Geluid doet het niet meer na crash

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1314276

Topicstarter
Mijn laptop is zojuist gecrasht, en nu doet het geluid het helemaal niet meer.Het gaat hier om een Lenovo Thinkpad met Windows 10. Het probleem is hier vooral dat dit een laptop is die ik van school heb gekregen, en ik zelf niet veel kan doen omdat ik niet veel bevoegdheden heb. Voor de rest doet alles het nog, het is alleen het geluid dat weer het probleem is. Tijdens de crash zat ik gewoon op chrome, en had ik geen andere progammas open

Mijn laptop crashte al eens eerder waarbij het geluid ook uitviel, en toen kwam het geluid weer terug toen hij (maanden later) weer crashte. Ik weet alleen niet hoe ik mijn laptop kan alten crashen en of dit wel zo verstandig is om te doen.

De IT op school bestaat uit een congierge die mij, toen ik vorige keer aankwam met mijn probleem, me vertelde dat ik gewoon mijn laptop opnieuw moest opstarten dat dus, verrassend genoeg, niet werkte.

Als iemand een oplossing voor dit probleem heeft zou ik het graag willen horen!

Beste antwoord (via Anoniem: 1314276 op 28-12-2019 18:42)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Ik denk ook gewoon een herinstallatie van de drivers.
Al denk ik te lezen dat het systeem dicht zit en je geen admin rechten hebt om e.e.a. te installeren.

Dat betekend dan toch terug naar de ICT afdeling.
Als zij "baas" zijn van de laptop. Mogen zij ook de ondersteuning geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Voor een oplossing zul je toch meer informatie moeten geven want hier is geen soep van te draaien.

Wat is er precies gebeurd? Gecrasht is een nogal nietszeggende term namelijk...
'Het geluid doet het niet meer' is ook te vaag, wat werkt er niet meer dan? De drivers? Zijn de speakers opgeblazen? Staat je volume wel open?

En het allerbelangrijkste: wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 1314276 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:15:
Het probleem is hier vooral dat dit een laptop is die ik van school heb gekregen, en ik zelf niet veel kan doen omdat ik niet veel bevoegdheden heb.
Dat maakt het vooral een probleem van de school. Niet leuk in de kerstvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1314276

Topicstarter
Wintervacht schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:19:
Voor een oplossing zul je toch meer informatie moeten geven want hier is geen soep van te draaien.

Wat is er precies gebeurd? Gecrasht is een nogal nietszeggende term namelijk...
'Het geluid doet het niet meer' is ook te vaag, wat werkt er niet meer dan? De drivers? Zijn de speakers opgeblazen? Staat je volume wel open?

En het allerbelangrijkste: wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?
Ik kreeg het blauwe scherm met de ":(" en de laptop startte daarna opnieuw op. Er is fysiek niks mis met de luidsprekers, het is iets softwarematig. Mijn volume staat open.

Ik heb zelfs geprobeerd mijn laptop te herstarten en het geluid weer aan en uit te zetten. ook heb ik bij instellingen onder het stuk geluid geklikt op 'probleem oplossen' maar daarvoor heb ik niet de bevoegdheid.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1314276 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:27:
[...]

Ik kreeg het blauwe scherm met de ":(" en de laptop startte daarna opnieuw op. Er is fysiek niks mis met de luidsprekers, het is iets softwarematig. Mijn volume staat open.

Ik heb zelfs geprobeerd mijn laptop te herstarten en het geluid weer aan en uit te zetten. ook heb ik bij instellingen onder het stuk geluid geklikt op 'probleem oplossen' maar daarvoor heb ik niet de bevoegdheid.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
En wat was het bsod bericht? Wat zeggen de event logs dat er is gebeurd? Heb je het juiste uitvoerapparaat geselecteerd? Heb je drivers proberen te updaten?

Dit is echt zoeken naar een speld in een speldberg, hoe meer info hoe beter...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 10:07
Ik zou beginnen bij de geluid drivers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Ik denk ook gewoon een herinstallatie van de drivers.
Al denk ik te lezen dat het systeem dicht zit en je geen admin rechten hebt om e.e.a. te installeren.

Dat betekend dan toch terug naar de ICT afdeling.
Als zij "baas" zijn van de laptop. Mogen zij ook de ondersteuning geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1