Glasvezel in Amstelveen: waarom wel/niet & diverse providers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Amstelveen (plm. 90000 inwoners) kan glasvezel krijgen als min. 30% van de huishoudens vóór 1 april 2020 zich inschrijft. Inschrijven = een glasvezelabonnement afsluiten bij één van de zeven providers die nu meedoen met de actie. Een abonnement is voor Internet óf Internet + TV óf Internet + TV + Bellen.

Algemene informatie: https://www.e-fiber.nl/amstelveen/

Dit topic is bedoeld om te helpen met de vragen, feiten, overwegingen om te kunnen kiezen. De hoofdvraag is voor elk huishouden: wel of niet inschrijven? Hiervoor moet je een aantal zaken bekijken, bijvoorbeeld:
  • Wat is het verschil met mijn huidige provider wat betreft internet / televisie / telefoon?
  • Wat is het verschil tussen de providers wat betreft internet / televisie / telefoon?
Wat hiervoor belangrijk is kan per persoon heel anders zijn. Het kan gaan om het aansluitpunt (meterkast of woonkamer), het zenderpakket (aantal zenders, prijs), de beeldkwaliteit (bitrate), de telefoonkosten per minuut, etc. Sommige feiten zijn makkelijk te vinden, sommige zijn lastiger. Bij dit topic kunnen we informatie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tot op heden is het heel vaag en veel te laat net als de upgrades van VDSL van KPN (de wijk hier in het centrum komt niet eens verder dan 10-17 Mbit/s VDSL, dit al jaren!!).
Er zou iedere nerwerkprovider mogelijk zijn maar bijvoorbeeld KPN/Xs4all en Caiway zie ik niet ertussen dus veel keuze is er niet.

Ik wil wel glasvezel maar via KPN of Fieber, maar hoe moet je dan aanmelden als ik dus kies voor bv Fieber? Maar ik ga zeker niet de kosten voor aanleg betalen, prima als dat gratis is want dan wil ik best een driejarig contract dan moet afsluiten. Daarnaast vind ik het chantage van die € 400 kosten, ik vind dat de regering het maar verplicht moet aanleggen voor infrastructuur te behouden want immers stellen ze dat het de waarde verhoogd van de woning maar net als het ISRA punt vind ik dat er een plicht moet zijn vanuit de gemeente/regering dat deze keuze niet mag maar gewoon standaard wordt aangelegd. KPN heeft al jarenlang hier in Amstelveen verzuimd om maar één vinger uit te steken voor een goed en snel Internet. Voor de goede orde, sinds 1998 is de centrale bij het oude V&D KPN punt vol!!! In het centrum kwam je vaak niet hoger dan 10-20 Mbit/s, al zat je maar 200 meter van de centrale vandaan.
Als je het dan nog achteraf moet doen qua aanleg dan is het nog duurder.
Voor de goede orde; glasvezel lag hier al jaren in centrum van Amstelveen en kon het aansluiten voor € 400 per maand via zakelijk.

Kpn heeft net de snelheid van Vdsl verhoogd in het centrum van 30 Mbit/s naar 200 Mbit/s download dus waarom zou je dan nog overstappen (mijn bonded VDSL lijn hebben ze ook maar even van 92 Mbit/s naar 60 Mbit/s gegooid :( )? De meeste mensen gaan niet naar de aangeboden providers denk ik, althans lijkt mij en ik raad het mijn klanten niet aan want waarom als Ziggo voldoet waar de meeste mensen al zijn?
De prijzen qua aanbod zijn hoger dan bv Ziggo dus waarom overstappen? Waarom zou Ziggo over 5 jaar niet meer (kunnen) voldoen als er al 1 Gbit/s op komst is? Ziggo blijft ook niet stilzitten en al jaren is in Amstelveen Ziggo DE provider qua sneller Internet. Vooral net buiten Amstelveen was KPN is ook heel erg gebrekkig en achterstallig, je haalde 2 jaar geleden nog in boerengebied maximaal 0,5 Mbit/s download.

[ Voor 73% gewijzigd door itsalex op 28-12-2019 18:23 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier in regio zeist ook.
Echter wel aangemeld en niet afgemaakt.
Kwamen ze na de deadline met 50% korting aankakken, nu wel aangemeld.

