Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-05 20:49
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om een 55 inch Panasonic vt60 plasma tv over te nemen voor 450 euro. Inclusief muurbeugel, voet en alle bijgeleverde accessoires.

Nou heeft deze tv echter wel 15.000 branduren gemaakt.

Ik vond dit vrij veel maar lees op internet ook dat ze makkelijk 50.000 branduren kunnen maken.

Ik vraag mij dus af of de tv het nog waard is en of het nog verstandig is om een tv met dit aantal branduren aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Geen idee. Kan niet op jou bankrekening kijken.
Maar persoonlijk koop ik iets wat globaal een jaar of 8a10 mee gaat gewoon nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 13:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Zou niet weten waarom je een oude TV zou willen overnemen, terwijl je voor €464,- een nieuwe LG 55 inch kan kopen: pricewatch: LG 55UM7100PLB Zwart

Plasma TVs zijn al een poosje (niet gemakkelijk) meer te koop. Dat ding is dus al wat jaartjes oud.
15.000 uur is best veel, want deel het door gemiddeld 5 uur per dag kijken en je zit op 3000 dagen. Hij is dus heel flink gebruikt. Hij heeft zijn tijd denk ik wel gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door Luchtbakker op 28-12-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 23:23
Zelf een 42" GT60 in mijn bezit. met 15.000 branduren zijn deze plasma's pas net ingebrand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 13:32
Luchtbakker schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:16:
Hij heeft zijn tijd denk ik wel gehad.
VT60 > instap (non FALD) LCD tv.

Zou de gelinkte tv nog niet gratis willen hebben maar YMMV, uiteraard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 13:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:24:
[...]

VT60 > instap (non FALD) LCD tv.

Zou de gelinkte tv nog niet gratis willen hebben maar YMMV, uiteraard.
Er is niks mis met dit soort tv's. Ze functioneren gewoon prima, maar verwacht geen wonderen.
Maar bij een plasma en 15.000 branduren moet je ook geen hoge verwachtingen hebben, die is ook gewoon op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25
Heb zelf van de zomer dezelfde keuze gemaakt, ik geniet nog elke dag van de televisie.

In mijn optiek nog steeds mooier dan de OLED schermen die ik heb gezien. Vooral bij veel bewegende beelden. Ik vind het natuurlijker kijken. Maar dit is natuurlijk mijn eigen voorkeur en persoonlijke mening.

Ik heb overigens hetzelfde betaald voor ongeveer dezelfde branduren. Het is natuurlijk lastig vergelijken met een nieuw scherm, maar ik vind het geld het zeker nog waard. Dit hangt vooral samen met de techniek en mijn voorliefde voor plasma.

Wat overigens goed is om te weten, de VT60 heeft twee ventilatoren aan de achterkant en deze kunnen geluid maken en eventueel als storend worden ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Ik vind het beeld van mijn Panasonic 50” VT30 beter dan menig nieuw 4K LED TV en als je 3D ondersteuning zou willen, dan wordt het met de huidige generatie TV’s erg lastig.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 23:23
De laatste serie plasma televisies van panasonic gaan makkelijk meer dan 15.000 uur mee. Zelfs nu nog kunnen weinig moderne tv's de beeldkwaliteit van deze plasma tv overtreffen

[ Voor 3% gewijzigd door Gloeilamp op 28-12-2019 22:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
Luchtbakker schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:25:
[...]
Er is niks mis met dit soort tv's. Ze functioneren gewoon prima, maar verwacht geen wonderen.
Maar bij een plasma en 15.000 branduren moet je ook geen hoge verwachtingen hebben, die is ook gewoon op.
Niet iedereen heeft er evenveel verstand van / hecht evenveel waarde aan een goed beeld, zo blijkt.

Vandaar dat de MediaMarkt en andere winkels vol staan met brakke LCD tv'tjes. Voor ieder wat wils!

Mensen die willen kijken naar goed beeld doen dit op een OLED/plasma. Eventueel een (dure) QLED, maar dan niet in het donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31
Zelf hetzelfde model staan, dus de 55" VT60 en daar zitten ook redelijk wat branduren op. Twijfel absoluut niet om te upgraden als ik zie wat er momenteel te koop is. Het beeld is gewoon nog vandaag de dag zo enorm fijn als je films kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Why So Serious. Volgens mij ligt de power use ook best hoog bij dit scherm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net een paar weken een 55" OLED gekocht en de 43" Plasma naar boven verhuisd. Plasma is al 10+ jaar oud (geen idee hoeveel branduren) maar is nog steeds perfect. Het is dat ik een een wat groter scherm wilde maar qua kwaliteit van beeld etc is de plasma zeker vergelijkbaar met de OLED.

Om terug te komen op je vraag: ik zou nog iets proberen af te dingen naar 300 a 350 euro. En controleer of er niets is ingebrand etc. Prijs is wmb nu iets aan de hoge kant voor een tv zonder garantie en de nodige jaren gebruik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een OLED loopt rondjes om een Kuro of een VT60. De plasma’s worden iets te nostalgisch bekeken, ze zijn goed maar echt geen match voor een OLED. Lekker laten staan die plasma en voor iets boven de €1000 een 55 inch OLED op de kop tikken gloednieuw in de doos.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Poe, 450 watt dat zijn veel kWhtjes die er in die 15000 uur verbrand zijn.

Wel lekker warm in de winter.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

FreakNL

Well do ya punk?

Alsof een plasma 450 watt verbruikt haha. Zelfs jaren na de zachte dood van plasma blijven die fabels rondzingen..

\freaknl aait zijn ST50 nog maar een keertje :)

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 28-12-2019 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

As with most plasma HDTVs the VT60 uses lots of power. It averaged 355 watts during testing while set to Home Theater mode and 328 watts in Vivid mode. This is pretty much in line with the 55-inch Panasonic TC-P55ST50, which used 305 watts, and a bit more efficient than the 60-inch Samsung PN60F8500, which used 392 watts.
https://www.pcmag.com/review/318325/panasonic-tc-p65vt60

Ok geen 450 watt maar ~300 watt en dan 15k uurtjes aan is ook geen kattenpis.

