Beste crypto wallet onder 18 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Zijn er wallets die meerdere cryptocurrencies ondersteunen (zoals electrum) waar leeftijd geen probleem is?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik ben 17 jaar en heb al een klein beetje ervaring in Bitcoin betalingen, maar er geld mee verdienen nog niet. Ik heb nu een wallet aangemaakt op GreenAddress, maar dit is alleen voor Bitcoins en dus niet de andere cryptocurrencies.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Op Reddit kwam ik een topic tegen waar beweerd werd dat leeftijd niets uitmaakt, in de praktijk ligt dit toch iets anders. Ik was bijna klaar met het opzetten van mijn Electrum account toen ik de T&S doorlas waarin staat dat je 18+ moet zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Electrum is software. Over welke T&S heb je het?
En Electrum is alleen voor Bitcoin. Ik vermoed daarom dat je een 'verkeerde' Electrum hebt bekeken.

[ Voor 52% gewijzigd door Eegee op 28-12-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Eegee ik had het inderdaad gedownload, toen alle stappen gevolgd. Op het einde moest ik akkoord gaan met Terms & Conditions ofzoiets. Toen kwam ik het tegen dat de minimale leeftijd 18+ is. Het was wel de juiste, namelijk van electrum.org. Dat het alleen bitcoin was heb ik dan verkeerd begrepen, beetje dom.

Ik bedoel dan een service zoals Blockchain of Coinbase, deze twee zijn wel allebei 18+.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je legaal wil blijven en niet wil liegen over je leeftijd enzo dan kun je natuurlijk je ouders/voogd vragen voor jou te handelen. Ik heb dat voor onze twee kids (10 en 13) gedaan; nu zijn die wel wat jonger maar toch. Alles ging/gaat door / via ons. En als ze straks 18 zijn krijgen ze een eigen account.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@RobIII ik heb niet zoveel problemen mee als ik zou moeten liegen over mijn leeftijd, maar hoe groot is de pakkans? Uit ervaring weet ik dat dat bij online gokken best wel groot is en daardoor heb ik best wat geld misgelopen. Iets met een ezel en een steen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zeg ook niet dat je moet liegen ;) Volgens mij geef ik je een prima alternatief dat je hooguit nog een jaar moet gebruiken dan :>

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
😂😂 je hebt gelijk. Mijn vader zal er ook geen probleem mee hebben, maar ik heb het liefst controle over wat ik zelf doe en dat ik dat kan doen wanneer ik er tijd voor heb. Ik heb in ieder geval toegang tot Bitcoins, althans ik las dat dat ook aangescherpt zal worden, mochten ze de lucht in schieten heb ik geluk. Ik zal het er over hebben thuis. Mocht er iemand hier met ervaring zijn en een wallet/exchange weten waar niet-volwassenen ook toegang tot hebben, ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:26:
...

Op Reddit kwam ik een topic tegen waar beweerd werd dat leeftijd niets uitmaakt, in de praktijk ligt dit toch iets anders. Ik was bijna klaar met het opzetten van mijn Electrum account toen ik de T&S doorlas waarin staat dat je 18+ moet zijn.
Bedoel je https://electrum.org/#home ?? Daar zit helemaal niets bij als een eula die je eerst moet accepteren afaik. Gebruik zelf Ubuntu, geen idee hoe dat op Windows zit, maar kan me niet voorstellen dat je daar wel iets op moet geven..

Edit: oh wacht, je bedoelt waarschijnlijk de Android-versie? Hoe dat zit weet ik niet, gebruik zelf Mycelium, maar da's alleen Bitcoin. Verder heb je nog Coinomi en Jaxx als multicoinwallets, of Coincollect, maar da's heeel bèta nog ;) (wel iDeal-integratie onderweg geloof ik)

Maar blijft staan dat het wel verstandig is je eerst even inleest en zo (zie o.a. mijn sig ;) ) Want 'geld verdienen met cryptovaluta' da's voor de meesten geld verliezen als ze gaan handelen... Af en toe kleine beetjes kopen en bewaren en misschien af en toe iets mee betalen, da's in mijn ogen redelijk okay, maar alle andere fratsen: inlezen, inlezen en inlezen. :)

(edit 2: er zijn ontzettend veel multicoinwallets, zowel voor computer als android, maar het komt allemaal neer op: als je die 12 of 24 woorden moet opschrijven, dat je die ook echt goed bewaart ergens! Lees je vervolgens in waarom die paar woordjes voor al die verschillende coins werken, heel interessante materie (je hoeft het niet te weten overigens))

[ Voor 51% gewijzigd door letatcest op 29-12-2019 21:01 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niet veel mee te maken maar ik ben 13 en ik zou graag een beetje investeren in bitcoin. Kan dat? Gewoon bitcoin onder 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmaochen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07 02:33
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:25:
Heeft niet veel mee te maken maar ik ben 13 en ik zou graag een beetje investeren in bitcoin. Kan dat? Gewoon bitcoin onder 18.
Nee, bij elke legale route dat geen p2p is, is er een minimumleeftijd van 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Iedereen kan een Ledger kopen en dat is min of meer vereiste #1. Je moet alleen een exchange zoeken waar je zonder teveel vragen kunt handelen. Meestal zijn dat schimmige exchanges, maar niet altijd. Tot kort was Liquid Pro zo'n exchange, maar sinds deze week vragen ze ook paspoort e.d. (wetten in Singapore zijn aangepast).

Dus op zoek naar een schimmige exchange (niet mijn tip) of ff iemand anders voor jou je BTC laten kopen en op jouw Ledger laten zetten. Over een paar maand ben je 18, dus kan kun je zelf verder.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

lmaochen schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Nee, bij elke legale route dat geen p2p is, is er een minimumleeftijd van 18.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als je je ouders of voogd vraagt via een normale broker in NL via hun pinpas en iDeal een bedrag in bitcoin te kopen en dat naar je eigen, non-custodial (dus: eigen) wallet te laten sturen, is dat afaik gewoon hartstikke legaal. Handelen daarentegen is een ander verhaal. Maar voor zover ik weet is hier geen jurisprudentie over (kan het iig. niet vinden).

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jajaqwert
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik ben 14 en zou graag in crypto willen investeren maar mijn ouders zeggen dat milieu belangrijker is en dat het niet mag hoe kan ik zonder risico toch investeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
Jajaqwert schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:40:
Ik ben 14 en zou graag in crypto willen investeren maar mijn ouders zeggen dat milieu belangrijker is en dat het niet mag hoe kan ik zonder risico toch investeren
Luisteren naar je ouders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Investeren zonder risico bestaat niet. Het brengt altijd risico met zich mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Zijn je ouders honderd punten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Onder de 18 ben je niet bevoegd om contracten af te sluiten. Je mag dus helemaal niks. Nog geen brood kopen bij de bakker technisch gezien, al wordt daar niet echt moeilijk over gedaan.
Pagina: 1