Hoe ik dat deed?
1. Bel Ziggo over huidige abo ivm overstappen naar glasvezel
2. Krijg nu 6 maanden 50% korting bij Ziggo om niet over te stappen
3. Bel/email e-fiber over wat Ziggo doet zodat mensen niet overstappen
4. Wacht de aanbieding van e-fiber af
5. Klaar! 50% Ziggo korting en 50% glasvezel korting op eerste jaar :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44
itsalex schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:25:
De meeste mensen gaan niet naar de aangeboden providers denk ik, althans lijkt mij en ik raad het mijn klanten niet aan want waarom als Ziggo voldoet waar de meeste mensen al zijn?
De prijzen qua aanbod zijn hoger dan bv Ziggo dus waarom overstappen? Waarom zou Ziggo over 5 jaar niet meer (kunnen) voldoen als er al 1 Gbit/s op komst is?
Op mijn locatie (niet in Amstelveen) zou ik voor Ziggo alles-in-1 Start 52 euro per maand betalen. De goedkoopste glasvezel internet plus tv pakketten in het Amstelveense aanbod zijn rond de 54 euro. Daarvoor krijg je 1000 Mbit/s tegenover 50 Mbit/s bij Ziggo.

Ziggo gaat in de toekomst ook een 1 Gbit/s pakket aanbieden, maar dat heeft als technisch nadeel van hun netwerk dat de upload altijd beperkt zal blijven (nu 50 Mbit/s). Verder kost het Ziggo Gigabit pakket 99,50 per maand.

Als ik in Amstelveen zou wonen zou ik dus zeker overstappen. Dit alleen al zodat er een tweede snel netwerk komt, en er in de toekomst over de prijs valt te onderhandelen als je ergens verlengt of een nieuw abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
antidote schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:47:
[...]

Op mijn locatie (niet in Amstelveen) zou ik voor Ziggo alles-in-1 Start 52 euro per maand betalen. De goedkoopste glasvezel internet plus tv pakketten in het Amstelveense aanbod zijn rond de 54 euro. Daarvoor krijg je 1000 Mbit/s tegenover 50 Mbit/s bij Ziggo.

Ziggo gaat in de toekomst ook een 1 Gbit/s pakket aanbieden, maar dat heeft als technisch nadeel van hun netwerk dat de upload altijd beperkt zal blijven (nu 50 Mbit/s). Verder kost het Ziggo Gigabit pakket 99,50 per maand.

Als ik in Amstelveen zou wonen zou ik dus zeker overstappen. Dit alleen al zodat er een tweede snel netwerk komt, en er in de toekomst over de prijs valt te onderhandelen als je ergens verlengt of een nieuw abonnement afsluit.
De meeste huizen in Amstelveen ligt vaak al coax maar weinig UTP bekabeling voor TV. Upload gaan de meeste mensen toch niet benutten.
Ziggo heeft tot op heden nog het beste netwerk in Amstelveen. Coax ligt vaak ook in de huiskamer en telefoon/glasvezel in de meterkast en waar heb je dan je beste Wi-Fi punt? Juist in de huiskamer en waarom dan al die kabel weer door je huis trekken?
Ga je daarnaast via Wi-Fi de volledige snelheid gebruiken? Nee want dat is nog teveel afhankelijk en het is nog half duplex.
Eerlijk hebben de meeste mensen al voldoende aan 100/100 en waarom meteen 500/500? Zoals vroeger had je van Ziggo een compleet pakket voor € 28.
Wat was daar mis mee? Waarom nu daar het dubbele voor gaan betalen? Omdat de coax beter is? Internet sneller is? Telefoonlijn beter is? Er is niets aan veranderd!
Zoals Caiway vroeger 75/75 had, was prima en ruim voldoende voor een gezin. Coax voor TV en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
itsalex schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:53:
[...]