Snap wel dat je m aait, lijkt me een mooie tv en lekker warm ook nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
FirePuma142 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:32:
Een OLED loopt rondjes om een Kuro of een VT60. De plasma’s worden iets te nostalgisch bekeken, ze zijn goed maar echt geen match voor een OLED. Lekker laten staan die plasma en voor iets boven de €1000 een 55 inch OLED op de kop tikken gloednieuw in de doos.
Dat is misschien wel waar als een OLED nog niet zo oud is, maar hoe zit het met ‘color fading’ na verloop van tijd? Is dat niet de reden waarom Samsung QLED gebruikt? Een Plasma scherm heeft ook geen last van ‘color fading’.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superlenco
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09-2024
voor een panasonic plasma staat een levensduur van 100.000 branduren ( dan is het beeld nog maar 10% max helderheid)
dit is ongeveer 25 jaar bij 5 uur per dag..

een oled is nog mooier maar na 10-12 jaar is blauw wit geworden bij 5 uur per dag tv kijken,

dus ik zou zeggen kopen, of doorsparen voor een oled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Barrycade schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:45:
Poe, 450 watt dat zijn veel kWhtjes die er in die 15000 uur verbrand zijn.

Wel lekker warm in de winter.
Wat was de voorlichting in winkels enorm slecht als deze misvatting nogsteeds leeft. Het vermogen dat opgegeven is, is het piekvermogen. Een plasma scherm neemt dat alleen bij een volledige wit beeld, wat bijna ofpractisch niet voorkomt. Beelden zijn meer donker dan licht. Het daadwerkelijke opgenomen vermogen is dus een stuk lager.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

_Dune_ schreef op zondag 29 december 2019 @ 01:54:
[...]

Wat was de voorlichting in winkels enorm slecht als deze misvatting nogsteeds leeft. Het vermogen dat opgegeven is, is het piekvermogen. Een plasma scherm neemt dat alleen bij een volledige wit beeld, wat bijna ofpractisch niet voorkomt. Beelden zijn meer donker dan licht. Het daadwerkelijke opgenomen vermogen is dus een stuk lager.
Klopt, mijn behoorlijk oude 32" LCD heeft gemiddeld gezien een hoger verbruik dan de 42" ST60 van mijn ouders :+

Nu heeft die LCD volgens mij zelfs nog CCFL verlichting, maar toch :P

15k uur klinkt als veel, maar moet een plasma prima kunnen hebben. Ja, maximale fabriekshelderheid zal ie niet meer opbrengen, maar zelf met een plasma is dat nog onprettig fel in veel gevallen.

Inbranding is iets waar je wel naar moet kijken, maar met die laatste generatie plasma's zag je dat ook alleen nog maar bij pure mishandeling, en mensen vergeten dat LCD bij dat soort mishandeling ook stevige retentie kan krijgen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
FreakNL schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:50:
Alsof een plasma 450 watt verbruikt haha. Zelfs jaren na de zachte dood van plasma blijven die fabels rondzingen..

\freaknl aait zijn ST50 nog maar een keertje :)
Mooi he... net zoals het inbranden bij (de betere) latere plasma's niet echt meer een ding was... Ik heb zelf een Panasonic Plasma 50" uit 2007(!). Destijds hét topmodel á 27** euro.

Hoewel ik deze nu op de slaapkamer heb staan (woonkamer enkel nog een projector) en hem relatief weinig gebruik, is het beeld nog altijd beter dan vrijwel alles dat geen OLED is.

Ik heb ik 1/1,5 jaar geleden gemeten hoeveel stroom het ding verbruikte. Bij aanschaf van een beetje acceptabel nieuwe TV circa 1500 euro lag de "terugverdientijd" bij 8 uur per dag TV kijken op iets van 11-12 jaar.

Dat was het mij, zeker met de vraag hoe een OLED er na 10 jaar nog uit zal zien, niet waard.

Inmiddels zijn OLED schermen weer wat goedkoper geworden maar goed, voor die 30 minuten per dag die de TV nog aanstaat dus niet relevant meer.

En ja... de projector verbruikt in ECO modus nog altijd meer dan mijn plasma :+ (tenzij per inch bekeken, dan uiteraard niet :))

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 29-12-2019 02:43 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:06
Houd er rekening mee dat die plasma, mocht deze kapot gaan, niet meer te repareren is. Er zijn geen onderdelen meer voor te krijgen. Ik had een 65" VT60, maar deze ging na 2,5 jaar stuk en kon niet gerepareerd worden. Panasonic heeft me ongeveer 40% van de aankoopprijs teruggestort. Los daarvan, ik denk niet dat 15000 branduren een probleem zijn voor dit soort toestellen.

Nu heb ik een LG 65" OLED, dus ik kan ook wat zeggen over het verschil daartussen. Ik vind voor films een plasma beter. OLED is zeker erg goed en met HDR-materiaal is het contrast werkelijk fantastisch. Ook de kleuren zijn iets helderder op OLED. Maar beweging is beter op plasma. Vooral panning shots zijn op een OLED schokkerig. Niet heel storend, maar als ik nog zou kunnen kiezen had ik liever een plasma.

En dat eeuwige gejank over het stroomverbruik, waar gaat dat nu helemaal over? Wat doe je liever, elke keer dat je je tv aanzet genieten van een fantastisch beeld, of elke keer dat je je tv aanzet je ergeren aan het crappy beeld maar 1x per jaar blij zijn met je lage stroomrekening? Ik weet het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Mijn vorige tv, de Pana plasma ZT60, heeft een paar dagen naast mijn huidige Pana Oled EZW1004 gestaan.
Buiten motion is imo de Oled op alle gebieden beter(scherper beeld, minder ruis, hogere helderheid, betere kleuren).
Ik ben erg gevoelig voor motion maar een instelling gevonden die de schokkerigheid zo goed als wegneemt zonder het beruchte soap effect te krijgen.

