Bluetooth ontvanger voor koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-02 15:05
Ik zoek een?
Bluetooth ontvanger voor koptelefoon, met volume regeling

Wat is je budget?
tot ca €50,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Audio van geluidsinstallatie (of smartphone) ontvangen t.b.v. koptelefoon

Wat heb je zelf al gevonden?
Goedkope ontvangers met zeer matige geluidskwaliteit, zwak volume, zonder volume regeling; duidelijk niet voor dit doel gemaakt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zitten er, voor dit gebruik, voordelen aan bluetooth v. 5?

Beste antwoord (via mabel op 11-01-2020 17:15)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
jppilot geeft aan dit topic te gaan volgen omdat jppilot ook opzoek is naar een bluetooth ontvanger voor de Bose QuietComfort 25 welke bedraad is ;).

De prijs zegt veelal niks over de (geluids)kwaliteit van een bluetooth ontvanger. Het verschil tussen bluetooth 4.2 en 5.0 is dat laatst genoemde zuiniger is en op papier een groter bereik heeft.

De geluidskwaliteit van een bluetooth ontvanger is afhankelijk van welke codecs er worden ondersteund. Wanneer je een bluetooth ontvanger hebt die AAC (Apple), aptX, aptX LL (sommige Android toestellen) of LDAC (Sony toestellen en ook eventueel nieuwe Android toestellen) ondersteund en het device waarmee je muziek naar de bluetooth ontvanger zend ook één van de genoemde codecs ondersteund heb je een veel betere geluidskwaliteit vergeleken met SBC (standaard bluetooth codec).

Ik adviseer je een van de onderstaande bluetooth ontvangers:

https://www.amazon.de/dp/...er&qid=1577560757&sr=8-12

https://www.aliexpress.co...602_10,searchweb201603_53

Zowel Anker als Ugreen zijn betrouwbare merken en hebben een goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:59
Even TVP, ook opzoek, voor Bose NQ25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabel
@jppilot: Sorry voor mijn onwetendheid, maar ik begrijp 'TVP' niet. (Tenzij je het over veganistische vleesvervangers hebt, maar dat zal wel niet :-)
Bose NQ25 kan ik niet vinden, maar als je de Bose quitcomfort 25 bedoelt: dat is een koptelefoon met ingebouwde BT en daar wil ik nu juist vanaf. Ze overlijden jong en altijd omdat er iets met de BT loos is of de accu.
Bovendien heb ik gemerkt dat ik, muziekliefhebber met een klein budget, veel beter geluid voor mijn geld krijg met oordopjes die sowieso al aan een draadje zitten; dus een losse ontvanger is dan nauwelijks een extra probleem. Lijkt mij, althans.
Ik bedoel dus iets als dit:
https://www.amazon.com/AP...01MUXYVOA/ref=sr_1_1_sspa
of dit:
https://www.amazon.com/SZ...dp/B07RK1MW7N/ref=sr_1_17
Maar die zijn allebei dus wel weer érg goedkoop en ik krijg geen hoogte van de geluidskwaliteit.
Mabel

[ Voor 29% gewijzigd door mabel op 29-12-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

de qc25 heeft geen blauwtand.
de qc 35 heeft blauwtand.

ik gebruik een qc 25 icm btunes blauwtand adapter die in de 3.5mm aansluiting van de koptelefoon past.
geluid is prima, afstand max 10 meter ofzo. separaat opladen via usb. de battarij van de cq25 wordt dus niet gebruikt door de blauwtand.

BTunes Wireless Bluetooth 5.0 Adapter for Bose Quiet Comfort 25 Headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabel
Goeie tip, Emiel, bedankt. Zo'n losse, dus vervangbare, unit gaat inderdaad in de richting die ik bedoel. Maar ik hoop toch eigenlijk op iets universelers; niet gebonden aan één merk en zeker niet aan één model koptelefoon.
Mabel

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
jppilot geeft aan dit topic te gaan volgen omdat jppilot ook opzoek is naar een bluetooth ontvanger voor de Bose QuietComfort 25 welke bedraad is ;).

De prijs zegt veelal niks over de (geluids)kwaliteit van een bluetooth ontvanger. Het verschil tussen bluetooth 4.2 en 5.0 is dat laatst genoemde zuiniger is en op papier een groter bereik heeft.

