M'n huidige systeem uit 2013 (i5 4670/16Gb/Geforce GTX950) welke altijd prima heeft gefunctioneerd is aan vervanging toe. Ik gebruik mijn systeem voor het modelleren en renderen van 3D-visuals. Af en toe een animatie, maar hooguit stilstaande renders. De renders zijn niet al te complexe of grote modellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem dient futureproof te zijn voor werking met applicaties zoals Sketchup, VRAY, Enscape en Lumion 10.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. € 1.600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 huidige beeldschermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua videokaart ben ik er redelijk over uit dat dit een NVidia RTX2070 Super gaat worden.
Qua CPU zat ik op het spoor van een I7-9700, maar ben door het lezen van allerlei recensies gaan twijfelen om toch voor een AMD Ryzen 3700x te gaan. Vergelijkbare prestaties voor minder geld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifiek eisen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een deugdelijke behuizing en stille onderdelen i.v.m. plaatsing in kleine ruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij met jullie ervaring nog beter kunnen adviseren of de AMD Ryzen 3700x i.c.m. de RTX2070s de juiste basiscomponenten zijn voor hetgeen ik er mee wil gaan doen.
Daarnaast twijfel ik nog over de juiste keuze qua moederbord. Ik heb geen behoefte aan ledjes en overige fancy stuff.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem dient futureproof te zijn voor werking met applicaties zoals Sketchup, VRAY, Enscape en Lumion 10.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. € 1.600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 huidige beeldschermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua videokaart ben ik er redelijk over uit dat dit een NVidia RTX2070 Super gaat worden.
Qua CPU zat ik op het spoor van een I7-9700, maar ben door het lezen van allerlei recensies gaan twijfelen om toch voor een AMD Ryzen 3700x te gaan. Vergelijkbare prestaties voor minder geld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifiek eisen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een deugdelijke behuizing en stille onderdelen i.v.m. plaatsing in kleine ruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij met jullie ervaring nog beter kunnen adviseren of de AMD Ryzen 3700x i.c.m. de RTX2070s de juiste basiscomponenten zijn voor hetgeen ik er mee wil gaan doen.
Daarnaast twijfel ik nog over de juiste keuze qua moederbord. Ik heb geen behoefte aan ledjes en overige fancy stuff.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 329,- | € 329,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X | € 155,05 | € 155,05 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G | € 549,- | € 549,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 129,91 | € 129,91 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 136,73 | € 136,73 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 136,- | € 136,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.575,54 |