's Avonds allebei 1080i/p content gevoed zijn de verschillen niet enorm.
Overdag en met zonlicht is de Oled echt klasses beter.
Met 4K zijn de verschillen zeer groot. Dat lijkt nogal logisch maar ik heb ooit een Samsung F9000 4K tv met een Pana VT60 vergeleken en in 4K gaf de plasma beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Marcel9970 schreef op zondag 29 december 2019 @ 07:24:

Met 4K zijn de verschillen zeer groot. Dat lijkt nogal logisch maar ik heb ooit een Samsung F9000 4K tv met een Pana VT60 vergeleken en in 4K gaf de plasma beter beeld.
:?

Zover ik weet zijn er nooit 4K plasma’s geweest. Dacht dat de technologie juist verdwenen is omdat 4K technisch niet mogelijk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Dat was mijn punt, de 1080 plasma gaf 4k beter weer dan een topmodel 4K Led.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ga door dit topic weer twijfelen of ik wel echt mijn 11 jaar oude Panasonic plasma door een OLED wil vervangen. Het is moeilijk te geloven dat plasma na zoveel jaren nog steeds de superieure technologie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 07:14
Ik twijfel ook......
mijn huidige plama, panasonic, op de slaapkamer is lang niet meer zo scherp als mijn reguliere lcd scherm in de woonkamer, sony.
De plasma is 9 jaar oud, aantal branduren weet ik niet. Ik vind de plasma nu ook wat ' donker' worden.
Is het bekend dat dit vaker voorkomt bij een plasma van 9 jaar oud?
Waar ik vooral een beetje tegenaanhang is de inverstering, gemiddeld 1500 euri...
downtime schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:31:
Ik ga door dit topic weer twijfelen of ik wel echt mijn 11 jaar oude Panasonic plasma door een OLED wil vervangen. Het is moeilijk te geloven dat plasma na zoveel jaren nog steeds de superieure technologie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

FreakNL

Well do ya punk?

PhilipsFan schreef op zondag 29 december 2019 @ 02:44:
Houd er rekening mee dat die plasma, mocht deze kapot gaan, niet meer te repareren is. Er zijn geen onderdelen meer voor te krijgen. Ik had een 65" VT60, maar deze ging na 2,5 jaar stuk en kon niet gerepareerd worden. Panasonic heeft me ongeveer 40% van de aankoopprijs teruggestort. Los daarvan, ik denk niet dat 15000 branduren een probleem zijn voor dit soort toestellen.

..
Niet helemaal waar, je kunt nog altijd de huisreparateur van Pana inschakelen. Kost je wel een rib uit je lijf.

Of je zoekt een hobbyist, die zijn er we een paar in NL.

FreakNL in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 29-12-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

DarkSide

theres no place like ::1

Boomster schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:35:
Ik twijfel ook......
mijn huidige plama, panasonic, op de slaapkamer is lang niet meer zo scherp als mijn reguliere lcd scherm in de woonkamer, sony.
De plasma is 9 jaar oud, aantal branduren weet ik niet. Ik vind de plasma nu ook wat ' donker' worden.
Is het bekend dat dit vaker voorkomt bij een plasma van 9 jaar oud?
Waar ik vooral een beetje tegenaanhang is de inverstering, gemiddeld 1500 euri...

[...]
Dat hij wat donkerder wordt kan. Mijn ouders hadden ook een plasma van ongeveer 10j welke ook donkerder was dan eerst. Mijn plasma had ik na 7 jaar weggedaan en die had nog goed beeld.

Aan welke vervanger zit je dan te denken? OLED? 55 of 65"
Als je het Oled prijzen topic volgt hoef je echt geen 1500,- uit te geven aan een oled TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
DarkSide schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:16:
[...]

Dat hij wat donkerder wordt kan. Mijn ouders hadden ook een plasma van ongeveer 10j welke ook donkerder was dan eerst. Mijn plasma had ik na 7 jaar weggedaan en die had nog goed beeld.

Aan welke vervanger zit je dan te denken? OLED? 55 of 65"
Als je het Oled prijzen topic volgt hoef je echt geen 1500,- uit te geven aan een oled TV.
OLED, 55inch, Android os.
Ben bang dat dat niet veel goedkoper wordt.
categorie: Televisies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

downtime schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:31:
Alleen op gebied van motion is plasma door de nagloei iets fijner. Een OLED reageert instant en dat resulteert in iets stotterigere weergave dan een plasma (of LCD) dat doet. Het is wel de correcte weergave, maar voor smaak iets te correct :).

Ik ben van een 50" VT50 overgestapt naar een 55" OLED en de volgende dingen zijn vergeleken met plasma veruit superieur:
- Helderheid (overdag F1 kijken met gordijnen open en zon naar binnen schijnend was met de plasma "moah", gaat nu perfect
- Zwart is nu echt echt zwart
- kleurbereik is veel groter
- contrast is ondanks dat plasma al heel goed is, veel beter (zwart is echt zwart, bij plasma altijd kleine plasma glow, beeld kan veel helderder)

Ik ben behoorlijk tevreden met de overstap, maar ik ben echt een zwart/contrast junkie :P. Ik zou het alleen doen als je dat ook bent, als je groter wilt, of als je problemen hebt met de helderheid van een plasma (sport overdag kijken bijvoorbeeld), anders gewoon lekker houden :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomster
JvS schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:27:
[...]

Alleen op gebied van motion is plasma door de nagloei iets fijner. Een OLED reageert instant en dat resulteert in iets stotterigere weergave dan een plasma (of LCD) dat doet. Het is wel de correcte weergave, maar voor smaak iets te correct :).