De meeste huizen in Amstelveen ligt vaak al coax maar weinig UTP bekabeling voor TV. Upload gaan de meeste mensen toch niet benutten.
Ziggo heeft tot op heden nog het beste netwerk in Amstelveen. Coax ligt vaak ook in de huiskamer en telefoon/glasvezel in de meterkast en waar heb je dan je beste Wi-Fi punt? Juist in de huiskamer en waarom dan al die kabel weer door je huis trekken?
Ga je daarnaast via Wi-Fi de volledige snelheid gebruiken? Nee want dat is nog teveel afhankelijk en het is nog half duplex.
Eerlijk hebben de meeste mensen al voldoende aan 100/100 en waarom meteen 500/500? Zoals vroeger had je van Ziggo een compleet pakket voor € 28.
Wat was daar mis mee? Waarom nu daar het dubbele voor gaan betalen? Omdat de coax beter is? Internet sneller is? Telefoonlijn beter is? Er is niets aan veranderd!
Zoals Caiway vroeger 75/75 had, was prima en ruim voldoende voor een gezin. Coax voor TV en klaar.
Ik denk dat toekomstbestendigheid van de internetverbinding een belangrijke reden is om over te stappen. Op korte termijn vind ik de hogere snelheid en de betere stabiliteit een voordeel. Soms wordt ons Ziggo netwerk traag en ik vermoed dat het komt omdat "iedereen" in de straat aan het Netflixen is. Met glasvezel zal het niet zo gauw gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Budasson schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:50:
[...]

Ik denk dat toekomstbestendigheid van de internetverbinding een belangrijke reden is om over te stappen. Op korte termijn vind ik de hogere snelheid en de betere stabiliteit een voordeel. Soms wordt ons Ziggo netwerk traag en ik vermoed dat het komt omdat "iedereen" in de straat aan het Netflixen is. Met glasvezel zal het niet zo gauw gebeuren.
Dat kunnen zoveel andere dingen zijn want de modems op dit moment van Ziggo zijn niet van dé kwaliteit dat je vroeger van Motorola en Cisco had. Daar moesten echt rare dingen meegebeuren om die eruit te laten klappen.
Maar Ziggo is dus niet toekomstbestendig? Ik vind juist goed om TV over de coax te scheiden van Internet want anders ben je dus altijd maar afhankelijk van één lijn. Modem stuk = dus geen Internet én TV en bij Ziggo als het modem stuk is, dan doet je Internet het niet maar wel je TV. Ik vind het juist fijn om gescheiden diensten te hebben, hoewel één lijn ook niet heel fijn aanvoelt maar toch dat het nog gesplitst wordt op basis van het modem want als het modem stuk gaat op vrijdag en maandag en dinsdag zijn kerstdagen, dan heb je dus 4 dagen geen Internet en TV!!
Daarnaast vind ik de hardware qua routers niet voldoende om de volledige snelheid te kunnen leveren want niet iedereen gaat even een Unifi router plaatsen en zal kiezen "maar" voor een consumentenmodel dus dan heb je niet de volledige snelheid.
Ook bij glasvezel heb ik problemen mogen ervaren en ik vind het niet fijn IPTV want dan ben ik vaak weer een HDMI ingang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heeft iemand een idee wanneer het dan daadwerkelijk aangelegd wordt? Dat kan ik nergens terugvinden. Ik betwijfel dat ze 1 april direct gaan graven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heb me ook ingeschreven, bij Tweak 1Gbit voor €32,50 per maand :9~. Heb momenteel 50Mbit Ziggo voor €47,50, waar ik verplicht televisie bij moet afnemen en dus ook voor moet betalen, terwijl ik geen live televisie kijk, maar gebruik maak van NLZiet. Alhoewel 50Mbit voor mij momenteel wel meer dan zat is, zie ik glasvezel wel als een grote en goede concurrent voor ADSL en kabel. Uiteindelijk zou dat voor de consument alleen maar voordelen moeten opleveren in acties, prijs en snelheid.

Hoop dat er genoeg mensen zijn, 30% moet haalbaar zijn gezien Amstelveen best een rijke gemeente is. Maar ik kan me ook voorstellen dat voor velen ADSL en kabel al snel zat is, en glasvezel het vooral moet hebben van de upload en prijs. Maar dat een hoge upload meer voordelen heeft dan een jaarlijke upgrade van de downloadsnelheid, dat weten de meesten niet....

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
itsalex schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:53:
[...]

