Toon posts:

Krakend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem gebouwd in combinatie met een MSI K7T Pro2A moederbord en "oudere" onderdelen (Terratec XFire 1024 en een TNT2 32 Mb). Overige onderdelen zijn een Athlon Thunderbird 750 Hz, een Maxtor 30,7 Gb HDD, een 300 watt voeding, een standaard FDD en een Creative 5x/40x DVD-speler. Na de opbouw van het systeem ontdekte ik een aantal problemen.
Het geluid kwam er krakend uit bij het spelen van een filmpje (avi en mpg), ook het beeld zelf was gevuld met confetti (gekleurde sneeuw). Ook jpg en plaatjes op het Net hebben deze statische sneeuw. Alleen was dit niet het geval bij de standaard windowsgeluidjes (opstart en ping geluidjes). Ook kan ik prima mp3 en WMA Windows Media Player 7.0) afspelen (perfect geluid). Ik heb ook het onboard geluid ingeschakeld, maar het kraken en sneeuwen bleef uit de boxen (Labtech FourPoint Surround) komen. Meerder malen heb ik verschillende versies van DirectX (6, 7 en 8) geïnstalleerd, maar dit mocht ook niet baten. Ik heb ook de nieuwste drivers gebruikt van de Terratec en de TNT2. Bij het testen van DirectX (Dxdiag) kwam dit tooltje ook niet met een probleem op de proppen, terwijl bij het testen van Direct Sound (software)weer duidelijk het kraken was te horen (dit overigens niet bij de hardware test). Herinstallatie van Windows 98 SE hielp ook al niks. De meeste spellen zien er qua beeld goed uit (behalve sommige Direct3D spellen, die kraken enorm en geven uitwaaierende beelden), maar geven dat krakende geluid als iemand in het spel iets zegt of doet.Is dit een geval van een moederbord dat niet wil samenwerken met deze onderdelen of iets anders? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik baal hier nu al maanden van. :'( |:(

Verwijderd

Volgens mij heeft dit helemaal nix te maken met driver problemen o.i.d. Ik heb zelf ook een labtech fourpoint surround setje en die had dit ook, nadat ik mijn boxen opnieuw had aangesloten. Ik zou ff goed proberen met die kabeltjes ervan te rotzooien en kijken of het daarna over is. Bij mij werkte het wel toen ik ze ff wat beter had `neergelegd`

edit:

ik weet niet waar die sneeuw in je beeld door komt...

• t0byman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2025
Ey, ik heb geluidsproblemen, na een verse installatie van vista, heb ik na drie dagen onwijs last van krakend geluid, ik heb de nieuwste drivers voor zowel nforce, gforce, als mn geluidskaart (creative) en de allernieuwste BIOS, het gebeurt als ik youtube/itunes gebruik (dus gewoon geluid-output heb) en dan mijn processor hevig ga belasten door bijv. snel te scrollen. Wat eigenlijk abnormaal is want het is een dualcore van 3.2 ghz en op mijn oude harde schijf (die is pas versleten geraakt) heb ik nooit problemen gehad. Het geluid gaat in ieder geval dan echt kraken als een malle. Ik denk dat het iets met de sampling-frequentie/sample(bit)rate is, ik heb m nu staan op 96hz en 24 bits. In ieder geval zit er nu over na te denken ff te formatteren en niks aan de geluidsinstellingen wijzingen. Of weet iemand een andere oplossing?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

maar wacht ff.. je hijackt een topic uit 2001, je geeft niet exact aan om welke hardware en drivers het gaat én we zien ook nergens wat je zelf al geprobeerd hebt... Helaas.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.