Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Ik ben bezig om m'n oude Alienware Alpha als Steamlink te laten functioneren. Alleen kan ik niet echt wat vinden hoe ik dat kan laten doen. Op Google en YouTube staan alleen info hoe je een Steamlink met een Alienware Alpha kan laten werken, maar ik wil juist dat mijn game-pc de game naar de tv streamt via de Alpha. Omdat ik dan bij de tv onze g920 kan gebruiken om racegames op een groot scherm te spelen. Ik heb de steamlink geprobeerd, maar die ziet onze g920 niet. Heb een programma gebruikt: VirtualHere, maar die ziet hem wel maar gebruikt hem niet. Dus dat programma doet het dus niet.

Weet iemand of ik via plex of wat anders toch mijn pc kan streamen naar de Alpha?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:27

Metro2002

Memento mori

Dat is niet zo heel ingewikkeld. Installeer windows of linux op de alienware, installeer steam en zet 'in home streaming' aan. Zodra je gamepc en de alienware tegelijk ingelogd zijn op steam kun je streamen. En als je het een beetje fancy wilt laten lijken start je steam in big picture mode op bij het opstarten.
Voor videos en muziek kun je aanvullend nog Kodi installeren die verwijst naar je shares en evt kun je kodi als 'niet steam game' toevoegen zodat je hem direct vanuit steam kan opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 28-12-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Gaat dat zo werken dan? Dat ik de g920 aansluit op de alienware en stream via de gamepc? Het idee is dat de alienware de g920 gebruikt als input, maar de game via de gamepc gaat.

Heb even verder gekeken via linux en kom dan op steamos. Het lijkt dat dat moet werken, maar weet alleen iet of hij de g920 ook meeneemt als input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

rominick schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:01:
Gaat dat zo werken dan? Dat ik de g920 aansluit op de alienware en stream via de gamepc? Het idee is dat de alienware de g920 gebruikt als input, maar de game via de gamepc gaat.

Heb even verder gekeken via linux en kom dan op steamos. Het lijkt dat dat moet werken, maar weet alleen iet of hij de g920 ook meeneemt als input.
De g902 lijkt door linux ondersteund te worden en je kunt de controller dan inderdaad op de alienware aansluiten en worden de signalen doorgestuurd naar je gamepc. Je alienware wordt dan eigenlijk een soort domme terminal die alleen maar de videobeelden van je gamepc naar je tv doorstuurt en de input van je controller naar je gamepc, net als een steamlink.
Ik zou overigens niet voor steamOS kiezen aangezien die nogal achterloopt qua kernelversie e.d.
Installeer gewoon een normale linux distro en installeer daarop steam en laat steam automatisch opstarten in big picture mode, dan heb je een veel betere ervaring met nieuwere drivers, een nieuwere kernel, vulcan support en je hebt de optie om bv ook Kodi gewoon makkelijk te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Metro2002 op 28-12-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Ik heb net van de alienware: een ssd toegevoegd die ik had liggen van 480gb, nieuwe thermalpaste en stofvrij gemaakt. Kan er ook windows op, of is linux sneller en beter qua streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

rominick schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:24:
Ik heb net van de alienware: een ssd toegevoegd die ik had liggen van 480gb, nieuwe thermalpaste en stofvrij gemaakt. Kan er ook windows op, of is linux sneller en beter qua streamen?
Als je hem alleen voor streamen gebruikt zou ik linux pakken. Start sneller op, geen irritante updates bij afsluiten en geen licentiekosten. Maar gebruik vooral wat je prettig vindt werken, het maakt uiteindelijk voor de werking niks uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 28-12-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Top, dan ben ik geholpen! Echt heel erg bedankt voor je hulp. Kunnen we allemaal genieten van asserto corsa het grote scherm!

Edit:

Kan hij ook automatisch verbinding maken met m’n pc als ik de Alienware aanzet? En welke Linux distro adviseer je me?

[ Voor 34% gewijzigd door rominick op 28-12-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Metro2002 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:27:
[...]

Als je hem alleen voor streamen gebruikt zou ik linux pakken. Start sneller op, geen irritante updates bij afsluiten en geen licentiekosten. Maar gebruik vooral wat je prettig vindt werken, het maakt uiteindelijk voor de werking niks uit.
Heb het ingesteld en al, maar hij wilt m’n controller nor mijn g920 niet herkennen. Stuur draait, maar steam geeft aan no controllers detected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

rominick schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:23:
[...]

Heb het ingesteld en al, maar hij wilt m’n controller nor mijn g920 niet herkennen. Stuur draait, maar steam geeft aan no controllers detected.
Geen ervaring met deze specifieke controller, ik neem aan dat je nu linux hebt draaien? Zou eens even googlen of er meer mensen zijn met dit probleem en wat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Metro2002 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:00:
[...]

Geen ervaring met deze specifieke controller, ik neem aan dat je nu linux hebt draaien? Zou eens even googlen of er meer mensen zijn met dit probleem en wat de oplossing is.
Had een fix gevonden, maar die zorgt alleen ervoor dat de xbox logo oplicht. Verder gebeurd er niks. Heb een usb met ubuntu klaarliggen en wil graag SteamOS proberen of dat mijn probleem oplost. Anders ga ik weer terug naar ubuntu.

Edit: Steamos geïnstalleerd, maar weer mijn pdp controller die niet wil werken, net als de g920. Als ik een originele xbox one controller via draad aansluit werkt het perfect, maar de g920 niet. Stuur draait en lampje brand, maar doet verder niks.

[ Voor 19% gewijzigd door rominick op 28-12-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Omdat niks wilde werken, heb ik Windows erop gegooid. Daar alles ingesteld en nog steeds wil het niet werken. Set is als nieuw, hoogstens 10 keer gebruikt. Ik weet dus niks meer wat ik kan doen dan de steamlink maar gebruiken. Maar dat is gewoon slechte kwaliteit en lags waar je eng van wordt.
Pagina: 1