Je vergeet twee belangrijke punten. Concurrentie en waarde van het pand. Tuurlijk, nu is Ziggo goed maar als zij de enige partij zijn met een goedwerkend snel aanbod hebben zij vrij spel, je kunt toch nergens anders heen zonder in te leveren als Ziggo in de toekomst met streken komt. Om diezelfde reden heb ik mijn ouders ook aangemeld op glasvezel met een vergelijkbaar aanbod: meldt je nu aan en de kabel wordt gratis binnen gelegd. Enkel internet, tv hou ik wel bij Ziggo en kwa prijs komen we op hetzelfde, al geeft Tweak het eerste half jaar gratis dus dat is altijd meegenomen.

En vergeet niet, een glasvezelaansluiting is altijd een meerwaarde voor het huis zelf. Mocht je het ooit willen verkopen dan kan het ding er maar zitten. Al neem je een jaartje enkel internet en pak je daarna Ziggo, de aanlegkosten gaan nooit goedkoper zijn dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 18:04
Groot voordeel van glasvezel boven coax is dat je niet met zijn alle dezelfde coax kabel deelt. Bij ziggo merk je echt dat de snelheid inzakt in de drukkere uurtjes. En met al die replay TV en cloud opname op de mediabox Next wordt het netwerk alleen maar zwaarder belast.
Naast de hogere doorvoer voor glas heeft het ook een veel lagere latency.

Ben wel benieuwd of e-fiber die 30% gaat halen in de verschillende gemeentes. Ik denk dat ze genoodzaakt zijn om een diepte investering te doen, en er vanuit gaan dat hun propositie beter is dan de kabel en dus op termijn meer klanten oplevert.

Zijn er al andere gemeentes voor gegaan die de threshold van 30% wel of niet hebben gehaald?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Ik kan me best voorstellen dat een groot aantal mensen het eerst wil zien voordat ze er in geloven en de overstap maken. Of omdat ze tevreden zijn over Ziggo en Ziggo Sport niet willen missen of er voor willen bijbetalen.

Wat je dan het beste kan adiviseren aan vrienden en familie is denk ik het Tweak Internet Only pakket. Kost voor het eerste jaar 220 euro en dan heb je in ieder geval glas vezel liggen tot in je huis.
ooit las ik ergens dat woningen die beschikking hadden over glasvezel aansluitingen meer waard waren dan zonder (bron even niet meer vinden). In de regios waar E-Fiber wil uitrollen zijn toch de wat welvarendere gebieden (zijnde niet sociale woningbouw waar de bewoner geen belang heeft in waardestijging van het OG).
GloriX schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:15:
Heeft iemand een idee wanneer het dan daadwerkelijk aangelegd wordt? Dat kan ik nergens terugvinden. Ik betwijfel dat ze 1 april direct gaan graven.
https://www.e-fiber.nl/planning-glasvezelnetwerk-deurne/

Op 26-06-2019 poste E-Fiber op hun site de volgende data over de aanleg van Deurne en buitengebieden.

Kern van Deurne
– start aanleg augustus 2019
– eerste huisaansluitingen februari 2020
– netwerk gereed juli 2021

Buitengebied Deurne
– start aanleg mei 2021
– eerste huisaansluitingen september 2021
– netwerk gereed maart 2022

Best case scenario is dat de inventarisatie van abonnementen afliep op 1-6-19. De de doorlooptijd zou dan iets zijn tussen de 9 maanden en 2 jaar voor druk bewoonde gebieden, en de buitengebieden eerst aansluiting tussen de 15 maanden en 3 jaar. Dit op basis van E-fiber aanleg gegevens in Deurne en als aanname dat ze de planning meteen bekent maken in de maand na de inventarisatie.
2 jaar voor dorpskernen valt me toch wat tegen. :O

[ Voor 43% gewijzigd door Stinger_Ventura op 04-01-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michal788
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06-2023
Hier op de Parelvisserslaan vragen wij ook glasvezel aan.
Als je Foxsport ere divisie meeteld bij Ziggo ben je met Fiber goedkoper uit.

