Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3900x hoge temperaturen / grote schommelingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:48
Hallo allemaal.

Ik kan wellicht al naar het antwoord gissen gezien het internet er vol mee staat, maar misschien heeft iemand een oplossing voor mij.
Link 1
Link 2
Link 3

Recent ben ik in het bezit van een Asrock X570 Gaming 2 in combinatie met een AMD 3900x. Top CPU als het gaat om prestaties, maar de temperaturen ben ik wat minder blij mee.

Zowel idle als tijdens 100% load met Prime95 hangt de temperatuur van de CPU op 75-85 graden. Hoger dan 85 graden komt het nooit dus dat is wel goed. Dit heb ik kunnen aanpakken door in energiebeheer de energiemodus gebalanceerd te gebruiken ipv hoge prestaties. Eerst gebruik gemaakt van de stock koelpasta dat op de meegeleverde koeler zit, daarna eigen koelpasta (coolermaster) gebruikt maar beide geen verschil.

Wat zeer opvallend is dat de temperaturen eerst dalen, en in 1 seconden met +10-15 graden stijgen. Ik heb niet het idee dat er goede waardes worden uitgelezen. Maar in de BIOS zelf krijg ik exact de zelfde schommelingen te zien.

Een video van wat ik zie: [Video: https://myris.eu/video.mp4]

Is hier een oplossing voor, of is het wachten tot de fabrikant nieuwe firmware uitbrengt?

Wat heb ik zelf al gedaan
- drivers vanaf de Asrock site geïnstalleerd
- Bios naar nieuwste versie geupdate
- Default config teruggezet.in BIOS (was weinig in aangepast).

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat zijn geen extreme temperaturen volgens mij...
Daarnaast is de x570 chipset nogal scheutig met voltage, waardoor dezelfde cpu op een 570 boardje over het algemeen warmer loopt dan op bijv. 470 of 450.

Balanced vs high performance energiebeheer in windows leidt vanzelfsprekend ook tot temperstuurwisselingen, op high performance draait de cpu altijd op de max kloksbelheid, balanced klokt hem terug als het niet nodig is om alles te geven. Of dat iets met de boost doet weet ik niet zeker maar volgens mij heeft het daar geen invloed op.

TL;DR je hebt een cpu mey veel cores op hoge snelheid en een mobo die niet te zuinig doet met voltage. Hoge temperaturen zijn dus geheel binnen verwachting.

Edit: wat gebruik je om de temperatuur mee uit te lezen eigenlijk?

[Voor 4% gewijzigd door Wintervacht op 28-12-2019 20:27]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:46

keur0000

-------- N O N E --------

Je zou kunnen overwegen om een all in one waterkoeling aan te schaffen, die vn mij houd mijn 3700x lekker koel

Bron: SR. Engineer met +30 jaar werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• keur0000
  • Laatst online: 13:46

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +30 jaar werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Luchtbakker
Wintervacht schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:25:
Dat zijn geen extreme temperaturen volgens mij...
Daarnaast is de x570 chipset nogal scheutig met voltage, waardoor dezelfde cpu op een 570 boardje over het algemeen warmer loopt dan op bijv. 470 of 450.

Balanced vs high performance energiebeheer in windows leidt vanzelfsprekend ook tot temperstuurwisselingen, op high performance draait de cpu altijd op de max kloksbelheid, balanced klokt hem terug als het niet nodig is om alles te geven. Of dat iets met de boost doet weet ik niet zeker maar volgens mij heeft het daar geen invloed op.

TL;DR je hebt een cpu mey veel cores op hoge snelheid en een mobo die niet te zuinig doet met voltage. Hoge temperaturen zijn dus geheel binnen verwachting.

Edit: wat gebruik je om de temperatuur mee uit te lezen eigenlijk?
Ik vind alleen wel die schommelingen wel best pittig eerlijk gezegd. Een CPU kan in 1 seconden toch niet ineens 15 graden warmer worden, in 15-20 seconden afkoelen, en daarna in 1 seconden weer 10 graden warmer worden? Naar mijn idee word een CPU geleidelijk warmer, maar niet in 1 seconden.

Ik gebruik trouwens Core Temp. Maar in de BIOS zijn de waarde gelijk.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Luchtbakker schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:51:
[...]

Ik vind alleen wel die schommelingen wel best pittig eerlijk gezegd. Een CPU kan in 1 seconden toch niet ineens 15 graden warmer worden, in 15-20 seconden afkoelen, en daarna in 1 seconden weer 10 graden warmer worden? Naar mijn idee word een CPU geleidelijk warmer, maar niet in 1 seconden.

