Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een audio systeem met afneembare speakers.

Diegene die ik heb gevonden:
pricewatch: Philips Fidelio E6
pricewatch: JBL Bar 5.1
pricewatch: Philips HTL9100

Vraag welke andere systemen met afneembare speakers zijn er? Met afneembaar bedoel ik dus speakers (zonder bekabeling) welke op batterij werken en een makkelijk oplaadsysteem hebben.

Is niet zo makkelijk om ze te vinden helaas en vraag mij af of de bovenste drie de enigste beschikbare zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 20:46
Eigenlijk niet nee. Vroeger had je deze apparaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fZ0ubtA1BLa3tkjzRWmp2I5W/thumb.jpg

Deze waren, met de nodige batterijen, allemaal draagbaar. Maar voor audio thuis of HT toepassingen kom ik het niet vaak tegen. Ik denk ook dat batterijverbruik een tegenvaller is en meer nadelen dan voordelen heeft t.o.v. een bedrade oplossing.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik begrijp niet precies wat je met 'afneembaar' bedoelt.
Wat is het uiteindelijke doel van deze speakers? Er zijn meer dan genoeg losse, draagbare, koppelbare speakers te vinden (denk aan heos, harman &kardon, yamaha musiccast) die zowel individueel als gekoppeld aan een audiosysteem werken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Wintervacht schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:41:
Ik begrijp niet precies wat je met 'afneembaar' bedoelt.
Wat is het uiteindelijke doel van deze speakers? Er zijn meer dan genoeg losse, draagbare, koppelbare speakers te vinden (denk aan heos, harman &kardon, yamaha musiccast) die zowel individueel als gekoppeld aan een audiosysteem werken.
Ik ben zelf niet zo'n audiofiel, alleen vind ik bij het kijken van een film of serie wel leuk om wat beter geluid te hebben. Dus ik zou op die momenten bijvoorbeeld twee boxjes naast de bank willen hebben. Dus het gemak van dat je wat extra geluid kan krijgen zonder het hoeven leggen van kabels + plug-&-play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Chip. schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:59:
[...]

Ik ben zelf niet zo'n audiofiel, alleen vind ik bij het kijken van een film of serie wel leuk om wat beter geluid te hebben. Dus ik zou op die momenten bijvoorbeeld twee boxjes naast de bank willen hebben. Dus het gemak van dat je wat extra geluid kan krijgen zonder het hoeven leggen van kabels + plug-&-play.
Oke, ben je bekend met de standaard audio setups voor stereo en/of surround?

Volgens mij zoek je dus een tweetal speakers die draadloos werken en verbonden zijn met een centrale speaker/versterker zodat je ze zowel als front en als rear speakers kunt gebruiken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar met systemen als Yamaha's Musiccast en vergelijkbare dingen (kan zo even niet op namen komen :p ) kun je losse speakers koppelen die je uiteraard kunt verplaatsen.

Om ze multifunctioneel in te zetten wordt dat wel wat lastig, als je ze als front speakers instelt worden ze gezien als de links en rechts kanalen van een stereo setup. Als je ze achter/naast je neer wil zetten zouden ze eigenlijk fungeren als rears voor een surround setup. Tenzij je het niet erg vindt dat het geluidsbeeld een beetje vreend is omdat je dan een front speaker naast je oor hebt :p geen idee hoe dat klinkt eigenlijk.

Maar voordat ik verder speculeer moeten we misschien even aankijken of iemand anders een andere suggestie heeft, of wel ervaring heeft met dit soort dingen en mij kan vertellen dat wat hierboven staat onzin is en nooit gaat werken :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Bij de speakers gekoppeld aan dit topic heb je dus 2 afneembare speakers. En met draadloos bedoel ik dus ook echt helemaal draadloos, ook de voeding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zover ik zie is écht draadloos een uitzondering. Misschien heb je hier wat aan: https://www.lifewire.com/...-and-home-theater-1846770

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1