En vergeet niet de poster voor je raam te plakken. Je kan een e-bike winnen van 1400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
https://www.bd.nl/oss-e-o...r=https://duckduckgo.com/

Interessant artikel over E-Fiber en vraagbundeling in Oss

Ondanks dat de 30% niet is gehaald, gaan ze (gelukkig) toch aanleggen. :)
5 maart 2020 kogel door de kerk (phun intended :+ ), na de zomer aanleggen.
Aannemer moet nog gezocht worden. (Lijkt me wel een dingetje) 8)7
Ze verwachten er 2,5 jaar over te doen :|

Even een analyse, nu ik er wat verder over nadenk wat dit betekend voor dicht bevolktere gebieden als bv Amstelveen.
+ Door de grotere bevolkingsdichtheid is het makkelijker aan te leggen. Meer flats, kleinere huizen.
+ Meer bedrijven die hogere snelheden willen
+ Blijkbaar zetten ze ook door als de 30% drempel niet wordt gehaald, gelukkig investeren ze dus. Moet ook wel als ze KPN willen voorblijven.
+ Ze sluiten het hele gebied aan en doen niet achteraf aan cherry picking in de gebieden die het meest kansrijk zijn met aanmeldingen.

- Buitengebieden van Oss zou 60% aangemeld zijn, waarschijnlijk omdat daar geen serieuze concurrentie is van bv Ziggo, wat ze in de stedelijke gebieden wel hebben.
- Grote investering in Oss om aan te sluiten, kan wel eens zorgen dat ze minder appetite hebben om elders risico’s te nemen.

[ Voor 47% gewijzigd door Stinger_Ventura op 05-03-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 10:31
Stinger_Ventura schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:32:
https://www.bd.nl/oss-e-o...r=https://duckduckgo.com/

Interessant artikel over E-Fiber en vraagbundeling in Oss.

Ondanks dat de 30% niet is gehaald, gaan ze (gelukkig) toch aanleggen. :)
5 maart 2020 kogel door de kerk (phun intended :+ ), na de zomer aanleggen.
Aannemer moet nog gezocht worden. (Lijkt me wel een dingetje) 8)7
Ze verwachten er 2,5 jaar over te doen :|
Ik zag vandaag hier wat over op de dTV website maar de details ontbraken. Ik ben heel benieuwd! Ik hoop hier al jaren op maar had de hoop al opgegeven. Nu maar hopen dat ik (Spoorlaan) snel aan de beurt ben :)
Maar wat heb ik mij verder bij deze campagne vaak gestoord aan de aanpak van eFiber. het clubhuis in de stad wat altijd dicht was, het superknullige papiertje wat tegen het raam geplakt is. Is het zo'n ramp dat je het met een pen moet schrijven? Was de printer al wegbezuinigd?
Ik heb bijna geen reclame gezien. En ook zeker geen enkele poging om mensen te motiveren om over te stappen. Geen posterakties ofzo, ik had graag mee gedaan.
Geen communicatie op de website... Oh well.. het is toegezegd dat het gaat komen, dat is het belangrijkste! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 00:30
Hier in de gemeente werd de drempel ook niet gehaald maar hebben ze toch doorgezet. De grootste kern wordt als eerste aangesloten, daarna de rest. Iedereen kreeg overigens glasvezel binnen, ook als je geen abonnement had

Aannemer (in Brabant) zal gewoon Spie zijn aangezien die volgens mij alles aangelegd hebben voor E-Fiber.

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 06-03-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
GrooV schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:30:
Hier in de gemeente werd de drempel ook niet gehaald maar hebben ze toch doorgezet. De grootste kern wordt als eerste aangesloten, daarna de rest.

Aannemer (in Brabant) zal gewoon Spie zijn aangezien die volgens mij alles aangelegd hebben voor E-Fiber.
En hebben ze de vraagbundeling nog verlengt bij jullie? Of na de 1ste periode de knoop doorgehakt?

Als beide tot hetzelfde resultaat lijdt, dan heeft het geen zin om nog te verlengen aangezien ze dan alleen maar meer achter KPN of andere aanbieders gaan aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:34:
[...]

En hebben ze de vraagbundeling nog verlengt bij jullie? Of na de 1ste periode de knoop doorgehakt?

Als beide tot hetzelfde resultaat lijdt, dan heeft het geen zin om nog te verlengen aangezien ze dan alleen maar meer achter KPN of andere aanbieders gaan aanlopen.
Nee er was niet verlengd maar de wil bij de gemeente was wel heel groot om het door te laten gaan, helemaal omdat bij ons ook het hele buitengebied wordt aangesloten. Wij moesten 40% halen maar dat is niet gehaald, hoeveel het is geworden is niet bekend.