Ik ben van een 50" VT50 overgestapt naar een 55" OLED en de volgende dingen zijn vergeleken met plasma veruit superieur:
- Helderheid (overdag F1 kijken met gordijnen open en zon naar binnen schijnend was met de plasma "moah", gaat nu perfect
- Zwart is nu echt echt zwart
- kleurbereik is veel groter
- contrast is ondanks dat plasma al heel goed is, veel beter (zwart is echt zwart, bij plasma altijd kleine plasma glow, beeld kan veel helderder)

Ik ben behoorlijk tevreden met de overstap, maar ik ben echt een zwart/contrast junkie :P. Ik zou het alleen doen als je dat ook bent, als je groter wilt, of als je problemen hebt met de helderheid van een plasma (sport overdag kijken bijvoorbeeld), anders gewoon lekker houden :)
Deze overtuiging had ik ook.
Ik ben al verder in de beeldvorming dan de vrouw.
De eindejaarsuitkering zal toch besteed moeten worden.
Zal maar eens een heel erg lekker bakje cappuccino voor de vrouw gaan zetten.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20:07

DarkSide

theres no place like ::1

@Boomster zou toch niet alleen kijken naar wat Price watch zegt.

Als het het zero tolerance topic leest komen daar genoeg deals langs.
Kamera Express heeft volgens mij nu de meeste korting en ook 5 jaar garantie.

Toegegeven de meeste deals zijn voor de LG modellen.
Als je perse Android TV wil zou je idd kunnen kijken naar de philips. Maar die is volgens mij ook al een keer voor 1299 weggegaan.
Bellen om te vragen wat de beste prijs is, is altijd goed. Niet afgaan op website.
Vaak scheelt het toch een behoorlijk bedrag.

En als je nog meer wilt besparen. Kan je ook kijken naar een 2018 model.
Zelf een B6 gehaald toen de C7 uitkwam bv. 7-serie niet super veel beter. 6-serie wel stukken goedkoper destijds.

[ Voor 19% gewijzigd door DarkSide op 29-12-2019 09:38 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 11:02

immetjes

HIER is BERN-E

FreakNL schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:05:
[...]

Niet helemaal waar, je kunt nog altijd de huisreparateur van Pana inschakelen. Kost je wel een rib uit je lijf.

Of je zoekt een hobbyist, die zijn er we een paar in NL.

FreakNL in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"
Goed om te weten. Heb hier Sinds 2010 een Panasonic TX-P50G20

Prima beeld. Alleen de laatste tijd schakelt hij zomaar uit en dan weer aan. Het lijkt wel of het power relais los zit ofzo. Soms gaat het een week goed en dan is het opeens weer een paar dagen raak.

Ik dacht ook aan overstappen op OLED, maar als ik dit topic lees twijfel ik toch wel. Misschien eerst maar laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En dat eeuwige gejank over het stroomverbruik, waar gaat dat nu helemaal over? Wat doe je liever, elke keer dat je je tv aanzet genieten van een fantastisch beeld, of elke keer dat je je tv aanzet je ergeren aan het crappy beeld maar 1x per jaar blij zijn met je lage stroomrekening? Ik weet het wel...
Dat is geen "gejank", maar dat is common sense. Als je plasma 200W extra verbruikt, gemiddeld 3 uur per dag aan staat, en 5 jaar mee moet gaan, dan is dat 1100kWh. Wat eens een €230 is. Is dat gigantisch? Nee natuurlijk niet, maar dat betekend wel dat je je moet afvragen of je de TV ook over zou nemen als hij €680 kost, want dat is dan zijn echte kostprijs. Is het antwoord daarop "Ja", dan is dat ook prima. Maar niks mis met dat mee te nemen in je overweging.

En wat je wel mee moet nemen is dat je 4k mist bij deze TV. Nu ben ik zelf erg skeptisch of 4k op zichzelf nou echt veel nut heeft in standaard woonkamer situatie. Echter je kan wel nu je Netflix bijvoorbeeld in 4k streamen, waardoor je veel minder compressie artifacts hebt als in 1080p. (En nu is het vast ook mogelijk te streamen in 4k en dan te downscalen naar 1080p, maar niet zo eenvoudig vermoed ik als direct op 4k).

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 29-12-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 15:09
Wat doe je liever, elke keer dat je je tv aanzet genieten van een fantastisch beeld, of elke keer dat je je tv aanzet je ergeren aan het crappy beeld maar 1x per jaar blij zijn met je lage stroomrekening? Ik weet het wel...
Ik heb dat 'fantastische beeld' nooit niet zo goed begrepen, voor mij kijkt een plasma TV heel onrustig door het knipperen van het beeld wat ik om de één of andere reden goed kan zien.

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
Sissors schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:22:
[...]

Dat is geen "gejank", maar dat is common sense. Als je plasma 200W extra verbruikt, gemiddeld 3 uur per dag aan staat, en 5 jaar mee moet gaan, dan is dat 1100kWh. Wat eens een €230 is. Is dat gigantisch? Nee natuurlijk niet, maar dat betekend wel dat je je moet afvragen of je de TV ook over zou nemen als hij €680 kost, want dat is dan zijn echte kostprijs. Is het antwoord daarop "Ja", dan is dat ook prima. Maar niks mis met dat mee te nemen in je overweging.

En wat je wel mee moet nemen is dat je 4k mist bij deze TV. Nu ben ik zelf erg skeptisch of 4k op zichzelf nou echt veel nut heeft in standaard woonkamer situatie. Echter je kan wel nu je Netflix bijvoorbeeld in 4k streamen, waardoor je veel minder compressie artifacts hebt als in 1080p. (En nu is het vast ook mogelijk te streamen in 4k en dan te downscalen naar 1080p, maar niet zo eenvoudig vermoed ik als direct op 4k).
Het verschil in verbruik is bij de overweging nu mijn inziens wel relevant. "Vroeger" was dit mijn inziens veel minder. Ik heb destijds mijn Panasonic Plasma (topmodel van € 2700) naast een LCD topmodel van (ik meen Sony) van ruim € 5000 gezet. De Panasonic was IMHO in elk opzicht superieur. Mijn inziens ook wat betreft de prijs gezien ik bij een dergelijk apparaat uitga van een levensduur van 5-10 jaar (ik heb hem nu wellicht veel langer maar goed..). Uitgaande van de door jou genoemde € 230, zou ik voor het prijsverschil 10 jaar lang TV kunnen kijken voordat ik voorbij de kosten van de LCD zou gaan.