Ik gebruik trouwens Core Temp. Maar in de BIOS zijn de waarde gelijk.
Een cpu kan wel degelijk in no-time gloeiend heet worden en net zo snelnweer afkoelen. Het heeft geen bewegende delen, de hitte komt puur van de stroom die er doorheen loopt. Dus op hey moment dat hij opeens op volle toeren moet werken is er ook even zo snel de hitte, de enige 'opwarming' die daar bij komt kijken is de vertraging in hoe snel de warmte de sensor heeft bereikt, maar verder is elektrische warmteproductie vrijwel onmiddelijk.

Maar zijn de temperaturen idle, met 0% cpu load, ook altijd 75+?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Luchtbakker
Wintervacht schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:55:
[...]

Een cpu kan wel degelijk in no-time gloeiend heet worden en net zo snelnweer afkoelen. Het heeft geen bewegende delen, de hitte komt puur van de stroom die er doorheen loopt. Dus op hey moment dat hij opeens op volle toeren moet werken is er ook even zo snel de hitte, de enige 'opwarming' die daar bij komt kijken is de vertraging in hoe snel de warmte de sensor heeft bereikt, maar verder is elektrische warmteproductie vrijwel onmiddelijk.

Maar zijn de temperaturen idle, met 0% cpu load, ook altijd 75+?
Nee niet altijd. Doe je een koude start dan hangt het rond de 50 graden wat normaal is. Belast je hem 100% dan tikt hij de 75-85 graden aan, maar wanneer hij weer idle word keert hij niet terug naar de 50 graden, maar blijft het de 75-80 graden aanhouden.

Fans op 100% houden heeft geen invloed op de temperatuur.

• Pieter E.
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 25-03 18:08

• Luchtbakker
Ik heb het zojuist doorgelezen en gekeken. Volgens hem zou de core voltage <1.0V moeten worden in idle toestand. De mijne blijft schommelen tussen de 1.264V - 1.392V (ongeveer). Er draait verder niks, ook geen monitoring tool o.i.d.

https://tweakers.net/ext/f/nOcfhhDbkA5BOaDRXYYirxr3/thumb.png

Wel lees ik dat schijnbaar de schommelingen van 10 graden normaal zijn, dus dat stelt me dan wel gerust. De hoge temperaturen (en vooral dat het niet wil zakken na belasting) vind ik nog wel zorgelijk.

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt een zware CPU met een standaard koeler. Dan is 85 graden onder Prime95 compleet normaal. Eigenlijk is het nog behoorlijk netjes. Ik heb Intel CPU's gezien die richting de 100 gingen met de standaard koeler. Als je geen programma's gebruikt die de CPU op 100% laten draaien is er sowieso niets aan de hand. Doe je dat wel, koop dan een betere koeler. Er is hier niets geks aan de hand, maar het is compleet normaal.

• Pieter E.
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 25-03 18:08
Luchtbakker schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:10:
[...]

Ik heb het zojuist doorgelezen en gekeken. Volgens hem zou de core voltage <1.0V moeten worden in idle toestand. De mijne blijft schommelen tussen de 1.264V - 1.392V (ongeveer). Er draait verder niks, ook geen monitoring tool o.i.d.

[Afbeelding]

Wel lees ik dat schijnbaar de schommelingen van 10 graden normaal zijn, dus dat stelt me dan wel gerust. De hoge temperaturen (en vooral dat het niet wil zakken na belasting) vind ik nog wel zorgelijk.
Zelf heb ik ook een 3900x echter nog niet geassembleerd. Voorlopig zou ik bios updates van het moederbord in de gaten houden. Wellicht zit daar een toekomstige oplossing.

• Eugene_85
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 19:10
@Luchtbakker

Ik heb een Ryzen 7 3700x met een Sycthe Mugen 5 cooler en ik heb dezelfde temperatuur schommelingen. Ik heb wel het idee dat het na een Windows Update (AMD powerplan update) wel iets verbeterd is maar als ik HWInfo64 open en ik kijk naar de temperaturen gaat het als volgt.

In idle na 10 sec zie ik schommelingen van..

35 graden
38 graden
34 graden
45 graden
39 graden
31 graden
etc..

Heel anders gedraagt het dan mijn vorige Intel i5 6600k. Die werd gewoon 24 graden idle, maar juist onder load liepen de temps in raptempo hoog op tot soms wel 75 graden.
Bij mijn AMD onder load springt de temp meteen naar de 63 graden en blijft daar ook hangen tot uitloop van 65 graden.