De GO van onze gemeente viel "toevallig" samen met het bericht dat Tweak ook op het netwerk van E-Fiber kwam, misschien heeft dat wat extra financiele ruimte gegeven.

Overigens is bij ons iedereen aangesloten ondanks dat je geen abonnement had afgesloten.

https://www.bd.nl/bernhez...effen-en-nuland~a034e51a/

Ziggo heeft veel lopen promoten in het dorp maar KPN hebben wij niet gezien (er ligt ook geen KPN glas)

Mijn advies is om sowieso glasvezel in je huis te krijgen, al is het maar voor de meerwaarde. Het enige nadeel is dat ik graag F1 kijk maar daar heb ik een F1 pro abonnementje voor

[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 06-03-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Amstelveen heb je nu 2 projecten lopen. E-Fiber sinds enkele maanden bezig met vraagbundeling. Voor 1 april willen ze 30% behalen, maar als ik zo de verhalen lees van andere projecten gaan ze ook met lagere aantallen aansluiten. Mooie is wel dat je 1e 6 maanden niets betaald. En Freedom gaat hierover leveren.

KPN heeft ook aangegeven in Amstelveen glas aan te gaan leggen. In beide gevallen is er geen termijn gegeven van aanleg. KPN is ervan op de hoogte dat E-Fiber wilt gaan aanleggen en eventueel wilt samenwerken.

Ik las hierboven dat de telefooncentrale in het pand van V&D/Hudson Bay vol zit. Dit kan kloppen, maar er is dacht ik nog een 2e sinds enkele jaren in de omgeving Westwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
RollieBollie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:49:
Amstelveen heb je nu 2 projecten lopen. E-Fiber sinds enkele maanden bezig met vraagbundeling. Voor 1 april willen ze 30% behalen, maar als ik zo de verhalen lees van andere projecten gaan ze ook met lagere aantallen aansluiten. Mooie is wel dat je 1e 6 maanden niets betaald. En Freedom gaat hierover leveren.

KPN heeft ook aangegeven in Amstelveen glas aan te gaan leggen. In beide gevallen is er geen termijn gegeven van aanleg. KPN is ervan op de hoogte dat E-Fiber wilt gaan aanleggen en eventueel wilt samenwerken.

Ik las hierboven dat de telefooncentrale in het pand van V&D/Hudson Bay vol zit. Dit kan kloppen, maar er is dacht ik nog een 2e sinds enkele jaren in de omgeving Westwijk.
https://rtva.nl/2020/02/g...efinitief-glasvezelkabel/

Heeft KPN samenwerkingsverbanden met andere glasvezel aanbieders? Want ik dacht dat ze alleen hun eigen diensten aanboden op hun eigen net?
Of is dit een strategie van KPN om E-fiber de markt uit te duwen?

Lijkt me wat vreemd als mensen straks in hun huis hebben liggen
- Koperen draad voor telefoon
- Ziggo Coax
- E-fiber Glasvezel
- KPN Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
E-Fiber is inderdaad begonnen juist toen KPN stopte met glasvezel, echter heeft KPN recentelijk aangegeven dat ze weer glasvezel gaan aanleggen.

Neem aan als je KPN glas krijgt dat dan het koper komt te vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
GrooV schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:22:
E-Fiber is inderdaad begonnen juist toen KPN stopte met glasvezel, echter heeft KPN recentelijk aangegeven dat ze weer glasvezel gaan aanleggen.

Neem aan als je KPN glas krijgt dat dan het koper komt te vervallen
En wat als je alleen telefoon afneemt en TV/Internet via Ziggo. Is het dan niet goedkoper voor KPN om de koperdraad te behouden ipv te saneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 20:31
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:55:
[...]

https://rtva.nl/2020/02/g...efinitief-glasvezelkabel/

Heeft KPN samenwerkingsverbanden met andere glasvezel aanbieders? Want ik dacht dat ze alleen hun eigen diensten aanboden op hun eigen net?
Ja, KPN werkt tegenwoordig wel samen met andere netbeheerders om te leveren via hun glasvezelnetwerk:
https://www.kpn.com/inter...le-glasvezelaanbieder.htm

Niet met E-Fiber trouwens..