Maar goed... zou ik vandaag de dag voor de keuze staan om een nieuwe TV aan te schaffen dan zou ik ook zéker gaan voor een (4K 60") OLED en niet kiezen voor een (2e hands) plasma. Indien het budget het toelaat of indien TS nog even kan doorsparen zou ik dus kijken voor OLED en hoewel dit niet de vraag van TS; Bedenk je wel dat met Plasma omgevingslicht nogal veel invloed heeft op de kijkervaring. Geen probleem indien je altijd alles wilt (en kunt) verduisteren echter heeft OLED hier zoals eerder aangegeven veel minder last van! Dit punt zou voor mij in ieder geval wel zwaar meewegen (vooral gezien de vrouw niet altijd in het donker wilt zitten)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Superlenco schreef op zondag 29 december 2019 @ 01:40:
voor een panasonic plasma staat een levensduur van 100.000 branduren ( dan is het beeld nog maar 10% max helderheid)
dit is ongeveer 25 jaar bij 5 uur per dag..

een oled is nog mooier maar na 10-12 jaar is blauw wit geworden bij 5 uur per dag tv kijken,

dus ik zou zeggen kopen, of doorsparen voor een oled
Voor zover ik weet is dat allang achterhaald. LG geeft dezelfde uren voor een OLED als jij aanhaalt voor een plasma.

Uit de enige echte OLED duurtest die ik ken (van RTINGS) zijn de color fading en het helderheidsverlies nihil na een dikke 10.000 uur. Dus nee, blauw is geen wit na 10-12 jaar, dat is echt nonsens.

Plasma was duidelijk de betere voor OLED zijn intrede deed maar is nu echt totaal en compleet achterhaald.

Ook voor @PatrickC.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel - san
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Zelf destijds de dagen afgestreept tot de 60PK950-INFINIA in de winkel beschikbaar was (2010 ofzo).

Deze gebruik ik nu nog steeds en ben nooit eerder zo tevreden geweest met een aanschaf.

Geen idee op hoeveel uur ie staat nu, wel weet ik dat het vast veel is maar, het is nog steeds supermooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
Allereerst bedankt allemaal voor de reacties. De tv komt bij mij boven te staan waar omgevingslicht makkelijk gedimd kan worden. Er wordt geen normale tv op gekeken. De tv wordt gebruikt voor films via Netflix/blue rays en voor gamen en dan voornamelijk single player games zoals red dead Redemption. Nuttige opmerking over de ventilatoren ik heb een PS4 en die maakt ook wel redelijk wat geluid zolang het geluid van de tv maar niet boven mijn speakerset uitkomt vind ik het niet zo erg. Ik weet niet of het geluid dusdanig hard is of dat het wel meevalt? Het blijft natuurlijk een gok hoelang een tweedehands product goed blijft werken maar uit de meeste reacties haal ik uit dat ze over het algemeen nog goed presteren met dit aantal branduren. Ik studeer nog gewoon en een goede oled vind ik niet onder de 1000 euro en dat is voor mij toch wel een klap geld. De vraag prijs was 500 euro ik zal nog wel proberen om er 425 van te maken maar goedkoper zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
Gloeilamp schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:19:
Zelf een 42" GT60 in mijn bezit. met 15.000 branduren zijn deze plasma's pas net ingebrand.
Bedoel je hiermee dat ze nog prima mee kunnen of dat ze echt zijn ingebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05 16:52
Why So Serious. schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:25:
[...]

Bedoel je hiermee dat ze nog prima mee kunnen of dat ze echt zijn ingebrand?
Ik denk dat hij bedoelt dat ze nog prima mee kunnen. Tenzij hij 15.000u hetzelfde beeld heeft laten opstaan, dan mag je het inbranden letterlijk nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Freezerator schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:57:
Zelf hetzelfde model staan, dus de 55" VT60 en daar zitten ook redelijk wat branduren op. Twijfel absoluut niet om te upgraden als ik zie wat er momenteel te koop is. Het beeld is gewoon nog vandaag de dag zo enorm fijn als je films kijkt.
Ondanks dat mijn plasma ook nog erg goed beeld gaf (na 10 jaar zijn ze absoluut nog niet op) heb ik toch een upgrade gedaan naar een 65" OLED. Dat was voornamelijk omdat ik een groter paneel wou hebben (na de verhuizing zitten we verder van het scherm) en ik wou toch wel graag mijn speaker set-up kwijt. Voor het beeld dacht ik het niet te hoeven doen, maar toch vind ik het beeld van mijn OLED mooier dan van mijn vorige televisie. Je moet alleen ook een OLED televisie wel juist afstellen, omdat de basisinstellingen allemaal veel te "dynamisch" zijn. Ik heb nu een Philips 65OLED934 en hoef niet meer terug naar mijn plasma.

Ik had eigenlijk gehoopt dat die plasma een keer stuk zou gaan, maar die dingen zijn gewoon niet stuk te krijgen. 10 jaar lang intensief gebruikt en geen spoor van burn-in, veroudering, ... Dat waren indertijd geen goedkope televisies, maar wel erg goed. Desondanks zou ik er nu geen 450 EUR meer voor betalen. Garantie is er af en reparaties zijn denk ik erg duur ondertussen. Is dus wel een flinke gok.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Why So Serious. schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:24:
Ik zal nog wel proberen om er 425 van te maken maar goedkoper zal het niet worden.
Wellicht dat een 55" Panasonic voor jou een geweldige televisie is, maar voor het gros van de mensen heeft plasma al jaren afgedaan. De afzetmarkt voor zo'n toestel is erg klein, dus ik verwacht eigenlijk niet dat de verkoper hem makkelijk voor dat bedrag verkoopt. Ik zou echt flink onder de vraagprijs bieden in dit geval. Een tweedehands televisie is slecht te verkopen en helemaal als die 10 jaar oud is en het een plasma is (hoe onterecht wellicht ook).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Vraagje waar kan je zien hoeveel uuren die aanstaat?
Ik heb een Panasonic plasma tv ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:13
Hier staat in de woonkamer ook nog een 55" VT60 (daarvoor nog een andere Panasonic en Pioneer plasma gehad). Jaren geleden gekocht (geen idee hoeveel branduren die heeft gedraaid) en kijk er nog steeds met veel plezier naar.