De geluidskwaliteit van een bluetooth ontvanger is afhankelijk van welke codecs er worden ondersteund. Wanneer je een bluetooth ontvanger hebt die AAC (Apple), aptX, aptX LL (sommige Android toestellen) of LDAC (Sony toestellen en ook eventueel nieuwe Android toestellen) ondersteund en het device waarmee je muziek naar de bluetooth ontvanger zend ook één van de genoemde codecs ondersteund heb je een veel betere geluidskwaliteit vergeleken met SBC (standaard bluetooth codec).

Ik adviseer je een van de onderstaande bluetooth ontvangers:

https://www.amazon.de/dp/...er&qid=1577560757&sr=8-12

https://www.aliexpress.co...602_10,searchweb201603_53

Zowel Anker als Ugreen zijn betrouwbare merken en hebben een goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mabel
Die hebben ze ook.

https://thebtunes.com/

Verschillende 3.5mm niet merk specifieke bt ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabel
Goeie tips! Hartelijk dank!
@Freshouttheoven: ik let ik nu meer op codecs. Bij de zender heb je meestal weinig keuze (je moet al een echte HiFi freak zijn om de keuze van je smartphone of laptop dáárvan af te laten hangen) maar natuurlijk moet de ontvanger wél de beste codec die de zender aanbiedt ondersteunen.
Wél een keuze heb ik in mijn woning, waar ik graag draadloze oortjes of koptelefoon gebruik voor geluidsinstallatie en TV.
Maar het verbaast me een beetje dat je dit als enige noemt. Ik zou nl. denken dat de Digital-to-Analogue-Converter minstens evenzeer van belang is. De prijzen van losse DAC's, zie ik, variëren van een paar tientjes tot honderden euro's. Is dat dan allemaal 'boerenbedrog', zoals zo veel in de HiFi sector?
@Emielvanputten: ik had blijkbaar niet goed gekekeken, Bose maakt wél een 'universele' ontvanger en die zou ik, zo te zien, maar zó kunnen inpluggen in mijn favoriete koptelefoon, die een stekker-gaatje heeft i.p.v. een vast snoertje. Máár: hij heeft geen volumeregeling, zelfs geen 'mute' button. Jammer, want dan moet ik dus steeds de afstandsbediening van geluidsinstallatie of TV bij de hand houden.

Enfin, ik heb nu maar dat apparaatje van Ugreen besteld op AliExpress (https://nl.aliexpress.com/item/32914248580.html. Stel bovenaan "Netherlands / EUR" in.)
Het heeft een handige clip en volumeregeling (al stond dat nergens in de beschrijving; ik maak het op uit de reviews.)
Als ik het ontvang (wat dus nog maanden kan duren) zal ik mijn ervaringen laten weten.

Intussen vind ik het echt wonderlijk dat ik dit dingetje van zo ver moet laten komen, alsof ik een van de vijf mensen in NL ben die er behoefte aan hebben. Ik heb nu drie BT headphones liggen, waaronder een behoorlijk dure, die het allemaal begaven omdat BT het niet meer deed - wellicht de accu, wellicht de chip, whatever. Dan moet je toch wel eens gaan denken "kan ik zo'n BlueTooth ontvanger niet los kopen?".
Ook wonderlijk, dus, dat ik over de geluidskwaliteit van zo'n losse ontvanger eigenlijk nergens een up-to-date vergelijkende test kan vinden.
Het lijkt wel of HiFi-freaks en DGF's (Digital Gadget Freaks) in gescheiden werelden leven; ik heb in allebei een been - help, wat moet ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mabel
Even nog een oude belofte inlossen: die U-Green ontvanger is verrassend goed voor z'n prijs. Maar er is toch wél een hoorbaar kwaliteitsverschil met de koptelefoon rechtstreeks in de HiFi geplugd. Ligt dat aan de beperkingen van BT of aan de (veel duurdere) DAC van mijn versterker? Ik weet het niet.
Soms is het wél storend dat de U-Green traag werkt: bij video's is het geluid duidelijk niet lipsynchroon. Dus van harte aanbevolen voor 'audio only' maar niet voor video's.
Mabel
Pagina: 1