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 06-03-2020 12:54 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
Volgens het artikel op https://rtva.nl/2020/02/g...efinitief-glasvezelkabel/ denkt KPN er wel over om samen te werken met E-Fiber.
KPN is op de hoogte van de activiteiten van E-fiber in onze gemeente en geeft te kennen dat zij openstaat voor samenwerking. Als deze samenwerking niet tot stand komt, is het in de praktijk mogelijk dat er twee glasvezel netwerken naast elkaar komen te liggen.
Ik wil zelf meer upload, maar zit nu gebonden aan max 30 Mbit van VDSL. Download is leuk, maar mijn VDSL levert al 100+ Mbit. Tot een jaar of 5 geleden kon ik enkel 4 Mbit DSL of een Ziggo verbinding nemen. Ik heb geen behoefte aan TV en zou het dus erg fijn vinden als E-Fiber beschikbaar komt en Freedom heeft al aangegeven dan daarover te gaan leveren. Als E-Fiber helaas niet in Amstelveen komt zal ik bij Freedom via de DSL blijven, omdat de prijzen via KPN glas voor mij te hoog zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
https://www.onvi.nl/blog/geen-glasvezel-amstelveen

Zo te zien drukt KPN andere aanbieders uit de markt.
Jammer voor de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:31:
https://www.onvi.nl/blog/geen-glasvezel-amstelveen

Zo te zien drukt KPN andere aanbieders uit de markt.
Jammer voor de concurrentie.
Dit bericht kwam ook langs in het Tweak topic. Ik heb daar ook al met deze reactie op gereageerd:

Dit is een bericht van E-Fiber zelf. Dat is maar 1 kant van het verhaal. In het geval van Amstelveen was KPN daar ook al heel lang bezig met de gemeente.
Dat vergeten ook veel mensen: Op het moment dat KPN iets aankondigt zijn ze al een jaar bezig met engineering, voorbereiding en gesprekken met een gemeente. Dat komt heus niet ineens uit de lucht vallen omdat een andere partij er bezig is.

En daarbij komt ook nog het buitengebied van Amstelveen. (https://www.amstelveenz.n...svezel-in-zomer-2020.html). Iets waar E-fiber ook wilde aanleggen maar ook hier is afgetroefd door een andere partij (niet KPN overigens).

Misschien ligt het een beetje aan E-Fiber zelf? Concurrentie op het gebied van losse netwerken lijkt me sowieso onzinnig. En zolang E-Fiber alleen met enkele partijen werkt die voor het grote publiek onbekend zijn, ben ik bang dat dit ook zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dit topic even gemist, maar gevonden nav post op de frontpage. Maar er ligt toch al een glasvezel in een groot deel van Amstelveen? In ieder geval in een aantal wijken is de stoep al open geweest en is het in de meterkast aangesloten.

Kan alleen nog geen Tweak bestellen...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
In enkele nieuwe delen van Amstelveen zoals Westwijk 2 en het nieuwe deel van Bovenkerk ligt glasvezel van KPN. De rest van Amstelveen heeft nog geen glasvezel in huis, maar ligt er wel glasvezel naar de wijkkasten. Bij de aanleg daarvan vroeg ik ook aan de monteurs of ze niet een kabeltje mijn huis in wilde trekken, maar helaas ging dat niet en ligt er dus nu wel 1 voor mijn voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
RollieBollie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:33:
In enkele nieuwe delen van Amstelveen zoals Westwijk 2 en het nieuwe deel van Bovenkerk ligt glasvezel van KPN. De rest van Amstelveen heeft nog geen glasvezel in huis, maar ligt er wel glasvezel naar de wijkkasten. Bij de aanleg daarvan vroeg ik ook aan de monteurs of ze niet een kabeltje mijn huis in wilde trekken, maar helaas ging dat niet en ligt er dus nu wel 1 voor mijn voordeur.
Ok, ik woon niet in een van die wijken, maar er is hier wel glasvezel later aangelegd tot in de huizen. Betreft dn waarschijnlijk KPN, gezien ik wel KPN glasvezel kan bestellen maar niet Tweak of andere partijen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zie hier waar het ligt of waar al bekend is gemaakt dat het komt:

https://www.kpnnetwerk.nl/waar-ligt-glasvezel/

Pagina: 1