelogd op haar account en bij pagina's zie ik met wachtwoord staan. Als je op de website kijkt kun je dus het wachtwoord invoeren en daarna de e-learning starten.

Idd het lijkt mij ook niet al te ingewikkeld maargoed zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

krvabo schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:55:
Als je iets met ideal wilt doen via Mollie dan heb je wel een btw-nummer nodig volgens mij. Als particulier kun je geen idealbetalingen ontvangen.
Klopt, maak zelf ook gebruik van Mollie i.c.m.
De plug-in van https://www.pronamic.nl/ideal-voor-wordpress/

@Road-runner83

Nadeel zijn natuurlijk wel de jaarlijkse licentiekosten voor de plug-in en de transactiekosten van Mollie.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 18:12

Yucon

*broem*

krvabo schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:55:
Programmeertechnisch (als je het zou laten maken/zelf doen) zou het allemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Je hebt eigenlijk niet meer nodig dan de betaalmodule/plugin, een user-tabel met een geldigheid, en een stukje code dat een email stuurt (of gegevens laat zien als je betaald hebt). Ik verwacht niet dat iemand met kennis van zaken meer dan 2 dagen bezig is om dit "minimal viable product" op te leveren.

Stel dat we een ruwe gok doen van 500-700 euro programmeerkosten dan zul je dat er uit moeten halen met je memberships.
Ik pik dit er even uit. Ik vrees dat 2 dagen programmeren voor 500-700 toch een wat lastige combinatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08 21:41

krvabo

MATERIALISE!

Ik ging ook voor het gemak even uit van een student / eenmanszaakje die het zou oppakken. Bij een internetbureau zul je inderdaad wel meer kwijt zijn.
700 Euro voor 2 werkdagen is ruim 40 euro per uur. Daar kun je echt wel iemand voor vinden voor zo'n simpel project.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Road-runner83 schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:43:
Vraag is dus vooral: is deze wens mogelijk met standaard modules/plugins/inrichting zonder programmeerwerk? :)
Ja, er is zelfs een heel WordPress E-Learning platform "module/plugin" te downloaden en te gebruiken.
Google/Duckduckgo is je vriend om die te vinden ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
DJMaze schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:31:
[...]

Ja, er is zelfs een heel WordPress E-Learning platform "module/plugin" te downloaden en te gebruiken.
Google/Duckduckgo is je vriend om die te vinden ;)
https://kinsta.com/nl/blog/wordpress-lms-plug-ins/

LearnDash?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 21:58
Road-runner83 schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:48:
[...]

Thanks we gaan eens uitgebreid kijken op die site! Dit ziet er al interessant uit:
"You can restrict your content to members, but you can also “drip” that content over time to schedule when members have access. Sell access to memberships, include memberships with product purchases, manually assign memberships, and completely integrate member perks within your store."

Plugin heet E-learning plugin volgens m'n vriendin (moet ik nog even checken op d'r laptop).
Het voordeel van zoiets is dat je vriendin niet alles opnieuw hoeft in te richten (een e-learning omgeving kan redelijk specifiek zijn). Wil je een meer native oplossing zou ik zelf gaan voor een van de oplossingen in het door jou gedeelde blog. Hier zijn talloze handleidingen van te vinden. Zo kan je dan zelfs certificaten uitgeven bij succesvolle afronding van de cursus.

Gezien ze er haar brood mee wil verdienen zou ik eerst is goed aan de tekentafel gaan zitten om te bepalen wat je wil en nodig hebt. Misschien wat overkill maar een BMC (business model canvas) invullen kan al een goede basis geven.
Pagina: 1