Waarschijnlijk, omdat in idle de AMD niet volledig teruggaat naar een kloksnelheid van 800mhz. Het laagst in mijn geval is 3,5 ghz (alles op auto in BIOS)

Gebruik een X570 moederbord (Gigabyte Aorus Elite)

• Roister
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-03 11:21
Ik heb niet het idee dat er goede waardes worden uitgelezen.
Inderdaad, de meeste tools geven onterecht spikes in de temperatuur weer. AMD Ryzen Master laat wel de juiste temperatuur zien.

• PilatuS
  • Niet online
eugenemolenaar1 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:13:

Heel anders gedraagt het dan mijn vorige Intel i5 6600k. Die werd gewoon 24 graden idle
24 graden idle is juist een temp die totaal niet klopt, tenzij je kamertemp 12 graden is. Met een normale kamertemp kan 24 niet kloppen. Als ik mijn PC boot met 6700k heb ik soms temps onder de kamertemp wat dus onmogelijk is.

Tussen de 35 en 45 idle met lichte belasting zijn juist normale temps. Als je uitgaat van 24 graden idle dan ga je juist van het verkeerde uit.

Verder is 35ish idle en 65 onder load perfect. Veel beter kan je niet wensen :)

[Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 28-12-2019 23:59]

• Eugene_85
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 19:10
@PilatuS

Toch was het zo. Ik had een scythe Mugen 4 op mijn i5. In de ochtend als het in mijn woonkamer 15 graden is, starte mijn i5 na een Windows boot op met gemiddeld 15 graden. Na het spelen van 2 games was het idle rond de 24 graden geworden en toen stond de verwarming ook aan. (kamertemp 19 c)

Maar tijdens het spelen van games etc. lag de piek op 65-70 graden. Na een uur prime95 op 4500mhz (flinke overklok dus) was de piek 85 graden.
Maar idle niet warmer dan 25 graden. Heb er nog foto’s van gemaakt. Gebruikte destijds HWmonitor
Misschien waren de temps in werkelijkheid hoger en klopte HWmonitor niet, maar dat is toch echt wat er werd aangegeven. (Verzin het niet)

Edit (foto gevonden van mijn temps destijds met mijn i5 6600k)

https://tweakers.net/ext/f/3GwNUaqfk59H0bZ6Bx96F5gi/full.jpg

[Voor 34% gewijzigd door Eugene_85 op 29-12-2019 04:43. Reden: foto upload i5 6600k (temps in idle)]

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-03 20:19
PilatuS schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:55:
[...]

24 graden idle is juist een temp die totaal niet klopt, tenzij je kamertemp 12 graden is. Met een normale kamertemp kan 24 niet kloppen. Als ik mijn PC boot met 6700k heb ik soms temps onder de kamertemp wat dus onmogelijk is.

Tussen de 35 en 45 idle met lichte belasting zijn juist normale temps. Als je uitgaat van 24 graden idle dan ga je juist van het verkeerde uit.

Verder is 35ish idle en 65 onder load perfect. Veel beter kan je niet wensen :)
Sorry maar dat is gewoon fout. Mijn 9900k is idle 19 greaden met een kamer temp van 18 of 23 met een kamer temp van 22. idle is hij altijd rond de 1 graad boven kamer temp. Voor intel is dat gewoon normaal als je c states en alles goed ingesteld heb.

Het probleem is gewoon dat veel borden tegenwoordig torenhoge voltages door een cpu jagen voor compatibiliteit redenen en vaak staan niet alle bios settings goed.
Dus als c states niet goed staan of je een handmatig voltage ingesteld heb dan zal de cpu altijd op het max voltage draaien en dat geeft veel hogere idele temps.

Als ik mijn 9900k handmatig op 1.245v zet wat hij krijgt bij full all core load dan is de idle temp ook 35 graden.
Daarom raad ik handmatige voltages ALTIJD af maar gebruik in plaats daarvan negatieve offsets. Zelfde resultaat onder de streep maar geen slurp bak in idle. (want dat hogere voltage kost ook meer stroom).

Daarnaast is 75-85 met prime normaal prime is niets dan een nutteloze stress test en geen werkelijke use case load. Ga gamen en de gpu word waarschijnlijk nog geen 60 graden. Mijn 9900k op 5.1 ghz word 95 graden met stress tests maar in game load nog geen 65 graden.
Alles werkt prima er is niets mis met die temps.