Maar sinds juni van dit jaar hangt er een 55" LG C8 OLED op de slaapkamer en met 4K Dolby Vision content is dit wat mij betreft toch een hele andere (en betere) wereld. Aankomend jaar komt er dus ook zeker een 65" OLED in woonkamer en sluit mijn plasma hoofdstuk na al die jaren :)

Maar goed, 450 euro of 1000+ uitgeven is natuurlijk wel een aardig verschil. Ik zou zelf in 2019/2020 geen tweedehands plasma meer kopen maar iedereen heeft uiteraard z'n budget en ook ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

Bottomline blijft het een fantastische TV al zijn er, zoals gezegd, na al die jaren betere alternatieven maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

edit: Thanks voor de tip hieronder wat betreft opzoeken van branduren. Die van mij staat op bijna 7400 uur.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart op 29-12-2019 13:48 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
raro007 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:42:
Vraagje waar kan je zien hoeveel uuren die aanstaat?
Ik heb een Panasonic plasma tv ook..
Hold down the {VOL -} button ON THE PLASMA.
* Press the {INFO} button on the remote control 3 times.
* The Service Menu will be displayed with the following menus:

o ADJUST
o WD-ADJUST
o OPTION
o AGING (Red Screen)
o RM-SET
o SRV-TOOL

The {1} & {2} buttons move through menus (up/down).

* Press the {2} button once or
press the {1} button six times to select "SRV-TOOL".

* Then press the {OK} button to access it.

* Using the cursor keys, * highlight * the empty
right side of the last option: PTCT :00.00.00.00.00

|----------------------|---------------------|
| TD2Microde: 81c0000f |
| Flash ROM: 1 - 227 e |
| PTCT :00.00.00.00.00 | * HIGHLIGHT HERE *

* Then press and hold the {MUTE} button for 3 seconds.

* Time and Count will be displayed in red color.

TIME = Hours and minutes of operation.
COUNT = Times the Plasma was powered on.

* To exit, press and hold the {POWER} button
on the Plasma for few seconds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

Luchtbakker schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:25:
[...]

Onzin. Heb boven 2 plasma's waarvan 1 jaren beneden heeft gestaan en fors uren heeft gedraaid met films en de andere als game tv. Spelen beide nog top.

Als mijn budget niet toereikend voor Oled zou zijn is de VT60 top. Zeker in vergelijking met een LCD die jij linkt zonder echt zwart, bleeding etc. Never hier een LCD/LED.

Beneden heb ik nu alweer 3 jaar Oled. Maar dat is een waardige opvolger voor plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Why So Serious. schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:45:
[...]

Hold down the {VOL -} button ON THE PLASMA.
* Press the {INFO} button on the remote control 3 times.
* The Service Menu will be displayed with the following menus:
nou dit heeft ervoor gezorgd dat mijn tv alles gewist heeft.
raar dat panasonic dat doet, jah misschien een ander serie maar je kan toch verwachten dat mensen daar niet op gaan letten =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
BugBoy schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:38:
[...]
Een tweedehands televisie is slecht te verkopen en helemaal als die 10 jaar oud is en het een plasma is (hoe onterecht wellicht ook).
Ik snap je punt maar de tv is nog maar 5.5 jaar oud dus dat scheelt nog wel behoorlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25
Why So Serious. schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:24:
Nuttige opmerking over de ventilatoren ik heb een PS4 en die maakt ook wel redelijk wat geluid zolang het geluid van de tv maar niet boven mijn speakerset uitkomt vind ik het niet zo erg. Ik weet niet of het geluid dusdanig hard is of dat het wel meevalt?
Het geluid valt wel mee, als je het niet gewend bent hoor je het ineens wel. Maar je went eraan en ik heb het nooit als storend ervaren daarna. Af en toe tijdens het stofzuigen even het rooster uitzuigen en hiermee hoop ik te voorkomen dat ze meer geluid gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
Taab schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:30:
[...]

Het geluid valt wel mee, als je het niet gewend bent hoor je het ineens wel. Maar je went eraan en ik heb het nooit als storend ervaren daarna. Af en toe tijdens het stofzuigen even het rooster uitzuigen en hiermee hoop ik te voorkomen dat ze meer geluid gaan maken.
Oké top bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
BugBoy schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:36:
[...]

Ondanks dat mijn plasma ook nog erg goed beeld gaf (na 10 jaar zijn ze absoluut nog niet op) heb ik toch een upgrade gedaan naar een 65" OLED. Dat was voornamelijk omdat ik een groter paneel wou hebben (na de verhuizing zitten we verder van het scherm) en ik wou toch wel graag mijn speaker set-up kwijt. Voor het beeld dacht ik het niet te hoeven doen, maar toch vind ik het beeld van mijn OLED mooier dan van mijn vorige televisie. Je moet alleen ook een OLED televisie wel juist afstellen, omdat de basisinstellingen allemaal veel te "dynamisch" zijn. Ik heb nu een Philips 65OLED934 en hoef niet meer terug naar mijn plasma.

Ik had eigenlijk gehoopt dat die plasma een keer stuk zou gaan, maar die dingen zijn gewoon niet stuk te krijgen. 10 jaar lang intensief gebruikt en geen spoor van burn-in, veroudering, ... Dat waren indertijd geen goedkope televisies, maar wel erg goed. Desondanks zou ik er nu geen 450 EUR meer voor betalen. Garantie is er af en reparaties zijn denk ik erg duur ondertussen. Is dus wel een flinke gok.
Een upgrade naar een groter 4K OLED (tov mijn huidige 50” Full HD plasma) zou ik ook best wel een keertje willen, maar ik kijk regelmatig 3D blu-ray’s (in mijn blu-ray verzameling zitten bijna 100 3D blu-ray’s) en 3D ondersteuning is helaas verdwenen. Daar baal ik behoorlijk van. Dus, hopelijk houd mijn 3D plasma het nog even vol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Taab schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:30:
[...]

