Vraag

• sheeplife99
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-02 12:04
Beste Tweaker,

De usb poort van mijn OnePlus 3T 128gb ondersteund geen data overdracht meer. Het toestel laad gelukkig nog wel op. Ik heb meerdere malen geprobeerd om toch connectie te krijgen maar welke kabel, pc of software instelling ik ook gebruik; "het usb apparaat word niet herkend".

Nu kan ik mijn toestel naar OnePlus opsturen ter reparatie maar, "Tijdens de reparatie worden je gegevens gewist. Maak een back-up van al je gegevens." Daarnaast kan OnePlus mij niet van te voren vertellen of de reparatie een paar of meer dan 100 euro gaat kosten.

Hoe dan ook wil ik al mijn bestanden, met name de foto's en de video's, overzetten naar mijn laptop(met windows 10 en ssd) en uiteindelijk naar een externe hdd.

Toe nu toe heb ik enkele bestanden langs google drive laten gaan om ze over te zetten maar, dit werkt erg onprettig.

Ik hoop iets te vinden waarbij ik mijn telefoon en laptop s'nachts al het werk kan laten doen, dit s'ochtends te kunnen pauzeren om ze vervolgens s'avonds weer verder te kunnen laten gaan.

Het gaat om ca 100gb aan bestanden.

Is er een applicatie waarmee ik alle bestanden met zo min mogelijk moeite en met mogelijkheid van pauzeren kan overzetten?

- overdracht via wifi of ook via bluethooth?
- sluit ik mijn laptop bedraad aan en leg ik mijn telefoon naast een acces point of verbind ik mijn laptop en telefoon direct met elkaar via wifi(zonder ap)
- nog bepaalde optimale netwerkinstellingen voor zoiets?

Alvast heel erg bedankt!

Groet.
sheeplife

Alle reacties

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Kan je een USB stick koppelen(USB c verloop naar USB), of krijg je dan het zelfde?

• sheeplife99
Dat werkt ook niet helaas.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dats jammer. Ik zou niet een programma weten waarbij je alles in 1 batch over kan zetten. Voornamelijk omdat ik het nooit heb moeten gebruiken.

Ik zou zelf Dropbox of google driver gebruiken, of een 3de als je ergens meer gb opslag hebt. En ja. Zal een dag of 2 kosten om alles veilig te hebben

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:30
Diverse filemanagers hebben de optie om een FTP server op te zetten. Ik heb hiervoor zelf recent Solid Explorer gebruikt maar andere kunnen dit ook.

Installeer een willekeurige FTP client op een laptop in hetzelfde netwerk en je kunt de bestanden over zetten. 100GB moet in een nacht wel lukken lijkt me. (Da's maar 3,5MB/s of 28Mbps gedurende 8 uur)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26
Google foto's?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:40
Xander schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:43:
Diverse filemanagers hebben de optie om een FTP server op te zetten. Ik heb hiervoor zelf recent Solid Explorer gebruikt maar andere kunnen dit ook.
Je kan met solid explorer ook een connectir maken van je telefoon naar een Windows/smb share. Moet je wel je bestanden managen op de telefoon. Maar ook nog een optie

• janvdbergh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 02:17
Ik gebruikt gewoonlijk de AirDroid app voor dergelijke zaken. Daarmee kun je met de browser op je PC je telefoon besturen en hele folders gezipt downloaden. Alles blijft op je lokale netwerk waardoor het vrij snel gaat.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
ES File Explorer

Je kan hier een Windows Share in mounten (simpel) en dan via wifi je bestanden kopiëren/verplaatsen naar je share.

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:28
SD kaartje in de telefoon doen.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoe dan ook wil ik al mijn bestanden, met name de foto's en de video's, overzetten naar mijn laptop(met windows 10 en ssd) en uiteindelijk naar een externe hdd.
Als je je data zo belangrijk vind waarom niet standaard syncen met de cloud? Een telefoon kan altijd kapot of gestolen worden. Met de gratis cloud storage kom je misschien niet zo ver maar je kunt regelmatig data downloaden of verwijderen.

Ik heb het zo ingesteld dat elke foto ook gelijk naar OneDrive gaat.

