Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Op mijn werk werk ik volledig in de cloud (Onedrive for business). Via mijn werkgever krijg ik 5 licenties voor Office 365. Ik deel deze licenties met mijn partner en dochter.

Nu is het zo dat zij telkens zij Word, Excel,... openen mijn laatst gebruikte bestanden zien onder recente bestanden. Omgekeerd is dit niet het geval, want zij werken lokaal en dus niet in de cloud.

Ook wanneer zij hun bureaubladachtergrond veranderen, verandert deze van mijn laptop (en omgekeerd).

Vooral die bestanden zijn wat problematisch, want ik werk vaak een privacygevoelige info, waar ik niet graag iemand in zie neuzen.

Ik heb dit forum al afgespeurd en ook zelf al geklooid in de instellingen, maar krijg dit niet gewijzigd. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Bedankt! Fijne eindejaarsdagen!

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-12-2019 13:05)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet natuurlijk wel zorgen dat elke gebruiker een eigen account heeft. Ook met 5 licenties kan jij, als eigenaar van de licentie, zelf extra accounts aanwijzen via de portal. Zo doe ik het ook en dat werkt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
In word onder account even afmelden dan blijf je wel geactiveerd maar sync je geen gegevens.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

idd. Het is jouw office gekoppeld aan jouw gegevens.

Dat iemand anders er gebruik van maakt is niet iets wat office ziet.
Als je echt gescheiden wilt werken zou je een persoonlijke office moeten nemen (is ook niet zo duur)

Anders overal afmelden zodat er geen gegevens gesynced worden.
Dit lijkt me sowieso het beste (en misschien ook wel bedrijfspolicy) omdat er werk gerelateerde bestanden onder jouw account staan, waarbij het waarschijnlijk wenselijk is dat andere (ook familie) geen directe toegang tot hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:27:
Op mijn werk werk ik volledig in de cloud (Onedrive for business). Via mijn werkgever krijg ik 5 licenties voor Office 365. Ik deel deze licenties met mijn partner en dochter. (...)
Heb je 5 extra licenties, of het recht om Office365 op (tot) 5 devices te installeren en activeren? Dat is net even wat anders.
Ik verwacht, gezien je probleemomschrijving dat je optie 2 hebt... en vandaar dat al die installaties inderdaad gebruik (willen) maken van de optie om alles centraal te houden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb inderdaad het recht om Office op 5 devices te installeren en te activeren. Toen we wilden afmelden, kregen we de melding dat Office onbruikbaar zou worden, maar ik probeer het even. Bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet natuurlijk wel zorgen dat elke gebruiker een eigen account heeft. Ook met 5 licenties kan jij, als eigenaar van de licentie, zelf extra accounts aanwijzen via de portal. Zo doe ik het ook en dat werkt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:22
Jester-NL schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:33:
[...]

Heb je 5 extra licenties, of het recht om Office365 op (tot) 5 devices te installeren en activeren? Dat is net even wat anders.
Ik verwacht, gezien je probleemomschrijving dat je optie 2 hebt... en vandaar dat al die installaties inderdaad gebruik (willen) maken van de optie om alles centraal te houden.
Dit inderdaad. Zoals TS het nu gebruikt mag officieel volgens mij niet eens. Ik heb op m'n werk ook Office365 en mag dat ook privé gebruiken. Maar zover ik weet is de licentie persoonsgebonden en dus niet bedoeld om je hele gezin gratis van Office te voorzien :X

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt, dank je wel!
Pagina: 1