Ik hoor de ventilatoren van mijn VT30 alleen als ik mijn oren er vlak bij houd. Of de ventilatoren van een nieuwer model vergelijkbaar geluid maken weet ik echter niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:07
Lijkt me geen goede deal. Ik heb in 2015 -nieuw- een 60'' Plasma TV gekocht (LG 60PB560V) voor €499. Op dat moment waren de laatste geproduceerde plasma tv's te koop. Gebruik hem overigens nog steeds, zo'n 4 jaar inmiddels. Als ik dan gemiddeld 4 uur per dag pak (ruim genomen) zit ik op zo'n 7.300 branduren over die 4 jaar.

Om nu voor € 450 tweedehands een Plasma TV te kopen met giga veel branduren (15.000+), ik zou het persoonlijk zelf nooit doen. De waarde van die Plasma TV is nihil te noemen (los van het feit hoeveel uren zo'n TV potentieel kan meegaan).

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezborger op 29-12-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 15:20
Panasonic maakte de beste Plasma tv's. Ik heb zelf nog de laatste Plasma TV die Panasonic heeft gemaakt.
Is nu 8 jaar oud en nog steeds top beeld. Vergeleken met LCD was plasma veel beter.
450 is wel een beetje aan de hoge kant. 250 komt meer in de buurt. Dan heb je wel een top TV en geen LG troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tmtx schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:28:
Panasonic maakte de beste Plasma tv's. Ik heb zelf nog de laatste Plasma TV die Panasonic heeft gemaakt.
Is nu 8 jaar oud en nog steeds top beeld. Vergeleken met LCD was plasma veel beter.
450 is wel een beetje aan de hoge kant. 250 komt meer in de buurt. Dan heb je wel een top TV en geen LG troep.
Hoho. Ik kom ook van Pana Plasma maar een LG Oled die ik nu heb daar kan Pana Plasma toch echt niet aan tippen. :N Mijn laatste een ST60 heb ik overigens na 2,5 jaar moeten terugbrengen omdat hij niet meer te repareren was en kreeg gelukkig mijn geld terug. Dus wat is kwaliteit? Volgens mij wordt dat sowieso bijna niet meer gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 29-12-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
Anoniem: 1294558 schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:04:
[...]

Hoho. Ik kom ook van Pana Plasma maar een LG Oled die ik nu heb daar kan Pana Plasma toch echt niet aan tippen. :N Mijn laatste een ST60 heb ik overigens na 2,5 jaar moeten terugbrengen omdat hij niet meer te repareren was en kreeg gelukkig mijn geld terug. Dus wat is kwaliteit? Volgens mij wordt dat sowieso bijna niet meer gemaakt.
Misschien is het beeld nu mooier. Maar de kwaliteit is er niet beter op geworden. LG is low budget troep.
Het betekent niet voor niets Lucky Goldstar.
Philips was ook in zee gegaan met LG voor Beeldbuis productie. Wat een drama was dat. 90% had uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tmtx schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:15:
[...]

Misschien is het beeld nu mooier. Maar de kwaliteit is er niet beter op geworden. LG is low budget troep.
Het betekent niet voor niets Lucky Goldstar.
Philips was ook in zee gegaan met LG voor Beeldbuis productie. Wat een drama was dat. 90% had uitval.
Ik zou zeggen lees het LG Oled topic eens. Zijn toch weinig mensen met klachten. Het oude Pana topic staat vol klachten. ;)

Verder zou ik dit even lezen. nieuws: LG Display begint massaproductie in Chinese fabriek voor grote oledpa...

Succes met zoeken naar Oled zonder LG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cheezborger schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:02:
Lijkt me geen goede deal. Ik heb in 2015 -nieuw- een 60'' Plasma TV gekocht (LG 60PB560V) voor €499.
LG plasma =/= VT60.

Not even close. Geen appels met peren vergelijken alstublieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:07
Brad Pitt schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:27:
[...]

LG plasma =/= VT60.

Not even close. Geen appels met peren vergelijken alstublieft.
Los daarvan, mijn punt is dat het belachelijk is om zoveel geld neer te tellen voor een Plasma TV met 15.000 branduren, mijn intentie was alles behalve appels met peren te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheezborger schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:34:
[...]

Los daarvan, mijn punt is dat het belachelijk is om zoveel geld neer te tellen voor een Plasma TV met 15.000 branduren, mijn intentie was alles behalve appels met peren te vergelijken.
Dat ben ik wel met je eens. €150,- is redelijk denk ik. Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
Anoniem: 1294558 schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:50:
[...]

Dat ben ik wel met je eens. €150,- is redelijk denk ik. Max.
Bedankt voor je input maar ik wens je heel veel succes met het vinden van een topmodel plasma voor 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor referentie ik heb mij 50VT50 twee jaar geleden voor 250 euro verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Why So Serious. schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:42:
[...]

Bedankt voor je input maar ik wens je heel veel succes met het vinden van een topmodel plasma voor 150 euro
Hoeft niet. Ik heb een top Oled en al 2 plasma's boven. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
JvS schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:43:
Voor referentie ik heb mij 50VT50 twee jaar geleden voor 250 euro verkocht.
Voor referentie loopt een VT60 rondjes om een 50 qua beeldkwaliteit. Nog nooit zo snel een tv verkocht als de VT50 (kwam van een Kuro en dat was echt stap terug).

De 60 is echt véél donkerder qua paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
Anoniem: 1294558 schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:22:
[...]

Ik zou zeggen lees het LG Oled topic eens. Zijn toch weinig mensen met klachten. Het oude Pana topic staat vol klachten. ;)

Verder zou ik dit even lezen. nieuws: LG Display begint massaproductie in Chinese fabriek voor grote oledpa...