Maar daar heb je nu niets aan. Ik zou wel een clouddienst gebruiken om je je data veilig te stellen. Met OneDrive kun je syncen en hoef je het niet handmatig te doen. Dropbox en Google zullen ook wel die opties hebben.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:30
Die staat al sinds april niet meer in de Play Store en volgens mij niet geheel zonder reden.

https://www.androidpolice...of-do-global-scandal/?amp

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24
Met Total Commander kun verbinding maken met FTP server of SMB shares.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
Total Commander ondersteund mounten van shares die je bijvoorbeeld aanmaakt op een Windows (of Linux) systeem. Werkt perfect. Zo kopieer ik regelmatig van alles en nog wat naar mijn NAS

Total Commander:
https://play.google.com/s...er.android.TotalCommander

LAN plugin:
https://play.google.com/s...com.ghisler.tcplugins.LAN

• MrMonkE
  • Laatst online: 11:34

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

janvdbergh schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:19:
Ik gebruikt gewoonlijk de AirDroid app voor dergelijke zaken. Daarmee kun je met de browser op je PC je telefoon besturen en hele folders gezipt downloaden. Alles blijft op je lokale netwerk waardoor het vrij snel gaat.
Ziet er eng uit als ik naar die site ga.
is het deze? https://web.airdroid.com/
Dat gaat via het web? ik pas.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 20:25
Je zou het kunnen proberen met Superbeam. Dat is bedoeld om te kopiëren van smartphone naar smartphone, maar direct naar laptop gaat mogelijk ook. Voor veel bestanden in een keer is de betaalde versie waarschijnlijk veel handiger.

flickr

• rens-br
  • Laatst online: 18:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik gebruik hier Solid Explorer voor in combinatie met de FTP plugin, je kan dan eenvoudig binnen je netwerk de bestanden van de telefoon halen, zonder dat je afhankelijk bent van je internetsnelheid / cloudopslag.

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 22:48
MrMonkE schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:17:
[...]
Ziet er eng uit als ik naar die site ga.
is het deze? https://web.airdroid.com/
Dat gaat via het web? ik pas.
Open de AirDroid app op je telefoon, kies daarna Airdroid Web in de tab My Devices. Dan zie je twee opties op te verbinden. Eentje zal http://x.x.x.x:8888 zijn waarbij x.x.x.x een ip is in je lokale lan subnet mits je telefoon via wifi verbonden is. Data die je op deze manier download gaat niet via 'de cloud'. Weinig engs aan.

• MrMonkE
  • Laatst online: 11:34

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Fabian schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:38:
[...]

Open de AirDroid app op je telefoon, kies daarna Airdroid Web in de tab My Devices. Dan zie je twee opties op te verbinden. Eentje zal http://x.x.x.x:8888 zijn waarbij x.x.x.x een ip is in je lokale lan subnet mits je telefoon via wifi verbonden is. Data die je op deze manier download gaat niet via 'de cloud'. Weinig engs aan.
Ow okay, dus toch lokaal.
Dank je.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:53
Ik gebruik zelf met veel tevredenheid MyPhoneExplorer:

https://www.fosshub.com/MyPhoneExplorer.html

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:28

Felicia

🥚meisje?

Ik heb een tijdje deze gebruikt voor incidenteel grote bestanden over te pompen: https://play.google.com/s...id.wififiletransfer&hl=nl

Tegenwoordig gebruik ik syncthings, dan kan je mappen aangeven op de bron en die publiceren naar gekoppelde apparaten. Is wat langzamer maar ook geen omkijken naar omdat deze automatisch hervast na een onderbreking.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
Xander schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:04:
[...]

Die staat al sinds april niet meer in de Play Store en volgens mij niet geheel zonder reden.

https://www.androidpolice...of-do-global-scandal/?amp
Nooit geweten.

In dit geval direct verwijderd, en op zoek gegaan naar een alternatief.

Solid Explorer 2.0

Werkt prima, en net wat makkelijker

• sheeplife99
Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik ga meerdere manieren uitproberen en ik zal berichten wat het beste heeft gewerkt als alles overgezet is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee