Netwerk switch aansluiten op powerline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 09:05
Vandaag heb ik een update proberen doen van mijn powerline Devolo 1200+. Het is een netwerk met een 1200+ ac en een 550 triple. Nu was de update enkel voor de transmitter, echter is deze tijdens het update proces vast gelopen met als gevolg dat deze onbruikbaar is geworden. Er blijft constant een rode led pinken, ook als ik hem probeer te resetten.

Ondertussen heb ik een (gratis) wifi powerline besteld via mijn provider (Telenet) maar deze heeft maar 1 ethernet poort. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om een switch aan te sluiten op een powerline, zodat ik weer geen extra set powerlines zou moeten kopen maar de verdeling dan laten doen door een switch.
Of is het toch een betere oplossing om gewoon een nieuwe Devolo te kopen (welke duurder is dan een switch)?

De toestellen die aangesloten zijn zijn een desktop, ps4, surround receiver en een Telenet tv-box.

Volgens wat ik opgezocht heb zou dit mogelijk zijn maar moet je er op letten dat de switch IGMP snooping ondersteund ivm de combinatie van een tv-box en een desktop.
Of zie ik dit te simpel en kunnen er nog enkele addertjes onder het gras sluipen?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
yes, dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Als de vervangende powerline adapter maar 1 netwerkpoort heeft dan kan je dat idd opvangen door het gebruik van een switch.
Dus ja, wat je vraagt is mogelijk. :)

Er zijn verder geen addertjes onder het gras of dergelijke. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Lappieboy op 28-12-2019 19:22 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Top!

Ik las dat de Netgear GS105E eventueel geschikt zou zijn. Zijn er andere die eventueel beter geschikt zijn (dus voor de combinatie van desktop en tv-box)?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Denk er aan dat je 5 port switch met de 4 apparaten en de uplink al onmiddellijk vol zit. Persoonlijk zou ik voor een 8 port gaan om nog wat poorten over te hebben in de toekomst.

Je kiest er ook een managed switch uit, is er een reden om daarvoor te gaan? Een unmanaged zou waarschijnlijk ook voldoende zijn in deze situatie.

Deze misschien:
pricewatch: TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch

[ Voor 22% gewijzigd door kluyze op 28-12-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
kluyze schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:37:
Denk er aan dat je 5 port switch met de 4 apparaten en de uplink al onmiddellijk vol zit. Persoonlijk zou ik voor een 8 port gaan om nog wat poorten over te hebben in de toekomst.

Je kiest er ook een managed switch uit, is er een reden om daarvoor te gaan? Een unmanaged zou waarschijnlijk ook voldoende zijn in deze situatie.

Deze misschien:
pricewatch: TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch
Ik was eventueel wel een 8 of 10-poort variant aan het overwegen, zoals je zegt is dit misschien beter toekomstgericht.

Maakt mij eigenlijk niet uit of die managed of unmanaged is, zo lang alles maar naar behoren werkt. het moet ook een Gbit zijn maar dat zijn ze tegenwoordig toch bijna allemaal.
Ik kwam dit type tegen op een pagina waar deze werd aangeraden.

Degene die jij als voorbeeld geeft lees ik ervan bij de reviews dat de netstroom adapter een hoge pieptoon weergeeft. Dit wil ook uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

ikbenben schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:49:
[...]

Ik was eventueel wel een 8 of 10-poort variant aan het overwegen, zoals je zegt is dit misschien beter toekomstgericht.

Maakt mij eigenlijk niet uit of die managed of unmanaged is, zo lang alles maar naar behoren werkt. het moet ook een Gbit zijn maar dat zijn ze tegenwoordig toch bijna allemaal.
Ik kwam dit type tegen op een pagina waar deze werd aangeraden.

Degene die jij als voorbeeld geeft lees ik ervan bij de reviews dat de netstroom adapter een hoge pieptoon weergeeft. Dit wil ook uiteraard niet.
Je kan natuurlijk ook de 8 poort variant nemen van de netgear switch die je zelf benoemt.
pricewatch: Netgear Prosafe GS108

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ikbenben schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:49:
[...]
Ok, dat had ik niet gezien. Zelf gebruik ik deze:
pricewatch: TP-Link TL-SG2008
Die heeft dit probleem niet, maar dat is een managed versie en ook een stukje duurder.

Je kan ook inderdaad de 8 port unmanaged versie van de switch die jij aangaf en zoals @Lappieboy suggereert nemen.
Pagina: 1