Moderatieniveau bekijken: Bij +1 ook ongemodereerd aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Als je bij een FP discussie met veel reacties de het moderatie view niveau op +1 zet worden ook alle ongemodereerde post ingeklapt. Daarmee is het lastig om irrelevante/off topic posts weg te filteren. Je klapt dan ook een stapel ongemodereerde en misschien juist wel heel relevante posts weg.

Ik zou graag zien dat bij klikken op +1 ook de ongemodereerd optie actief zou worden zodat je default +1 en ongemodereerde posts ziet.
De ongemodereerd knop zou dan nog apart uitgezet moeten kunnen worden om alleen de +1 posts en hoger te tonen.

Bij de instellingen (reactie => niveau) zou ik dan een extra optie willen voorstellen: Ontopic+ongemodereerd
Die zou dan hetzelfde effect standaard realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08

ikloon

Product Owner
Als ik het goed begrijp zou je dat dan ook willen voor andere moderatie-filters, zoals bij de +2? Ik ben er niet echt voor een dergelijke aanpassing te maken. Immers, het selecteren van +1 laat alleen de reacties zien die minimaal enige relevantie hebben, en dat is van ongemodereerde reacties (nog) niet helemaal duidelijk. Ben wel benieuwd hoe anderen dit zien?

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Als ik je goed begrijp @TWyk wil je de filters los van elkaar kunnen aanzetten. Wanneer je op de +1 klikt blijven dan nog alleen de reacties die echt op +1 staan uitgeklapt. Vervolgens kun je ook nog op de 0 klikken en worden deze ook erbij uitgeklapt. Wanneer je nog een keer op de score klikt worden de reacties van die score weer terug ingeklapt.

Daar valt opzicht wat van te zeggen @ikloon. Tussen de ongemonteerde reacties kan ook interessante content staan die wordt dichtgeklapt zodra je op +1 klikt. Ook vanuit mijn PowerMod functie ben ik bijvoorbeeld soms geïnteresseerd in specifiek alleen de reacties die op -1 staan. momenteel kan ik echter niet alleen daarop filteren en staat dus alles opengeklapt.

Echter het maakt het een stuk minder gemakkelijk als lezer in te stellen dat je alleen alles met een score van minimaal +1 wilt zien. Je moet dan al direct op drie knoppen klikken.

Het idee lijkt mij interessant, maar ik zou niet het huidige gedrag van de knoppen daarmee vervangen omdat er een groep gebruikers zal zijn die het geen fijne wijziging vindt. Wanneer zoiets geïmplementeerd wordt lijkt mij het beste dat het als extra functionaliteit komt. Je kunt dan instellen (met een switch of zo?) hoe de filters zich gedragen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
ikloon schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:52:
Als ik het goed begrijp zou je dat dan ook willen voor andere moderatie-filters, zoals bij de +2? Ik ben er niet echt voor een dergelijke aanpassing te maken. Immers, het selecteren van +1 laat alleen de reacties zien die minimaal enige relevantie hebben, en dat is van ongemodereerde reacties (nog) niet helemaal duidelijk. Ben wel benieuwd hoe anderen dit zien?
Nee alleen voor +1.
Als je +2 of +3 kiest ga je voor extra kwaliteit en dan zijn veel ongemodereerde post alleen maar overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ikloon schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:52:
Zo zie ik het ook. Je zorgt ervoor dat het filter voor ongemodde reacties helemaal niet meer werkt. Dat kunnen reacties zijn die uiteindelijk op +3 komen maar ook (en waarschijnlijk vaker) ook reacties die op -1 thuishoren. Ongemod != een gemodereerde score +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Bor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:52:
[...]
Zo zie ik het ook. Je zorgt ervoor dat het filter voor ongemodde reacties helemaal niet meer werkt. Dat kunnen reacties zijn die uiteindelijk op +3 komen maar ook (en waarschijnlijk vaker) ook reacties die op -1 thuishoren. Ongemod != een gemodereerde score +1.
Het doel van met name het +1 filter is in mijn ogen niet om ongemodde reacties af te sluiten maar juist om irrelevante en off topic gemodereerde reacties (score<=0) uit te sluiten.
Dat doel is nu niet mogelijk omdat je veel meer reacties afsluit dan alleen de off topic reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10
Of een extra optie

Minimale score
0
Ongemod
1
2
3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TWyk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:33:
[...]

Het doel van met name het +1 filter is in mijn ogen niet om ongemodde reacties af te sluiten maar juist om irrelevante en off topic gemodereerde reacties (score<=0) uit te sluiten.
De reacties die je wilt uitfilteren vind je ook tussen de ongemodde reacties. Door die mee te nemen bij de +1 schiet je het doel volgens mij voorbij.

De extra 'optie' ongemod van catch22 heb je nu toch ook wanneer je het filter op 0 zet?

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 02-01-2020 20:45 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik vermoed dat @418O2 niet gemodereerde reacties een level hoger wil waarderen als op off-topic gemodereerde reacties. Dan kun je filteren vanaf ongemode reacties en hoger. Momenteel klapt de ongemod filter al het andere dicht. Echter is dat iets wat mij betreft niet aangepast wordt aan die filter aangezien dat het juist makkelijk maakt niet gemodereerde reacties te vinden en te modereren. Dan lijkt mij, indien besloten zou worden dat hier iets aan veranderd wordt, een switch om het gedrag van de filters (los van elkaar of als vanaf filters) te veranderen beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 02-01-2020 21:40 ]

200 fish found!

Pagina: 1