Wat betreft de spikes dat is ook normaal. als ik aida64 fpu test schiet hij in 1 seconde van 20 graden naar 65 graden.
En dat was bij mijn 8 jaar oude 3770k ook al zo.

Verder denk ik dat je powerplan niet goed staat of er een bios optie niet goed staat want hij hoort gewoon verder te downclocken in idle. Probeer eens power plan gebalanceerd (veel zetten hem op performance maar dat werkt niet meer met crappy windows 10).
Mijn 9900k blijft ook op de all core max draaien met windows 10 high performance power plan met het bijbehorende hoge voltage. Dit is de zoveelste flaw in windows 10 (windows 7 had hier geen last van)
Daarnaast wat het core temp videotje ook niet echt idle want er werd van alles gedaan door de cpu.

[Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 29-12-2019 14:00]

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:24

Nemesizz

Untouchable

computerjunky schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:57:
[...]

Verder denk ik dat je powerplan niet goed staat of er een bios optie niet goed staat want hij hoort gewoon verder te downclocken in idle. Probeer eens power plan gebalanceerd (veel zetten hem op performance maar dat werkt niet meer met crappy windows 10).
Mijn 9900k blijft ook op de all core max draaien met windows 10 high performance power plan met het bijbehorende hoge voltage. Dit is de zoveelste flaw in windows 10 (windows 7 had hier geen last van)
Daarnaast wat het core temp videotje ook niet echt idle want er werd van alles gedaan door de cpu.
offtopic:
Ik had eerst ook dat de CPU en GPU constant op maximale clocks bleven in Windows 10. Heb toen fast-boot (of hoe dat ook heet in Win8 / Win10) uitgezet, en probleem was opgelost. Ik zet de PC uit en 's avonds stroom eraf, maar met fast-boot gaat de PC niet echt uit (soort standby-'uit') en dat gaf dan vage problemen, zoals met die clockspeeds die niet meer naar idle gingen. Misschien de moeite waard om te checken, scheelt wat in warmte en energieverbruik.

• computerjunky
Nemesizz schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:22:
[...]

offtopic:
Ik had eerst ook dat de CPU en GPU constant op maximale clocks bleven in Windows 10. Heb toen fast-boot (of hoe dat ook heet in Win8 / Win10) uitgezet, en probleem was opgelost. Ik zet de PC uit en 's avonds stroom eraf, maar met fast-boot gaat de PC niet echt uit (soort standby-'uit') en dat gaf dan vage problemen, zoals met die clockspeeds die niet meer naar idle gingen. Misschien de moeite waard om te checken, scheelt wat in warmte en energieverbruik.
Dat staat bij mij allemaal al uit maar met power scheme op gebalanceerd werkt het prima. Er is ook helemaal geen reden om performance te gebruiken want je pc word er hhelemaal niet sneller door maar slurpt wel meer stroom. Hetzelfde geld trouwens voor de power mode in nvidia drivers. gewoon op balanced laten staan anders slurpt je gpu meer power en word hij heter. Geen idee of amd gpus ook een dergelijke setting hebben maar voor degene met een amd gpu de moeite waard om te controleren.

• PilatuS
  • Niet online
computerjunky schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:57:
[...]
Mijn 9900k is idle 19 greaden met een kamer temp van 18 of 23 met een kamer temp van 22. idle is hij altijd rond de 1 graad boven kamer temp. Voor intel is dat gewoon normaal als je c states en alles goed ingesteld heb.
En mijn 6700k heb ik dus vaak genoeg onder de kamertemp gezien. Ik geloof niets van die temps net boven de kamertemp als het ook onder de kamertemp kan aangeven.

https://tweakers.net/ext/f/0XVNc7xRtQdBPtO5v9XYDQ4Y/full.jpg

De databron is CoreTemp en de kamertemp is hier 17 graden.

[Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 29-12-2019 16:06]

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:50
Ik zie een hoop offtopic posts, laat ik dan maar weer even ontopic reageren: Niets aan het handje, geniet van je nieuwe CPU. :)
computerjunky schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:20:
[...]

Tja of jou pc is gewoon defective qua temp probes.
Zijne wel, maar jouw compleet onrealistische temps kloppen uiteraard wel. ;)
Laten we het er op houden dat sensoren niet altijd helemaal correcte uitersten meten.

[Voor 57% gewijzigd door unfor op 29-12-2019 16:26]

Steam - Warzone - PUBG

• computerjunky
PilatuS schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:03:
[...]

