Ik had de gedachte om in een toekomstige huurwoning bij een lage waterdruk een drukverhoger te laten plaatsen, zoals de DAB easybox mini. Toch vraag ik me af of ik er wel de verbetering mee krijg die ik zou willen. Stel je hebt een aanvoerdruk van 1 of 1,5 bar en je wilt een lekkere harde straal met een middelgrote of grote douchekop (en de rest in huis), kan dan zo'n verhoger mogelijk alleen het gewoonlijk aanwezige water met extra druk geven, zonder het aantal liters water te vermeerderen? Of misschien met maximaal 1 liter, omdat de easybox mini 1 liter opslag kan hebbben. Dan kan het dus zijn dat je een smallere kraanstraal krijgt, maar dan met extra druk.
Je kon geloof ik ook iets doen met watervaten om water in op te slaan en vanuit daar verder te verhogen in je huis. Maar bij een drukverhoger wordt aangeraden deze bij de watermeter te plaatsen, en deze zit waarschijnlijk in veel gevallen in de meterkast (weinig ruimte). Hoe je zoiets dan werkend zou moeten krijgen, is maar de vraag.
Uiteraard heeft de wateraanvoer voor een deel ook met de warmwatervoorziening te maken, maar dat terzijde. Ik doel in dit topic op de koudwateraanvoer.
Je kon geloof ik ook iets doen met watervaten om water in op te slaan en vanuit daar verder te verhogen in je huis. Maar bij een drukverhoger wordt aangeraden deze bij de watermeter te plaatsen, en deze zit waarschijnlijk in veel gevallen in de meterkast (weinig ruimte). Hoe je zoiets dan werkend zou moeten krijgen, is maar de vraag.
Uiteraard heeft de wateraanvoer voor een deel ook met de warmwatervoorziening te maken, maar dat terzijde. Ik doel in dit topic op de koudwateraanvoer.