Ik zoek een sRGB 4K display (of hoger)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Ik zoek een sRGB 4K monitor met een zo hoog mogelijke verticale resolutie en een dpi van pakweg 150 of hoger. En aantal monitoren heb ik reeds op het oog, maar het valt me op dat geen van de monitoren qua specs 'perfect' is. Monitor zal gebruikt worden voor daily business(GIS, Office en browsen), hobbymatig foto- en videobewerking en wat incidentele spelletjes.

LG Ultrafine 5K Display is helemaal wat ik zoek MAAR heeft een TB3 aansluiting en is dus niet 123 onder W10 met reguliere GPU te gebruiken. Daarnaast is het een DCI-P3 display zonder sRGB modus.

Iiyama ProLite XB2779QQS heeft hetzelfde paneel als de LG hierboven, maar dan met een DP een HDMI aansluiting. Helaas wordt de DCI-P3 kleurruimte gehandhaafd en voor zover mij bekend eveneens geen sRGB modus aanwezig.

LG 34WK95UScherm komt bij diverse reviews als goed uit de test, met name wanneer in gebruik bij sRGB modus. Heeft desalniettemin ook wat minpunten afhankelijk welke review je leest. Vooralsnog denk ik dat deze monitor het meest in de buurt komt van wat ik zoek. Echt overtuigd om tot aanschaf over te gaan ben ik echter nog niet.

MSI Prestige PS341WU Heeft hetzelfde paneel als de 34inch brede LG als hierboven. Is beter afgesteld af fabriek en betere bouwkwaliteit, maar mist in de calibratiemogelijkheden weer zaken ten opzichte van de LG. Is daarnaast ook duurder als de LG. Zal een persoonlijke afweging zijn, maar de LG heeft dan toch m'n voorkeur.

LG 27UK850-W Betrekkelijk voordelig 4K scherm. Zeker niet perfect, maar voor minder dan €1000 wel even een resolutie van 7680x2160 als ik er 2 aanschaf. Dan wel de schermranden in het midden voor lief nemen. Volgens hardware.info is de kleurafstelling ook niet helemaal 100%

Wat is je budget?
Afhankelijk van de beeld en bouwkwaliteit van het scherm een bedrag tussen de €1000 en €1500.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Noop, als de kwaliteit maar goed is. Wil vooral een scherm waar ik langere tijd tegenaan kan gluren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
x570 GB Aorus extreme voorzien van een 3950x en 64GB 3600/16 ram welke op korte termijn wordt aangevuld met een 2080ti. Al hoop ik dat snel duidelijk wordt wanneer de opvolger hiervan te verwachten is. Als die snel te verwachten is, hou ik het nog wel even uit op m'n passieve GT1030.

NB. Enige beperking waar ik rekening mee moet houden is dat ik niet een enorme monitor kan neerzetten. Ik zit met m'n werkhoek op de vide in de huiskamer en dus een schuin dak. De 43inch LG gaat stomweg niet passen :+

M'n vraag?
Is er iets in de grote boze buitenwereld wat ik helemaal over het hoofd heb gezien? Het is best wel een behoorlijke aanschaf waarvan ik verwacht dat deze een lange tijd meegaat.
Dat het scherm eventueel niet maximaal te benutten is met de huidige generatie GPU's is dan ook geen issue voor me.

iR Profiel