En mijn 6700k heb ik dus vaak genoeg onder de kamertemp gezien. Ik geloof niets van die temps net boven de kamertemp als het ook onder de kamertemp kan aangeven.

[Afbeelding]

De databron is CoreTemp en de kamertemp is hier 17 graden.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Luchtbakker schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:20:
Hallo allemaal.

Ik kan wellicht al naar het antwoord gissen gezien het internet er vol mee staat, maar misschien heeft iemand een oplossing voor mij.
Link 1
Link 2
Link 3

Recent ben ik in het bezit van een Asrock X570 Gaming 2 in combinatie met een AMD 3900x. Top CPU als het gaat om prestaties, maar de temperaturen ben ik wat minder blij mee.

Zowel idle als tijdens 100% load met Prime95 hangt de temperatuur van de CPU op 75-85 graden. Hoger dan 85 graden komt het nooit dus dat is wel goed. Dit heb ik kunnen aanpakken door in energiebeheer de energiemodus gebalanceerd te gebruiken ipv hoge prestaties. Eerst gebruik gemaakt van de stock koelpasta dat op de meegeleverde koeler zit, daarna eigen koelpasta (coolermaster) gebruikt maar beide geen verschil.

Wat zeer opvallend is dat de temperaturen eerst dalen, en in 1 seconden met +10-15 graden stijgen. Ik heb niet het idee dat er goede waardes worden uitgelezen. Maar in de BIOS zelf krijg ik exact de zelfde schommelingen te zien.

Een video van wat ik zie: [Video]

Is hier een oplossing voor, of is het wachten tot de fabrikant nieuwe firmware uitbrengt?

Wat heb ik zelf al gedaan
- drivers vanaf de Asrock site geïnstalleerd
- Bios naar nieuwste versie geupdate
- Default config teruggezet.in BIOS (was weinig in aangepast).
Niks mis mee, lekker blijven gebruiken. jezelf niet te veel gek 'laten' maken en alleen Ryzen Master gebruiken

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• PilatuS
  • Niet online
computerjunky schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:20:
[...]

Ik ben niet de enige hoor en de load temps kloppen wel. Meer dan vaak genoeg zulke temps gezien dat je er echt niet vanuit kan gaan dat de temps idle kloppen. 1 graad boven de kamertemp terwijl de CPU wat kleine dingen aan het doen is, dat klopt gewoon niet.

• computerjunky
PilatuS schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:23:
[...]

Ik ben niet de enige hoor en de load temps kloppen wel. Meer dan vaak genoeg zulke temps gezien dat je er echt niet vanuit kan gaan dat de temps idle kloppen. 1 graad boven de kamertemp terwijl de CPU wat kleine dingen aan het doen is, dat klopt gewoon niet.
Mijn cpu doet werkelijk zo goed als niets meer. Ik ben maanden bezig geweest op alle background activiteiten de kiem te smoren. alleen in de eerste 14 minuten doet windows van allers op de achtegrond en worden er 12 a 13 processen gestart en afgesloten daarna is windows idle op logboek wrtites na. standaard doet windows idd een hoop maar voor max performance is dit allemaal uitgezet.
unfor schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:08:

Laten we het er op houden dat sensoren niet altijd helemaal correcte uitersten meten.
Ja wan dit is bij velen te vergelijken en veel techtubers hebben zit zelfs vermeld. Daarnaast is het bekend dat er bij de fx 8xxx en ityel 6xxx problemen zijn met temp probes als je even gaat zoeken.

Daarnaast kan je dit gewoon controleren met infrarood thermometers die vinden nergens op de koeler en heatpipes hogere temps dan wat aangegeven word.

Maargoed dit gaat nergens over als jullie erover in discussie willen moeten jullie dat lekker doen maar ik blijf bij mijn woord omdat het getest is en er zijn immers meer gevallen bekend waar het wel klopt dan waar het niet klopt.
have a nice day

[Voor 36% gewijzigd door computerjunky op 29-12-2019 16:33]

• PilatuS
  • Niet online
Zelfs als ie niets aan het doen is loopt er nog steeds stroom doorheen en wordt ie nog steeds warmer dan de omgeving. Je kan wel willen dat je temps kloppen, maar dat maakt het nog niet waar. Sowieso 1 graad boven de kamertemp en dan nooit ergens op de kamertemp of er onder ? Weinig kans. Bij lage temps kloppen die sensoren gewoon niet van Intel en 1 graad boven de kamertemp is een perfect voorbeeld van het kan niet kloppen, net zoals mijn temps onder de kamertemp.
unfor schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:08:
Precies :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True