Succes met zoeken naar Oled zonder LG
De reden dat andere fabrikanten ook LG panelen gebruiken is dat het goedkoop is.
Maar de kwaliteit is veel minder. Ik spreek uit ervaring. Ik heb genoeg van die troep moeten repareren. LG Plasma was bagger. Veel problemen met inbranden. LG is low budget. Reden dat er veel verkocht wordt is de prijs. Het verschil van 1000 euro moet ergens inzitten en dat is de kwaliteit.
Zeg maar de Dacia / Skoda onder de tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:47
Ik kijk ook al ca. 2 jaar naar een nieuwe TV, heb nu een Panasonic 50ST50. Laatst zag ik voor het eerst dat er wat inbrandachtige verschijnselen waren, maar na een tijdje waren ze ook weer weg. Beeld blijft voor mij nog prima.

Echter als ik de tv nu moest kopen voor 450 euro of ca. 700 meer neerlegen voor een 55B9, dan ging ik toch voor nieuw. Maar zoals al door velen gezegd, hangt het ook af van je budget. 450 euro mag je mijn plasma uiteraard voor ophalen haha.

Ik denk dat ik zelf zelf nog ff wacht met wat nieuws te kopen, zoals meerdere plasma gebruikers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

tmtx schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:47:
[...]

De reden dat andere fabrikanten ook LG panelen gebruiken is dat het goedkoop is.
Maar de kwaliteit is veel minder. Ik spreek uit ervaring. Ik heb genoeg van die troep moeten repareren. LG Plasma was bagger. Veel problemen met inbranden. LG is low budget. Reden dat er veel verkocht wordt is de prijs. Het verschil van 1000 euro moet ergens inzitten en dat is de kwaliteit.
Zeg maar de Dacia / Skoda onder de tv's
Dat is niet de reden. LG heeft het patent gewoon op die dingen en is goed in die schermen bouwen. En nogmaals. Er zijn tig tweakers met een LG Oled, waaronder ik en die zijn over het algemeen uitermate tevreden.

En Pana Plasma was top voor mij. Heb er 15 jaar dagelijks naar gekeken en genoten. Ik geniet nog steeds van mijn plasma op de slaapkamer. Ik heb nog nooit 1 Led gezien waar ik met tevredenheid naar kan kijken.

Koop jij toch een Philips met disco verlichting, scherm van LG. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 30-12-2019 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 19:39
Ik vind het echt teveel geld voor een oude plasma. Je zou er naar mijn idee niet meer dan 50 euro voor moeten geven. Ik heb 5 jaar geleden mij pv60 vervangen voor een 55” Samsung 4K lcd. De plasma is toen weggegaan voor 50 euro.

Om niet in de hele plasma vs lcd te belanden maar ik heb nooit spijt gehad van de nieuwe tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
iceme schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:03:
Ik vind het echt teveel geld voor een oude plasma. Je zou er naar mijn idee niet meer dan 50 euro voor moeten geven. Ik heb 5 jaar geleden mij pv60 vervangen voor een 55” Samsung 4K lcd. De plasma is toen weggegaan voor 50 euro.

Om niet in de hele plasma vs lcd te belanden maar ik heb nooit spijt gehad van de nieuwe tv.
PV60 =/= VT60. De VT is een geweldige tv, de PV is dat niet.

En 50 Euro voor een VT-plasma, really? Ik snap niet dat mensen hier reageren die totaal geen kijk hebben op bepaalde producten. Mijn 20+ jaar oude auto met 300K+ kilometers wil ik ook niet ruilen voor een instap middenklassertje die je nu nieuw koopt. Sommige producten zijn gewoon net even een stuk beter dan het gemiddelde. Heb je zo'n product niet gehad? Dan kan je ook niet vergelijken.

Is een nieuwe Panasonic OLED superieur aan een VT? Ja uiteraard. Is een 4K LCD superieur aan een VT? Voor de gemiddelde MM-shopper blijkbaar wel. Voor iemand die van een natuurgetrouw rustig beeld houdt absoluut niet.

En nu wachten op iemand die zegt dat je hem eigenlijk gratis moet ophalen omdat 'ie €0 waard is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zeggen dat je er geld bij moet krijgen, vanwege die hoge elektrarekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 19:39
Brad Pitt schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:19:
[...]

PV60 =/= VT60. De VT is een geweldige tv, de PV is dat niet.

En 50 Euro voor een VT-plasma, really? Ik snap niet dat mensen hier reageren die totaal geen kijk hebben op bepaalde producten. Mijn 20+ jaar oude auto met 300K+ kilometers wil ik ook niet ruilen voor een instap middenklassertje die je nu nieuw koopt. Sommige producten zijn gewoon net even een stuk beter dan het gemiddelde. Heb je zo'n product niet gehad? Dan kan je ook niet vergelijken.

Is een nieuwe Panasonic OLED superieur aan een VT? Ja uiteraard. Is een 4K LCD superieur aan een VT? Voor de gemiddelde MM-shopper blijkbaar wel. Voor iemand die van een natuurgetrouw rustig beeld houdt absoluut niet.

En nu wachten op iemand die zegt dat je hem eigenlijk gratis moet ophalen omdat 'ie €0 waard is :+
Man man man wat een arrogantie in dit antwoord. Het lijkt wel of jou mening de waarheid is en mijn mening of die van anderen niet ter zake doende zijn.

Pas maar op dat je niet van je ivoren toren afvalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
iceme schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:49:
Man man man wat een arrogantie in dit antwoord. Het lijkt wel of jou mening de waarheid is en mijn mening of die van anderen niet ter zake doende zijn.
Ignorance is bliss. Jij kent de VT niet blijkbaar. De overstap van de PV naar een LCD kan best okay zijn.

Je moet echter een zeer goede LCD hebben om blij te zijn als je van een VT komt.

Aangezien OLED gemiddeld gezien zwaar superieur is aan elke LCD staat er dan ook zo'n tv nu hier.

Voor puristen is er gewoon geen andere mogelijkheid.

En weer verder genieten van het beeld vanaf de toren.

Pagina: 1